2022.11.17

Įkūrus naują įmonę, Mentorystė padėjo prioritetizuotis ir „eiti iki galo”

Ar mentorystė gali padėti sumažinti baimės jausmą ir įgyti daugiau verslo klientų? Ieva Filipova sako, kad taip! Dalinamės jos ir Mentoriaus Juliaus Jankausko istorija.

 

Ieškojau Mentoriaus, kadangi su drauge, Ugne Krasauskaite, įkūrėme branding’o įmonę And unicorns. Verslo sritis man nebuvo gerai pažįstama ir norėjau daryti kuo mažiau klaidų. Skaityti sėkmės istorijas yra viena, bet bendrauti su žmonėmis, praėjusiais tą kelią, kuriuo noriu eiti, yra visai kas kita. Man svarbi buvo ir moralinė parama, kurios tuo metu reikėjo. 

 

Julių pasirinkau pagal nuotrauką ir patirtį pardavimuose. Kaip jam sakiau, jis man pasirodė labai ramus ir rimtas žmogus, su kuriuo galima lengvai kalbėtis ir... atspėjau! Julius yra Emotika (revoliucinė ekspertų sukurta e. treniruočių platforma, skirta minkštųjų įgūdžių ugdymui) vadovas, kuris per 12 savo karjeros metų sprendė pardavimų ir organizacijos vystymo klausimus. Su Juliumi visą laiką bendravome gyvai ir profesiniams dialogams prie puodelio kavos susitikdavome kas antrą savaitę.

 

Iš Juliaus išmokau paleidimo (bent kažkiek, nes tai vis tik yra ilgas procesas) - jis parodė kaip mąstyti apėmus nerimui, kokius klausimus sau užduoti, ir dabar tai darau itin dažnai. Manau, vienas iš svarbiausių Juliaus pratimų buvo savęs paklausti, kas blogiausia gali nutikti, mat išvardinus, viskas nebeatrodo taip jau blogai. Antras Juliaus klausimas buvo, o ką darysiu nutikus blogiausiam sugalvotam scenarijui – atsakymų variantai irgi visai negąsdinantys. Tokiu būdu nerimas ir baimė yra neutralizuojami ir padeda „neoverthinkinti”, o veikti toliau.

 

Galiausiai, pasipildžiau pasiryžimu eiti iki galo, nepaisant gausis mums ar ne. Julius padėjo suvokti kur dėmesys šiuo metu yra reikalingiausias vystant naują įmonę. Atrodo akivaizdu, bet svarbiausia yra pardavimai. Labai lengva „užsikuisti” atrodytų svarbiuose, bet iš tikro tuo metu įmonei ne tiek naudinguose dalykuose (ypač, kai įmonės įkūrimo pradžioje viską reikia daryti pačiam). Antras dalykas – nusimatyti apčiuopiamus tikslus ir jų siekti. Pavyzdžiui, per tris mėnesius įgyti tris klientus. Jeigu pavyksta, valio, galime nusimatyti didesnį tikslą, o jeigu tikslo nepavyko pasiekti, analizuojame kodėl.

 

Bendrai, iš pragmatinės verslo kūrimo pusės (įkvepiančių citatų ir išdailintų istorijų internete ir taip apstu), mes pradėjome nuo idėjos, svajonės, kūrybinių workshopų, bet pradėjus realiai dirbti pasimatė ir sunki buitinė pusė, kuri gali išgąsdinti. Kad verslo kūrimo idėja neatbaidytų (ypač tų, kurie nori pradėti verslą neturėdami didelio biudžeto ir yra pasiruošę nerti į tai visu savo pajėgumu, kaip mes su kolege), rekomenduočiau pirma pasiskaičiuoti santaupas, kad jų užtektų bent metams, arba vystyti verslą po dieninio darbo ir nemesti jo, kol verslas netaps bent minimaliai pelningas. Pravartu įsisąmoninti, kad įmonės egzistavimui pirmiausia yra reikalingas pelnas, nes produktą ar paslaugą galima tobulinti lygiagrečiai. 

 

Toliau, svarbu suprasti, kad gal net ne vieniems metams teks paaukoti nemažai asmeninių malonumų, nes norint auginti įmonę, reikia į ją investuoti. Galų gale verta atsiminti, kad Roma nebuvo pastatyta per dieną ir reikia kantriai dirbti, nes dalykai pasidaro, kai yra daromi. Visgi, kai tik atsiranda galimybė, verta iš karto samdytis pagalbą, kad liktų dar daugiau laiko klientų paieškai ir tinklaveikai. 

 

Galiausiai, esminė investicija yra į asmeninę psichologinę sveikatą. Šeima ir draugai gali palaikyti, bet nebūtinai atlieps tai, ką patiri dabar, todėl Mentoriaus turėjimas šiame procese padės spręsti sutinkamus iššūkius.

 

Stipriausias mentorystės su Juliumi rezultatas man buvo didesnė drąsa, daugiau pasitikėjimo, daugiau struktūros. Baimės jausmo sumažinimas ir prioritetų susidėliojimas, kuris leido užkalbinti daugiau žmonių, kažkam paskambinti, kažkam parašyti, kažką pakviesti pasikalbėti, papietauti, padėjo gauti kelis kontraktus su klientais, kurie atėjo žymiai greičiau, nei iki tol. 

 

„Ši mentorystės istorija labai įkvepia, – dalinasi idialogue įkūrėjas Saulius Alksnis, – nes ji yra pavyzdinė, žvelgiant iš efektyvaus mokymosi perspektyvos. Labai daug žmonių (savo laiku ir aš tam tarpe) seka visuomenės pripažintų lyderių gyvenimus ir vadovaujasi jų sėkmės istorijomis, bandydami atkartoti tam tikrus veiksmus ar performuoti savo asmenybę. Visgi, dažniausiai sutinkamas rezultatas yra nesėkmė, o to priežastis yra labai paprasta – per didelis patirties atotrūkis. Ievos atvejis absoliučiai priešingas, nes ji surado Julių, kuris dar visai neseniai buvo jos „batuose”, taip nesunkiai atliepdamas jos turimą poreikį ir pasidalindamas čia ir dabar pritaikomais ir Mentoriui sėkmingai suveikusiais sprendimais.”

 

Taigi rekomendacija viena – ieškokite ne vardų iš žurnalų „coverių”, o Jūsų individualius poreikius atliepiančių profesionalų, šviežiai išsprendusių iššūkius, ties kuriais šiandien „pakibote” Jūs.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Praktiniai mentoriaus patarimai kaip auginti savo karjerą
Pripažinkime, karjeros sėkmės istorijas dažnai idealizuojame, o profesinio pasaulio ekspertus bei vadovus aukštiname už, atrodo, įgimtus jų gebėjimus bei žinias. Visgi, nei vienas negimėme su nepriekaištingais analitiniais ar komandos darbo organizavimo įgūdžiais ir viską tenka išmokti bei praktikuoti patiems. Ši straipsnio istorija yra puikus pavyzdys, kaip nuolatinis mokymasis, smalsumas ir gebėjimas peržengti savo komforto zoną atveria naujas karjeros galimybes bei kelią pradedančiajam specialistui į vadovo rolę.
Skaityti toliau
Amston Praktinis patarimas
Darbuotojai – bumerangai: išėjau, bet noriu grįžti
43 proc. palikusių savo pozicijas teigia, kad buvęs darbas, jų nuomone, buvo geresnis už esamą, 41 proc. mano, jog sprendimą palikti įmonę priėmė neapgalvotai, o ketvirtadalis darbuotojų iš tiesų sugrįžta pas buvusį darbdavį.  Jei esi vienas tų darbuotojų, kuris svarsto apie grįžimą pas buvusį darbdavį, mūsų partnerių Amston, atrankų ir HR sprendimų agentūros, atrankų komandos vadovė Eivina Staniulytė dalijasi savo įžvalgomis apie tai, kaip būti sėkmingu darbuotoju – bumerangu. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Augimui
Partnerysčių rinkodara – tiems, kurie mėgsta bendrauti ir analizuoti
Ar žinojote, kad partnerysčių rinkodara tampa vis populiaresnė dėl savo efektyvumo ir patrauklumo tiek verslams, tiek turinio kūrėjams? Vienas iš lyderių, dirbančių šioje srityje, yra Rokas Ramanauskas, Surfshark partnerysčių rinkodaros vadovas bei idialogue mentorius, kuris naujajame mūsų straipsnyje pristato šios rinkodaros rūšies subtilybes bei patarimus tiems, kurie mato savo karjerą būtent čia. Rokas teigia, kad affiliate rinkodaros specialistu gali tapti žmonės iš įvairių sričių, tačiau sėkmingiausi yra tie, kurie turi patirties su partnerystėmis, pardavimais, skaitmenine rinkodara ir duomenų analize.
Skaityti toliau