2022.11.17

Įkūrus naują įmonę, Mentorystė padėjo prioritetizuotis ir „eiti iki galo”

Ar mentorystė gali padėti sumažinti baimės jausmą ir įgyti daugiau verslo klientų? Ieva Filipova sako, kad taip! Dalinamės jos ir Mentoriaus Juliaus Jankausko istorija.

 

Ieškojau Mentoriaus, kadangi su drauge, Ugne Krasauskaite, įkūrėme branding’o įmonę And unicorns. Verslo sritis man nebuvo gerai pažįstama ir norėjau daryti kuo mažiau klaidų. Skaityti sėkmės istorijas yra viena, bet bendrauti su žmonėmis, praėjusiais tą kelią, kuriuo noriu eiti, yra visai kas kita. Man svarbi buvo ir moralinė parama, kurios tuo metu reikėjo. 

 

Julių pasirinkau pagal nuotrauką ir patirtį pardavimuose. Kaip jam sakiau, jis man pasirodė labai ramus ir rimtas žmogus, su kuriuo galima lengvai kalbėtis ir... atspėjau! Julius yra Emotika (revoliucinė ekspertų sukurta e. treniruočių platforma, skirta minkštųjų įgūdžių ugdymui) vadovas, kuris per 12 savo karjeros metų sprendė pardavimų ir organizacijos vystymo klausimus. Su Juliumi visą laiką bendravome gyvai ir profesiniams dialogams prie puodelio kavos susitikdavome kas antrą savaitę.

 

Iš Juliaus išmokau paleidimo (bent kažkiek, nes tai vis tik yra ilgas procesas) - jis parodė kaip mąstyti apėmus nerimui, kokius klausimus sau užduoti, ir dabar tai darau itin dažnai. Manau, vienas iš svarbiausių Juliaus pratimų buvo savęs paklausti, kas blogiausia gali nutikti, mat išvardinus, viskas nebeatrodo taip jau blogai. Antras Juliaus klausimas buvo, o ką darysiu nutikus blogiausiam sugalvotam scenarijui – atsakymų variantai irgi visai negąsdinantys. Tokiu būdu nerimas ir baimė yra neutralizuojami ir padeda „neoverthinkinti”, o veikti toliau.

 

Galiausiai, pasipildžiau pasiryžimu eiti iki galo, nepaisant gausis mums ar ne. Julius padėjo suvokti kur dėmesys šiuo metu yra reikalingiausias vystant naują įmonę. Atrodo akivaizdu, bet svarbiausia yra pardavimai. Labai lengva „užsikuisti” atrodytų svarbiuose, bet iš tikro tuo metu įmonei ne tiek naudinguose dalykuose (ypač, kai įmonės įkūrimo pradžioje viską reikia daryti pačiam). Antras dalykas – nusimatyti apčiuopiamus tikslus ir jų siekti. Pavyzdžiui, per tris mėnesius įgyti tris klientus. Jeigu pavyksta, valio, galime nusimatyti didesnį tikslą, o jeigu tikslo nepavyko pasiekti, analizuojame kodėl.

 

Bendrai, iš pragmatinės verslo kūrimo pusės (įkvepiančių citatų ir išdailintų istorijų internete ir taip apstu), mes pradėjome nuo idėjos, svajonės, kūrybinių workshopų, bet pradėjus realiai dirbti pasimatė ir sunki buitinė pusė, kuri gali išgąsdinti. Kad verslo kūrimo idėja neatbaidytų (ypač tų, kurie nori pradėti verslą neturėdami didelio biudžeto ir yra pasiruošę nerti į tai visu savo pajėgumu, kaip mes su kolege), rekomenduočiau pirma pasiskaičiuoti santaupas, kad jų užtektų bent metams, arba vystyti verslą po dieninio darbo ir nemesti jo, kol verslas netaps bent minimaliai pelningas. Pravartu įsisąmoninti, kad įmonės egzistavimui pirmiausia yra reikalingas pelnas, nes produktą ar paslaugą galima tobulinti lygiagrečiai. 

 

Toliau, svarbu suprasti, kad gal net ne vieniems metams teks paaukoti nemažai asmeninių malonumų, nes norint auginti įmonę, reikia į ją investuoti. Galų gale verta atsiminti, kad Roma nebuvo pastatyta per dieną ir reikia kantriai dirbti, nes dalykai pasidaro, kai yra daromi. Visgi, kai tik atsiranda galimybė, verta iš karto samdytis pagalbą, kad liktų dar daugiau laiko klientų paieškai ir tinklaveikai. 

 

Galiausiai, esminė investicija yra į asmeninę psichologinę sveikatą. Šeima ir draugai gali palaikyti, bet nebūtinai atlieps tai, ką patiri dabar, todėl Mentoriaus turėjimas šiame procese padės spręsti sutinkamus iššūkius.

 

Stipriausias mentorystės su Juliumi rezultatas man buvo didesnė drąsa, daugiau pasitikėjimo, daugiau struktūros. Baimės jausmo sumažinimas ir prioritetų susidėliojimas, kuris leido užkalbinti daugiau žmonių, kažkam paskambinti, kažkam parašyti, kažką pakviesti pasikalbėti, papietauti, padėjo gauti kelis kontraktus su klientais, kurie atėjo žymiai greičiau, nei iki tol. 

 

„Ši mentorystės istorija labai įkvepia, – dalinasi idialogue įkūrėjas Saulius Alksnis, – nes ji yra pavyzdinė, žvelgiant iš efektyvaus mokymosi perspektyvos. Labai daug žmonių (savo laiku ir aš tam tarpe) seka visuomenės pripažintų lyderių gyvenimus ir vadovaujasi jų sėkmės istorijomis, bandydami atkartoti tam tikrus veiksmus ar performuoti savo asmenybę. Visgi, dažniausiai sutinkamas rezultatas yra nesėkmė, o to priežastis yra labai paprasta – per didelis patirties atotrūkis. Ievos atvejis absoliučiai priešingas, nes ji surado Julių, kuris dar visai neseniai buvo jos „batuose”, taip nesunkiai atliepdamas jos turimą poreikį ir pasidalindamas čia ir dabar pritaikomais ir Mentoriui sėkmingai suveikusiais sprendimais.”

 

Taigi rekomendacija viena – ieškokite ne vardų iš žurnalų „coverių”, o Jūsų individualius poreikius atliepiančių profesionalų, šviežiai išsprendusių iššūkius, ties kuriais šiandien „pakibote” Jūs.

Join idialogue!

Share Facebook

For improvement
Neringa Sendriūtė Practical advice
The mindset of a stress expert. How do you find the calmness in the storm?
In order for him to be able to help others cope with their emotional challenges, he had to win his own internal fights. Today, Simonas Niedvaras carries not only the title of idialogue mentor, but also the role of a stress instructor, and Simonas's new book "The mindset of a stress expert" encouraged us to delve deeper into the topic of stress understanding and stress processing. In this article, Simonas shares his personal encounters with stress and practical insights on how to allow yourself to feel and act when feeling. In other words, how do you find the calmness in the storm?
Skaityti toliau
neringa Courses
Tarptautinės organizacijos tarptautinė mentorystės programa: ko Baltijos šalių vadovai gali pasimokyti vieni iš kitų
„Luminor“ banko Mokymų partnerė Danguolė Maslienė akcentuoja, kad sklandus vadovų bendradarbiavimas, komandiškumas ir lyderystės principų puoselėjimas yra svarbus ne tik dėl jų sklandaus ir sėkmingo darbo bei profesinio augimo, tačiau ir dėl sektino pavyzdžio formavimo darbuotojams. Jeigu mokosi ir auga vadovai, darbuotojai taip pat yra motyvuoti tobulėti.
Skaityti toliau
neringa Success story
Gerovės mentoriai: kaip jie prisideda prie darbuotojų ir organizacijos klestėjimo?
Pasak Agnės Gorpiničienės, kai kalbame apie darbuotojo emocinę sveikatą, svarbu suprasti, kad į darbą ateina ne funkcija, o žmogus. „Ar įmanoma pasamdyti tik vieną asmenybės dalį – jo žinias, bet ne visa kita, kas jį sudaro? Manau, kad ne. Ir jei mes renkamės pamatyti visą žmogų ir jį stiprinti, palaikyti, gauname kur kas didesnę vertę“, – įsitikinusi A. Gorpiničienė.
Skaityti toliau