Olga Kairienė

2017.11.12

Kompanijos ateityje ir ateities darbuotojai

Ateityje kompanijos vis labiau rinksis darbuotojus, turinčius stiprų asmeninį brand’ą…


Ar kada teko susimąstyti, kaip pasikeistų mūsų profesinis gyvenimas, jei savo veiksmus imtume vertinti vadovo akimis? Štai mano mėgstamoje knygoje Work Rules apie kompanijos Google vidinę politiką ir požiūrį pabrėžiama: One of my hopes in writing this book is that anyone reading it starts thinking of themselves as a founder. Maybe not of an entire company, but the founder of a team, a family, a culture. The fundamental lesson from Google‘s experience is that you must first choose whether you want to be a founder or an employee. It‘s not a question of literal ownership. It‘s a question of attitude.1


Štai tokie stiprūs žodžiai, keliantys požiūrio ir atsakomybės klausimą apie savo vaidmenį bei veiksmus, geriausiai apibūdina asmeninio brand’o reikšmę. Tai, kaip mes elgiamės, su kokiu požiūriu dirbame, kaip bendraujame su kolegomis ir kaip atsiliepiame apie savo įmonę - ir yra vieni pagrindinių bei svarbiausių pasirinkimų mūsų kelyje. Šie pasirinkimai reprezentuoja asmeninį brand‘ą ir lemia mūsų reputaciją bei ateities rezultatus. Jei siekiame profesinių aukštumų, jei turime planų tapti vadovais, bet mūsų elgesys yra prieštaringas, kelias į sėkmę gali būti itin vingiuotas, tikėtina, netgi neįmanomas.


Šiais laikais ne tik įmonės, bet ir patys darbuotojai renkasi, kur ir su kuo dirbti. Manau, esate ne kartą girdėję apie tūkstantmečio kartą – amžių sandūroje gimusiems jaunuoliams itin aktualu jaustis svarbiais įmonės gyvenime, įžvelgti prasmę. Svarbą ir prasmę darbe be kita ko jiems suteikia žmonės: vadovas - autoritetas, profesionalūs kolegos. Štai mano vyras pasidalino jam darbe pasakytu komplimentu: O, geras, mačiau tavo TEDx pranešimą – nerealu, kad turiu tokį kolegą. Mes kiekvienas savo buvimu, veiksmais, komunikacija suteikiame prasmę ne tik sau, bet ir kitiems. Taigi tenka pripažinti, jog kiekvieno darbuotojo asmeninis brand’as lemia ir visos įmonės reputaciją.


Įmonė, prisidedanti prie darbuotojų asmeninio brand’o kūrimo, skatina darbuotojus žiūrėti į įmonę atsakingu ir rūpestingu vadovo / lyderio žvilgsniu, taip nulemdama ne tik sėkmingą darbuotojo kelią įmonėje, bet ir pačios įmonės patrauklumą bei veiklos efektyvumą. Tokią vidinę kultūrą puoselėjanti kompanija sėkmingiau konkuruoja rinkoje, nes ilgainiui įgyja patrauklaus darbdavio vardą.


Dažnai pastebiu, kad tam tikros įmonės privengia asmeninio brand’o temos, nes, esą, supratę savo vertę darbuotojai netruks pabėgti kitur. Gal ir atsiras dalis tokių (tikėtina, kad tai ir būtų nutikę), tačiau dauguma liks dirbti įmonėje ir kurs jos kultūrą, brand'ą. Kaip? Juk kuo daugiau stiprių asmenybių, tuo įmonė sparčiau auga. Asmeninio brand’o svarbą suprantančios kompanijos, be kita ko, pasižymi išskirtinai stipriais, charizmatiškais lyderiais, todėl neišvengiamai traukia potencialius talentus ir skatina pasitempti kolegas.


Straipsnio pabaigai belieka palinkėti, kad ką bedarydami, kur bedirbdami, mes žvelgtume į viską vadovo-lyderio-įkūrėjo akimis. Sėkmingą savo asmeninę asmeninio brand’o kelionę pradėsime tik tuomet, kai mums tai nuoširdžiai rūpės. Tokie pokyčiai, be abejonės, bus naudingi ir mums, ir mūsų aplinkai. Čia laimi visi, todėl tikrai verta pabandyti.


1 - Viena mano svajonių rašant šią knygą yra paskatinti jos skaitytojus mąstyti apie save, kaip apie įkūrėją. Galbūt ne kaip apie visos kompanijos, tačiau bent jau kaip apie savo komandos, šeimos, kultūros įkūrėją. Pagrindinė iš Google patirties išmokta pamoka yra ta, kad pirma turite pasirinkti ar norite būti įkūrėju, ar darbuotoju. Tai nėra tikrosios nuosavybės klausimas. Tai daugiau – požiūrio klausimas.

-

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Augimui
Kaip ambicingi profesionalai naudoja mentorystę ir asmeninį įvaizdį?
Tiek asmeninis įvaizdis, tiek ir mentorystė yra apie mūsų asmenines vertybes bei norą dalintis. Nesvarbu ko siekiame – ar tai būtų noras parduoti produktą, tapti autoritetu tam tikroje industrijoje, o galbūt auginti naują kartą profesionalų ir taip save realizuoti – mentorystė ir asmeninis įvaizdis šiame kelyje gali eiti išvien. Svarbu suprasti, kad nepaisant to, ar savo asmeninį įvaizdį kuriame sąmoningai ar paliekame formuotis savaime, kiekvienas žmogus jį turi. Tai yra mūsų reputacija bei tai, ką kiti apie mus galvoja ir kalba. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Tyrimo rezultatai: darbuotojų lūkesčiai darbdaviams
Šį balandį agentūros bei idialogue partnerių „DID Moons“ atliktas tyrimas apie darbuotojų lūkesčius parodė, kad darbą keisti labiausiai skatina nepagarbi aplinka bei per didelis darbo krūvis. Ar sutiktumėte? Šiame straipsnyje apžvelgiame tyrimo rezultatus. „Užmesti akį” verta, nes duomenys rodo, kad įmonės, kurios proaktyviai nekuria saugios darbo aplinkos, susiduria su darbuotojų išlaikymo ir pritraukimo iššūkiais.
Skaityti toliau
Henrika Bivainienė Praktinis patarimas
Infliacija vis dar auga: kaip argumentuoti algos pakėlimą?
Kuomet pirkinių krepšelio kainos auga, o projektų krūvis darbe nemažėja, yra įprasta svarstyti – „Argi neturėčiau gauti didesnio atlygio?“. Visgi prieš einant kalbėtis dėl didesnio darbo užmokesčio būtina įsivertinti ekonominę aplinką bei savo kompetencijas. Šiame straipsnyje kalbiname Henriką Bivainienę, HR ir atrankų sprendimų kompanijos „Amston“ vadovaujančią partnerę, dėl daugumai vis dar opaus klausimo – algos pakėlimo ir tam tinkamos argumentacijos.
Skaityti toliau