2022.12.02

Teisininkė metė darbą, kad kovotų su seksualine prievarta: įkūrė ne pelno siekiančią organizaciją

Rugilė Butkevičiūtė dar vasarą paliko teisininkės darbą ir kartu su kolege įkūrė ne pelno siekiančią visuomeninę organizaciją „Ribologija“. Tai pirmoji tokio tipo organizacija, kurios pagrindinis tikslas – vykdyti seksualinio smurto prevenciją. Rugilės teigimu, gyvenimą pakeitusį karjeros sprendimą rasti, priimti ir sėkmingai įgyvendinti padėjo mentorė.

„Esu teisininkė ir visą savo profesinį gyvenimą paskyriau darbui nevyriausybinėse organizacijose, padedant nuo smurto lyties pagrindu kenčiantiems žmonėms. Ši patirtis mane įkvėpė norui skirti daugiau dėmesio būtent seksualinio smurto prevencijai. Tuomet ir prasidėjo naujos mano profesinės kelionės paieškos“, – sako Rugilė.

 

Didžiausią įtaką padarė mentorė

Ieškodama būdų išsiaiškinti naują savo karjeros kryptį, moteris užsiregistravo idialogue. Jos teigimu, čia rasta mentorė tapo svarbiausiu veiksniu, padėjusiu pamatą naujam veiklos etapui.

 

„Platformoje susipažinau su Rita Patalavičiene, patyrusia ir sertifikuota koučere. Tuo metu dar tvirtai nežinojau, ko noriu siekti, tad ji padėjo išsigryninti kryptį, o vėliau – susidėlioti į tikslą efektyviai vedantį žingsnių planą. Įdomu, kad labiausiai padėjo ne mentorės patarimai ar atsakymai, o tikslūs, savalaikiai ir kartais nepatogūs klausimai. Buvau priversta pati sau sąžiningai pripažinti, ko iš tiesų noriu – tuomet ir tikslų siekti pasidarė lengviau“, – pasakoja Rugilė.

 

Jos teigimu, mentorystė naudinga bet kokioje profesinėje kelionėje, nes ne tik padeda nepasiklysti paieškose, bet ir verčia jausti atskaitomybę prieš kitą, suteikia daugiau motyvacijos. „Įsivardijus tikslą ir veiksmų planą, mentorė davė konkretų terminą jo įgyvendinimui – kelis mėnesius ir prižadėjo susisiekti jam pasibaigus. Žinojau, kad jausiuosi ypač nepatogiai, jei tai dienai atėjus, nebūsiu nieko nuveikusi. Tad įsipareigojimas mentorei vienareikšmiškai davė motyvacijos veikti“, – pasakoja Rugilė.

 

Svarbus prasmės jausmas

Galvojantiems apie karjeros pokyčius, R. Butkevičiūtė taip pat pataria sekti savo prasmės jausmą – ieškant profesinės krypties klausti savęs, kokią misiją mano veikla turėtų įgyvendinti. „Kaip teisininkė įvairių asmeninių tikslų pasiekti galiu labai įvairiais būdais. Bet didžiausią džiaugsmą ir išsipildymo jausmą bet kam suteikia ta veikla, kurioje matoma didesnė už save prasmė. Mano misija, pavyzdžiui, tapo smurto prieš moteris prevencija, nes ši problema Lietuvoje – ypač gaji. Mūsų šalyje smurtą artimoje aplinkoje patiria kas trečia moteris, ES duomenimis, 1 iš 10 moterų nuo 15 metų amžiaus yra patyrusios kokią nors seksualinio smurto formą, 1 iš 20 tokio pat amžiaus moterų yra patyrusios išprievartavimą“, – pasakoja Rugilė.

 

Jos teigimu, prasmės jausmas ne tik suteikia išsipildymo jausmą, bet ir padeda susitvarkyti su kasdieniais iššūkiais kelyje link tikslo – finansiniu stabilumu ar veiklos tęstinumu. „Gyvename tokiame pasaulyje, kuriame negalime būti gyvi vien tik prasmės jausmu. Turime mokėti išlaikyti save – su tokiu požiūriu valdome ir mūsų ne pelno siekiančią organizaciją. Bet prasminga ir praturtinanti veikla gyvenimą pripildo tokiu kiekiu energijos, kad idėjų, būdų ir galimybių užsidirbti kartu padedant žmonėms atsiranda kasdien. Esu tikra, kad ateityje sukursime darbo vietų ir kitoms prie seksualinio smurto prevencijos prisidėti norinčioms moterims ir vyrams“, – pasakoja Rugilė.

 

Linki nebijoti pradėti

Svajojantiems apie karjeros pokyčius R. Butkevičiūtė labiausiai linki drąsos pradėti ir pabrėžia, kad imtis pokyčių niekada nėra per vėlu. „Man – 35-eri. Atrodo, kad jau turėčiau būti radusi saugią ir patogią darbo vietą, nurimti su paieškomis. Bet manau, kad tai dar vienas mus pačias ribojantis mitas. Jei jaučiate, kad norite ir galite daryti daugiau, nepaisant savo amžiaus ar situacijos bei kitų nuomonės, ieškokite sau priimtinų ir pasiekiamų būdų siekti svajonės. Niekada nėra vėlu pradėti iš naujo. Būtent nuo tokio noro įsisąmoninimo ir mažų žingsnių prasidėjo mano kelionė“, – drąsina Rugilė.

 

Straipsnis publikuotas: https://www.delfi.lt/darbas/profesijos/teisininke-mete-darba-kad-kovotu-su-seksualine-prievarta-ikure-ne-pelno-siekiancia-organizacija.d?id=91880437

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Praktiniai mentoriaus patarimai kaip auginti savo karjerą
Pripažinkime, karjeros sėkmės istorijas dažnai idealizuojame, o profesinio pasaulio ekspertus bei vadovus aukštiname už, atrodo, įgimtus jų gebėjimus bei žinias. Visgi, nei vienas negimėme su nepriekaištingais analitiniais ar komandos darbo organizavimo įgūdžiais ir viską tenka išmokti bei praktikuoti patiems. Ši straipsnio istorija yra puikus pavyzdys, kaip nuolatinis mokymasis, smalsumas ir gebėjimas peržengti savo komforto zoną atveria naujas karjeros galimybes bei kelią pradedančiajam specialistui į vadovo rolę.
Skaityti toliau
Amston Praktinis patarimas
Darbuotojai – bumerangai: išėjau, bet noriu grįžti
43 proc. palikusių savo pozicijas teigia, kad buvęs darbas, jų nuomone, buvo geresnis už esamą, 41 proc. mano, jog sprendimą palikti įmonę priėmė neapgalvotai, o ketvirtadalis darbuotojų iš tiesų sugrįžta pas buvusį darbdavį.  Jei esi vienas tų darbuotojų, kuris svarsto apie grįžimą pas buvusį darbdavį, mūsų partnerių Amston, atrankų ir HR sprendimų agentūros, atrankų komandos vadovė Eivina Staniulytė dalijasi savo įžvalgomis apie tai, kaip būti sėkmingu darbuotoju – bumerangu. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Augimui
Partnerysčių rinkodara – tiems, kurie mėgsta bendrauti ir analizuoti
Ar žinojote, kad partnerysčių rinkodara tampa vis populiaresnė dėl savo efektyvumo ir patrauklumo tiek verslams, tiek turinio kūrėjams? Vienas iš lyderių, dirbančių šioje srityje, yra Rokas Ramanauskas, Surfshark partnerysčių rinkodaros vadovas bei idialogue mentorius, kuris naujajame mūsų straipsnyje pristato šios rinkodaros rūšies subtilybes bei patarimus tiems, kurie mato savo karjerą būtent čia. Rokas teigia, kad affiliate rinkodaros specialistu gali tapti žmonės iš įvairių sričių, tačiau sėkmingiausi yra tie, kurie turi patirties su partnerystėmis, pardavimais, skaitmenine rinkodara ir duomenų analize.
Skaityti toliau