idialogue

2024.03.13

Duomenų ar verslo analitikas: kur slypi skirtumas?

Riba tarp verslo ir duomenų analitikos yra plona ir bičiuliui pasakius, kad šis verslo analitikas, retas suprantame kuo tai skiriasi nuo pareigybių, kurias užima draugas, dirbantis duomenų analitikoje. 

 

Laikas išsiaiškinti, kur slypi plona skirtumų riba, mat analitika iš verslo arenos tikrai neplanuoja išeiti. Šiame straipsnyje kalbame ne tik apie analitinių rolių skirtumus, bet ir kodėl poreikis analitikams ir jų įtaka verslui ateinančiais metais tik augs. 

 

Nerastume tinkamesnio žmogaus pakalbinti šia tema, nei idialogue partnerių Surfshark Head of Analytics and Data Science – Mantas Zabarauskas. Let’s dive in!

 

Abi rolės remiasi tuo pačiu šaltiniu – duomenimis

 

„Riba tarp verslo ir duomenų analitiko dažnai yra labai plona – abi rolės fokusuojasi į pagalbą verslui priimti geresnius sprendimus ir dažnu atveju net ir remiantis tuo pačiu šaltiniu – duomenimis.” – atvirauja M. Zabarauskas.

 

Mantas atskleidžia, kad rolių skirtumai slepiasi niuansuose – duomenų analitikai didesnę dalį laiko praleidžia kurdami įrankius (raportus, analizes bei dashboardus), o verslo analitikai – fokusuodamiesi į labai specifines verslo problemas, procesus bei kompleksines verslo logikas. 

 

„Iš esmės, verslo analitikai ieško paaiškinimų susiklosčiusioms situacijoms, pateikdami potencialius sprendimo būdus sprendimų priėmėjams. Pavyzdžiui, mano darbovietėje Surfshark duomenų analitikų roles papildomai diferencijuojame ir pagal verslo supratimo gylį, kur iš verslo analitikų tikimasi, kad jie gebės atsakyti „so–what” klausimą ir pateikti verslui realių veiksmų planą.” – pabrėžia Surfshark analitikų komandos vadovas.

 

Nėra daugybės reikalavimų išsilavinimui

 

„Duomenų ir verslo analitikui reikalingi įgūdžiai labai stipriai skiriasi tarp skirtingų įmonių ir būdų kaip jos formuoja duomenų ir verslo analitikų roles. Visgi abiem rolėm tikrai nepamaišo baigti tikslieji mokslai, kurie dažnai palengvina problemų sprendimo procesą.” – teigia ekspertas.

 

Pavyzdžiui, Surfshark atveju, griežtų skirtumų išsilavinimo reikalavimuose tikrai nėra. Dauguma skirtumų kyla darbo pobūdyje ir gylyje.

 

Kuris kelias bus tinkamesnis, padės nuspręsti pomėgiai ir požiūris

 

Mantas, paklaustas kaip išsirinkti tinkamesnę rolę – duomenų ar verslo analitiko, paaiškina, kad jei žmogus mėgsta dirbti su duomenų ruošimu, analize bei vizualizavimu, tuomet duomenų analitiko kelias jam bus tinkamesnis. 

 

Tiems, kurie laikosi business problem first kultūros ir nori spręsti kiekvieną problemą iki galo, t.y., pateikti actionable pasiūlymus, kaip spręsti įvairias situacijas – verta rinktis verslo analitiko rolę. 

 

Iššūkiams sudėtingėjant, atsiranda poreikis verslo analitikai

 

„Abi rolės tikrai prisideda prie sprendimų priėmimo, nušviesdamos vietas, kuriose yra potencialo patobulinimams.” – apie rolių įtaką verslo sprendimams komentuoja M. Zabarauskas.

 

Visgi Mantas toliau pasakoja, kad organizacijoms bręstant bei iššūkiams sudėtingėjant, atsiranda poreikis turėti dedikuotą rolę, kuri atsakytų į „so–what” klausimus ir pateiktų actionable sprendimų būdus vadovams. Manto patirtis byloja, kad dažniausiai ši rolė atitenka verslo analitikams. 

 

Dalis analitikų vieną ar kitą rolę pasirenka natūraliai

 

Turbūt nėra vieno atsakymo į klausimą, kaip vystosi duomenų ir verslo analitikų karjeros, mat tai labai priklauso ir nuo įmonės, ir nuo paties žmogaus. Visgi, pasak kalbinamo duomenų komandos vadovo, dalis analitikų į vieną ar į kitą stovyklos pusę nugravituoja savaime, laikui bėgant geriau pažindami savo stiprybes. 

 

„Pas mus į komanda ateina žmonių su aiškia vizija, kur jie nori eiti su savo karjera. Visgi, yra nemažai tokių, kurie tik darbo eigoje supranta, kuri rolė jiems yra tinkamesnė. Abiem atvejais, kaip komandos vadovas aš stengiuosi įgalinti komandos narius atrasti savo kelią, suteikiant jiems šansą išbandyti save įvairiuose projektuose bei rolėse. Tikiu, kad kai bendrinė kryptis bus aiški, ir kiti karjeros žingsniai taps tikslingesni, o ir motyvacija tobulėti bei kurti augs.” – dalijasi M. Zabarauskas.

 

Analitinių profesijų poreikis nesustos augti

 

„Per paskutinius 10 metų matėme didelį judėjimą į specializacijas, kur įmonės, kurios duomenų analitikams patikėjo visą duomenų bei analitikos end-to-end procesą, t.y., nuo duomenų ištraukimo iš sistemų bei paruošimo naudojimui iki vizualizacijų, analizių ir detalių veiksmų planų – dabar tas atsakomybes paskirsto tarp duomenų bei analitikos inžinierių ir duomenų bei verslo analitikų. 

 

Manau, kad mes ir toliau judėsime į dar didesnį analitikos rolių diversifikavimą ir tikiu, kad būtent verslo analitikų poreikis augs, ypač bręstančiose bei brandžiose įmonėse, kur dėmesys atsisuka į problemų sprendimus ir deskriptyvios analitikos nepakanka.” – atvirauja Surfshark duomenų komandos vadovas.

 

Surfshark – vieta analitiko karjerai augti

 

„Šiuo metu ieškome marketingo duomenų analitikų ir drąsiai galiu rekomenduoti analitikams  rinktis Surfshark, nes mes įgaliname savo komandų narius own’inti projektus, būti arčiau verslo, bendradarbiauti su visomis pusėmis ir iš arti matyti rezultatą, kurį sukuria jų darbas” – pabrėžia pašnekovas.

 

P.S. iš arčiau susipažinti su Surfshark ir jų dabartiniais darbo pasiūlymais gali čia.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

idialogue

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Praktiniai mentoriaus patarimai kaip auginti savo karjerą
Pripažinkime, karjeros sėkmės istorijas dažnai idealizuojame, o profesinio pasaulio ekspertus bei vadovus aukštiname už, atrodo, įgimtus jų gebėjimus bei žinias. Visgi, nei vienas negimėme su nepriekaištingais analitiniais ar komandos darbo organizavimo įgūdžiais ir viską tenka išmokti bei praktikuoti patiems. Ši straipsnio istorija yra puikus pavyzdys, kaip nuolatinis mokymasis, smalsumas ir gebėjimas peržengti savo komforto zoną atveria naujas karjeros galimybes bei kelią pradedančiajam specialistui į vadovo rolę.
Skaityti toliau
Amston Praktinis patarimas
Darbuotojai – bumerangai: išėjau, bet noriu grįžti
43 proc. palikusių savo pozicijas teigia, kad buvęs darbas, jų nuomone, buvo geresnis už esamą, 41 proc. mano, jog sprendimą palikti įmonę priėmė neapgalvotai, o ketvirtadalis darbuotojų iš tiesų sugrįžta pas buvusį darbdavį.  Jei esi vienas tų darbuotojų, kuris svarsto apie grįžimą pas buvusį darbdavį, mūsų partnerių Amston, atrankų ir HR sprendimų agentūros, atrankų komandos vadovė Eivina Staniulytė dalijasi savo įžvalgomis apie tai, kaip būti sėkmingu darbuotoju – bumerangu. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Augimui
Partnerysčių rinkodara – tiems, kurie mėgsta bendrauti ir analizuoti
Ar žinojote, kad partnerysčių rinkodara tampa vis populiaresnė dėl savo efektyvumo ir patrauklumo tiek verslams, tiek turinio kūrėjams? Vienas iš lyderių, dirbančių šioje srityje, yra Rokas Ramanauskas, Surfshark partnerysčių rinkodaros vadovas bei idialogue mentorius, kuris naujajame mūsų straipsnyje pristato šios rinkodaros rūšies subtilybes bei patarimus tiems, kurie mato savo karjerą būtent čia. Rokas teigia, kad affiliate rinkodaros specialistu gali tapti žmonės iš įvairių sričių, tačiau sėkmingiausi yra tie, kurie turi patirties su partnerystėmis, pardavimais, skaitmenine rinkodara ir duomenų analize.
Skaityti toliau