idialogue

2022.07.12

Darbostogos ir darbo savaitės sutrumpinimas: ką būtina žinoti

Rinkoje vykstant aršiai konkurencijai dėl įvairių sričių specialistų, įmonės juos stengiasi pritraukti kaip tik įmanydamos. Viena iš labiausiai pastebimų ir kandidatus bei darbuotojus dominančių papildomų naudų – darbo savaitės sutrumpinimas ir darbostogos. Nors šios galimybės skirti daugiau laiko sau ir geriau suderinti asmeninį bei profesinį gyvenimus atrodo išties šauniai, tačiau vien susikrauti daiktų kelionei ar ketvirtadienį bendradarbiams palinkėti gero savaitgalio nepakanka – būtina atsižvelgti į kelis niuansus, kad vėliau įmonei ar darbuotojui nekiltų jokių problemų.

Štai draudimo bendrovę ir idialogue rekomenduojamą darbdavį ERGO įteisinti darbostogas paskatino ir dėl koronaviruso pandemijos padidėjęs darbuotojų mobilumas, noras rasti geresnį darbo ir laisvalaikio balansą bei tokią darbo formą leidžianti organizacinė kultūra.

„Per pandemiją įpratome dirbti namuose, o atlaisvinus ribojimus namų biurai persikeldavo prie jūros, į sodybą ar kitą neįprastą darbui vietą – juk dažnam darbuotojui užtenka turėti tik nešiojamą kompiuterį ir internetą, kad galėtų atlikti visus savo darbus. Kadangi toks nuotolinio darbo modelis mūsų organizacijoje pasiteisino, o klausimų apie jo įforminimą sulaukdavome vis daugiau, atėjus vasarai nusprendėme darbuotojams pasiūlyti darbostogas. Dabar mūsų darbuotojai gali dirbti iki 28 dienų bet kurioje Europos Sąjungos valstybėje“, – pasakoja ERGO Personalo ir administravimo departamento vadovė Aistė Lapinienė.

ERGO atstovė pastebi, kad vasarą tokia galimybė dirbti nuotoliniu būdu svarbi ir dėl prasidedančių mokinių atostogų – tad darbostogos gali tapti viena galimybe daugiau laiko praleisti su šeima ir geriau suderinti asmeninį bei profesinį gyvenimą. Taip pat pažinti kitas šalis, atsitraukti nuo kasdienybės ir įsikrauti energijos.

A. Lapinienė priduria, kad be aktyvaus vadovų įsitraukimo ir gairių bei taisyklių apie darbostogas darbuotojams iškomunikavimo, įmonėje turėjo būti išspręsti ir tam tikri techniniai klausimai. Juk kiekvienam praleisti daugiau laiko užsienyje užsimaniusiam darbuotojui turi būti užtikrinama kokybiška darbui tinkama technika, pavyzdžiui, nešiojamas kompiuteris, saugus prisijungimas prie įmonės saugos sistemų ir panašiai.

„Sklandžiai išspręsti visus klausimus padėjo ir ilgametė įmonės politika. Vadovai nuolat aktyviai įsitraukia į įmonės procesus, vykdo nuolatinę komunikaciją, tad įmonėje kuriama tikėjimo ir pasitikėjimo atmosfera, sukuriamas glaudus bendradarbiavimas tarp kolegų. Tokia kultūra leidžia kur kas greičiau įvesti svarbius pokyčius, ką šįkart matėme ir darbostogų atveju“, – teigia ERGO atstovė.

 

Straipsnis publikuotas Verslo žinios puslapyje.

Join idialogue!

Share Facebook

idialogue

For improvement
Neringa Sendriūtė Practical advice
The mindset of a stress expert. How do you find the calmness in the storm?
In order for him to be able to help others cope with their emotional challenges, he had to win his own internal fights. Today, Simonas Niedvaras carries not only the title of idialogue mentor, but also the role of a stress instructor, and Simonas's new book "The mindset of a stress expert" encouraged us to delve deeper into the topic of stress understanding and stress processing. In this article, Simonas shares his personal encounters with stress and practical insights on how to allow yourself to feel and act when feeling. In other words, how do you find the calmness in the storm?
Skaityti toliau
neringa Courses
Tarptautinės organizacijos tarptautinė mentorystės programa: ko Baltijos šalių vadovai gali pasimokyti vieni iš kitų
„Luminor“ banko Mokymų partnerė Danguolė Maslienė akcentuoja, kad sklandus vadovų bendradarbiavimas, komandiškumas ir lyderystės principų puoselėjimas yra svarbus ne tik dėl jų sklandaus ir sėkmingo darbo bei profesinio augimo, tačiau ir dėl sektino pavyzdžio formavimo darbuotojams. Jeigu mokosi ir auga vadovai, darbuotojai taip pat yra motyvuoti tobulėti.
Skaityti toliau
neringa Success story
Gerovės mentoriai: kaip jie prisideda prie darbuotojų ir organizacijos klestėjimo?
Pasak Agnės Gorpiničienės, kai kalbame apie darbuotojo emocinę sveikatą, svarbu suprasti, kad į darbą ateina ne funkcija, o žmogus. „Ar įmanoma pasamdyti tik vieną asmenybės dalį – jo žinias, bet ne visa kita, kas jį sudaro? Manau, kad ne. Ir jei mes renkamės pamatyti visą žmogų ir jį stiprinti, palaikyti, gauname kur kas didesnę vertę“, – įsitikinusi A. Gorpiničienė.
Skaityti toliau