Jūratė Jurginytė

2019.08.20

4 būdai, kaip pagerinti nuotaiką įmonėje

Nors neįmanoma pašalinti visų negatyvų, galite sustiprinti bendrą nuotaiką, padėdami kolegoms pasiekti optimalią fizinę ir emocinę savijautą.

Tereikia kelių lašelių raudonos spalvos dažų, kad keli litrai vandens nusidažytų rožine spalva. Biure užtenka žiubsnelio nepasitenkinimo iš vieno darbuotojo, kuris nuspalvintų biuro nuotaiką viso kolektyvo negatyvumu.

Kai svarbaus darbuotojo nuotaika virsta toksiška, šios problemos pripažinimo neužtenka. Kažkas turi pasikeisti, kitaip - likusių darbuotojų energija išblės pakenkdama jų produktyvumui ir kiekvieno rezultatams. Beje, nelaimingi darbuotojai mėgsta palikti įmonę grupėmis, o juos pakeisti esančioje sistemoje kainuoja brangiai.

Nors neįmanoma panaikinti 100% negatyvumo, galime stiprinti bendrą nuotaiką padėdami darbuotojams siekti optimalios fizinės ir emocinės gerovės.

Sveikesni darbuotojai, protingesni verslo modeliai

Per pastaruosius kelis dešimtmečius tyrėjai įrodė ryšį tarp asmeninės savijautos ir darbe jaučiamos energijos. Tom Rath, „Gallup“ tyrėjas, analizavo šį reiškinį ir apie savo išvadas parašė knygoje „Are you fully charged?“. Jis atrado, kad tik 11% jo tirtų žmonių jautėsi energingi. Nenuostabu, kad būtent jie rado prasmę to, ką pasiekė, ir rūpinosi savimi laikydamiesi mitybos principų, mankštos ir psichinės pusiausvyros.

O kaip 89% žmonių, kurie visą dieną stengėsi tai padaryti? Būtent žmonėms, kuriems mokamas atlyginimas, kyla didžiausia rizika, kad jie pakeis bendrą nuotaiką darbo vietoje. Jie taip pat gali būti labiausiai nuviliantys kolegos, visada vėluojantys įgyvendinti projektus dėl žalingų įpročių, tokių kaip atidėliojimas. Kaip paaiškėja, atidėliojimas gali būti ne laiko valdymo, o emocinė problema. Žmonės, linkę atidėlioti, giliai viduje bando išvengti neigiamų emocijų, kurias jie nesąmoningai sieja su užduotimis. Deja, ši taktika yra trumpalaikė priemonė ir dažnai sukelia padidėjusį nerimą ir galimą depresiją.

Bendros atmosferos gerinimas įmonėje yra patikimas priešnuodis pesimizmui, nerimui ir kitoms problemoms. Nors ir negalime visų orų paversti saulėtesniais, galime keisti esamą situaciją, su tikslu - pagerinti bendrą patirtį darbo vietoje. Štai kelios strategijos jūsų lyderystei, kurios gali padėti.

Skatinkite sąmoningumą (arba ramybės akimirkas, meditaciją, susikaupimą)

Mes buvome išmokyti vertinti žmones, kurie stengiasi išspręsti bet kokią problemą, žmones, kurie „aplenkia“ išsekimą, kad atliktų darbą. Tačiau dauguma darbuotojų negali pakelti tokio greito tempo be kančios (fizinės, emocinės ar psichinės). Norėdami pasikrauti, jie turi daryti protines pertraukas. Sąmoningumas yra puiki pradžia.

Tyrimo metu dalyviai, kurie reguliariai meditavo, įgijo amygdalos, smegenų dalies, kuri yra labai svarbi emocijų apdorojimui, kontrolę.

„Sąmoningo elgesio meditacija gali padėti mums išlikti ramiems ir nepriimtiniems dėl streso darbe“, - pastebi „MyTravelNerd“ įkūrėjas Samas Kemmisas,„kuris leidžia mums labiau įsitraukti į užduotis, o tai sukelia mažiau streso“. Darbe apsvarstykime galimybę surengti seminarą, kuriame mokytume darbuotojus, kaip išjungti nereikalingas „pasipriešinimo“, „nepasitenkinimo“ būsenas, kad jie galėtų išlikti susikaupę, priimti iššūkių kupiną darbą naujoje šviesoje ir jaustis entuziastingiau.

Sveikatingumo puoselėjimas

Dauguma darbuotojų visą dieną sėdi prie savo darbo stalo, kas valandą prarasdami kūrybingumą ir energiją. Reguliari mankšta gali pagerinti smegenų veiklą, pagreitinti užduočių atlikimą ilgesnį laiką, be to, tai kelia nuotaiką. Įtraukime judėjimą į kasdienę darbinę veiklą. Gal darbuotojai galėtų apsilankyti trumpoje mankštoje, pajudėti lotynų ritmais, pasivaikščioti lauke ar padaryti keletą tempimo pratimų tyliame kambaryje? Padėti gali net stalo aukščio reguliavimas, kai dirbama atsistojus ar susitikimai stovint.

Jasonas McCannas, aktyvios darbo vietos baldų kompanijos „Varidesk“ generalinis direktorius, primena lyderiams, kad geriausias būdas skatinti veiklą, yra įsitraukti į tai su savo darbuotojais. „Kai darbuotojai mato, kaip vadovai prakaituoja šalia jų, jie atsitraukia nuo savo rūpesčių ir mėgaujasi gera nuotaika“, - sako jis.

Pakeiskite požiūrį į stresą ir jo valdymą

Stresas yra darbo dalis, jei savo reakcijomis jį įsileidžiame - tai tampa gyvenimo dalimi. Tačiau tai, kaip elgiatės stresinėse situacijose, gali daryti įtaką šalia esantiems. Galite pasirinkti „skubančio“ elgseną arba „mes esame kartu“ požiūrį. Rekomenduoju pasirinkti antrąjį. Asmenybės ir socialinės psichologijos žurnale (Journal of Personality and Social Psychology) paskelbtų tyrimų duomenimis, streso kontekstualizavimas padeda sumažinti neigiamus simptomus ir maksimaliai padidinti teigiamus rezultatus.

Atminkite, kad stresas ne visada yra blogas. Tai gali mus laikyti ant kojų ir priversti išmokti to, ko nežinome. Tai taip pat gali suteikti mums galingą endorfinų suaktyvėjimą, kai kažko pasiekiame vieni arba kaip komandos dalis. Akivaizdu, kad nenorite, kad jūsų darbuotojai patirtų didelį lėtinį stresą, tačiau padėdami jiems pozityviai prisitaikyti prie atsitiktinio streso, sulėtinsite toksinio požiūrio plitimą. Įsitikinkite, kad visi pasikrauna energijos, geria pakankamai vandens ir juda, kad išvengtų kylančio kortizolio lygio bei kilusio nerimo.

Sukurkite bičiulių sistemą

Darbuotojai, užmezgantys pasitikėjimu grįstus santykius su kolegomis, linkę dirbti daugiau nei tie, kurie to nedaro. Skatinkite teigiamą bendravimą, kad nariai geriau pažintų vienas kitą. Eidami į konferencijas kartu, mėgaudamiesi linksmomis penktadienio valandomis arba savanoriškai dirbdami grupėje, žmonės gali pamatyti vieni kitus skirtingoje šviesoje.

Kai darbuotojai jungiasi, jie bus mažiau linkę įsileisti netinkamą išorės įtaką, kuris sumažintų optimizmą ir energiją. Be to, jie natūraliai taps vienas kito palaikymo darbe sistemomis, padidindami tikimybę, kad savo darbo gyvenimą jie vertins kaip malonų ir svarbų.

Kiekviena diena neįmanoma tik su saule, būna ir lietaus. Tačiau turėdama tinkamus įrankius, įpročius, elgsenas, bet kuri komanda gali atlaikyti sudėtingus laikus ir suspindėti puikiai atliekamu darbu, gera nuotaika, bendryste.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
idialogue Praktinis patarimas
Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?
Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas. Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms. Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.
Skaityti toliau
neringa Sėkmės istorija
Karjeros pokytis: kai norisi daugiau prasmės ir ne komforto zonos
idialogue partnerių Omnisend el. laiškų pristatomumo ir atitikties produkto vadovė Lina Apanavičė prisimindama savo karjeros pokytį ir pirmąsias darbo dienas naujose srityse ir rolėse atvirauja, kad keisti karjerą nėra nei lengva, nei patogu. Moteris prisimena, kad kiekvieną kartą darydama karjeros pokytį jautėsi pasimetusi ir nesaugi, nes komforto zona buvo palikta toli. 
Skaityti toliau
Danske Bank Naujienos
Jeigu studijuoji, baigei studijas ar tiesiog nori keisti karjeros kryptį
„Danske Bank“ technologijų ir paslaugų centras Lietuvoje kviečia dalyvauti atrankoje į apmokamą vienerių metų trukmės karjeros (re)starto programą „FuturePros“. Programos metu bus ieškoma kandidatų užimti beveik 50 darbo vietų programavimo ir IT, duomenų mokslo ir inžinerijos, rizikų valdymo, verslo ir kiekybinės analitikos srityse.
Skaityti toliau