Olga Kairienė

2022.12.08

Kaip susikurti stiprų asmeninį prekės ženklą?

Spėju, kad jau girdėjote apie vartotojo kelionę arba AIDA modelį?! Sakysite: „Taip“, bet mums, darbuotojams, dirbantiems organizacijose, tai neaktualu - mes nieko neparduodame. Tad labai norėčiau pakviesti Jus į diskusiją, juk Jūs, kaip ir savo verslo kūrėjai, taip pat parduodate - SAVE. 

 

Pristatant / vedant projektą, parduodant naują idėją, dalyvaujant vidiniame konkurse, vedant susirinkimą, ieškant naujo darbuotojo / kolegos, stiprinant santykius su komanda, siekiant savirealizacijos ar tiesiog norint kažko daugiau.

 

Siekiant tikslų jums visada pagelbės jūsų stiprus #asmeninisprekėsženklas (jūsų reputacija). Kaip? Tai ir aptarkime, remiantis AIDA modeliu, analizuojant Antano pavyzdį ir praktinius patarimus.

 

Antanas dirba banke, IT srityje, vidurinės grandies vadovu. Darbas ir kompanija jam patinka, jis turi tikslų užimti aukštesnę poziciją savo organizacijoje. Antanui labai patinka šachmatai, bet apie tai jis darbe iki šiol garsiai nesidalino.

 

Tad klausimas, kaip Antanui greičiau ir efektyviau pasiekti karjeros tikslų?

 

A = Attention (dėmesys)

(A) etape Jūsų tikslas - skleisti žinią apie save, leisti kitiems žinoti, kad jūs esate ir kokią sritį atstovaujate.

 

Pirmiausia, Antanui vertėtų būti matomam ir žinomam jo ekosistemai - komandai, vadovui, kolegoms, darbuotojams iš kitų padalinių. Antanui svarbu paklausti savęs, kas žino jo vardą organizacijoje ir kokias asociacijas jo vardas kelia jau dabar, ar kiti žino, kuo Antanas domisi, kame yra stiprus, apie ką su juo būtų galima pasikalbėti susitikus virtuvėlėje.

 

Tuomet Antanui vertėtų save pristatyti socialiniuose tinkluose, pvz.: LinkedIn, paskleisti žinią apie save - užpildyti savo paskyros aprašymą, įgarsinant savo svarbiausias kompetencijas, pasiekimus, domėjimosi sritis.

 

Praktiniai patarimai:

  • Išsigryninkite savo unikalumą - asmenybę, ekspertiškumą, vertybes, pomėgius
  • Jūsų vardas yra jūsų prekės ženklas - pagalvokite, su kuo norite, kad jis asocijuotųsi - verta turėti savo šūkį, raktinius žodžius, komunikacijos kryptis
  • Užsirašykite savo tikslą;
  • Apibrėžkite ir užsirašykite, kas yra Jūsų tikslinė auditorija
  • Atlikite online auditą ir pakoreguokite informaciją apie jus pagal išgrynintą pozicionavimą

 

I = Interest (susidomėjimas)

(I) etape Jūsų tikslas - leisti kitiems jus pažinti kaip asmenybę ir kaip ekspertą, kad Jūsų vardas reprezentuotų jūsų vertybes, požiūrį ir atstovaujamą veiklos sritį ar siekiamą poziciją.

 

Kai aplinkiniai turės galimybę Antaną pažinti iš arčiau, tuomet ims juo labiau pasitikėti, norės vis dažniau išgirsti jo nuomonę. Šiame etape kuriame pokytį.

 

Tam Antanui gali praversti aktyvi komunikacija LinkedIn platformoje.  Apie ką Antanas galėtų komunikuoti? Kadangi Antanui svarbi karjera, jam svarbu auginti save kaip lyderį, dėlto jam praverstų dalintis ne tik ekspertiniu turiniu, bet ir augimo kelione (situacijomis, projektais), darbu kartu su komanda, požiūriu į lyderystę. O tam, kad žmonės jį prisimintų ir įsimintų, galima įvesti šachmatų temą į komunikaciją, atrandant paraleles su savo iššūkiais darbe, naudojant vizualus iš šachmatų pasaulio.

 

Jei Antanas yra idialogue mentorius ir jo pačio varomoji jėga yra augimas ir tobulėjimas, jis drąsiai galėtų dalintis savo, kaip mentoriaus ar mentee, patirtimi ir netgi kurti turinį idialogue platformoje. Juk idialogue bendruomenė yra atvira vertingam ekspertiniam turiniui ir pasiruošusi juo dalintis savo komunikacijos kanalais.

 

Praktiniai patarimai:

  • Apgalvokite 2-3 savo komunikacijos kryptis / temas
  • Pradėkite kryptingai kurti turinį Jums ir Jūsų auditorijai aktualiuose kanaluose - edukuokite, dalinkitės savo istorijomis, pvz.: LinkedIn, Idialogue
  • Plėskite savo auditoriją socialiniuose tinkluose - susipažinę su nauju žmogumi, pvz.: konferencijoje, kvieskite jį į kontaktus savo socialiniame tinkle

 

D = Desire (noras)

(D) etape jūsų tikslas, kad jūsų tikslinė auditorija jau svarstytų jūsų paslaugų būtinumą, kad kiltų noras dirbti su jumis.

 

Stiprinant asmeninį prekės ženklą, komunikacija, kurianti ryšį ir plečianti jūsų socialinį kapitalą, yra ypatingai svarbi. Mūsų Antanui praverstų, jei į savo kuriamą turinį jis įtrauktų kitus žmones, skatintų dialogą, pats dalintųsi savo nuomone po kitų įrašais. 

 

Taip pat Antanas drąsiai kartas nuo karto galėtų įgarsinti savo viziją - kur jis nori augti, ką nori pasiekti kartu su kompanija, komanda. Tokias mintis galima įterpti į įrašus ar net parašyti atskirą įrašą.

 

Praktiniai patarimai:

  • Kurkite santykius su savo auditorija. LinkedIn - tai puikus įrankis savo socialiniam kapitalui plėsti. Pasirūpinkite, kad jūsų kontaktų sąraše būtų jūsų kolegos, vadovai, klientai, partneriai
  • Bendraukite LinkedIn - į savo įrašus įtraukite kitus žmones, komentuokite po kitų įrašais, atsakinėkite į komentarus. Jūsų kuriamas santykis skatins jus prisiminti dažniau

 

A = Action (veiksmas)

(A) etapas turi lemiamą reikšmę rankų paspaudimui - pereikite šį etapą sklandžiai, aiškiai ir lengvai.

 

Šį etapą svarbu pereiti su lengvumu ir pasiruošus. Svarbiausia, būkite savimi, kad Jūsų sukurtas online įvaizdis atitiktų offline. Jei taip ir bus, norimą tikslą pasieksite sklandžiau ir greičiau.

 

Tikiu, kad jau visai netrukus Antanas gaus naują karjeros pasiūlymą iš savo organizacijos. Nes kai darbuotojas garsiai atstovauja savo kompaniją, tai kuria vertę ir turi įtakos sprendimui.

 

 Praktiniai patarimai:

  • Prieš darbo pokalbį sugrįžkite į pirmą etapą, kuomet gryninotės savo stiprybes, tikslą, komunikacijos kryptis. Tai padės jums pasiruošti pokalbiui ir išlaikyti vientisumą.

 

Berašant Jums, pati apgalvojau, ką dar galiu padaryti, kad mano vartotojo kelionė taptų sklandesnė. Dar kartą įsitikinau, kad šis modelis yra tinkamas kiekvienam. Tad šiandien palieku Jus su klausimais:

  • Ar Jūsų kolegos, vadovai jus iš tiesų pažįsta, ar galėtų pasakyti, kuo jūs domitės, kas jums rūpi, kokią vertę kuriate?
  • Ką jau šiandien padarysite dėl savo asmeninio prekės ženklo?

 

P.S. daugiau apie asmeninio prekės ženklo kūrimą klausk Olgos idialogue platformoje arba įsigyk konsultaciją Socialinių tinklų auditas. Taip pat apie asmeninį prekės ženklą Olga daugiau rašo čia.

Join idialogue!

Share Facebook

Olga Kairienė

For improvement
neringa Practical advice
Kokią abipusę vertę neša mentorystė?
Tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime siekis tobulinti savo įgūdžius, mokytis naujų dalykų ir reguliariai mesti sau iššūkius gale dienos atneša daug naudos ir kelia pasitenkinimą. Mentorystė šiandien tampa veiksmingu ir, svarbiausia, tvariu įrankiu, padedančiu neatsilikti nuo asmeninio tobulėjimo temų. Nuo greitesnio savęs ugdymo iki pasitikėjimo didinimo – tiek daug galima pasiekti mentorystės vediniems žmonėms, tad net stebina, kad tik 37% profesionalų turi mentorių arba patys mentoriauja. Taigi, jei svarstai apie mentorystę, bet nesi tikras, ar tai tau (ar tavo verslui) – mes pasiruošę pakeisti tavo nuomonę!
Skaityti toliau
neringa For growth
Kodėl kiekvienam vadovui reikia mentoriaus?
Vadovai, lyderiai ir darbo komandų vedliai, sukluskite jei savo žodyne randate „žinau daugiau nei kiti” ir „viską turiu padaryti pats”. Nėra gėdinga nežinoti, o prašyti palaikymo nėra silpnumo ženklas. Tai patvirtina ir idialogue mentorių (ne tiki mūsų mentoriai) žodžiai, kurie šiame straipsnyje dalinasi, kodėl kiekvienam vadovui reikia mentoriaus. Išduosime paslaptį – geriausieji ir daugiausiai pasiekusieji turėjo aplinkos pagalbą ir palaikymą bei savo profesinę išmintį pildė kitų žmonių įžvalgomis.
Skaityti toliau
neringa For growth
Duomenų ar verslo analitikas: kur slypi skirtumas?
Riba tarp verslo ir duomenų analitikos yra plona ir bičiuliui pasakius, kad šis verslo analitikas, retas suprantame kuo tai skiriasi nuo pareigybių, kurias užima draugas, dirbantis duomenų analitikoje. Laikas išsiaiškinti, kur slypi plona skirtumų riba, mat analitika iš verslo arenos tikrai neplanuoja išeiti. Šiame straipsnyje kalbame ne tik apie analitinių rolių skirtumus, bet ir kodėl poreikis analitikams ir jų įtaka verslui ateinančiais metais tik augs. 
Skaityti toliau