2022.11.17

Įkūrus naują įmonę, Mentorystė padėjo prioritetizuotis ir „eiti iki galo”

Ar mentorystė gali padėti sumažinti baimės jausmą ir įgyti daugiau verslo klientų? Ieva Filipova sako, kad taip! Dalinamės jos ir Mentoriaus Juliaus Jankausko istorija.

 

Ieškojau Mentoriaus, kadangi su drauge, Ugne Krasauskaite, įkūrėme branding’o įmonę And unicorns. Verslo sritis man nebuvo gerai pažįstama ir norėjau daryti kuo mažiau klaidų. Skaityti sėkmės istorijas yra viena, bet bendrauti su žmonėmis, praėjusiais tą kelią, kuriuo noriu eiti, yra visai kas kita. Man svarbi buvo ir moralinė parama, kurios tuo metu reikėjo. 

 

Julių pasirinkau pagal nuotrauką ir patirtį pardavimuose. Kaip jam sakiau, jis man pasirodė labai ramus ir rimtas žmogus, su kuriuo galima lengvai kalbėtis ir... atspėjau! Julius yra Emotika (revoliucinė ekspertų sukurta e. treniruočių platforma, skirta minkštųjų įgūdžių ugdymui) vadovas, kuris per 12 savo karjeros metų sprendė pardavimų ir organizacijos vystymo klausimus. Su Juliumi visą laiką bendravome gyvai ir profesiniams dialogams prie puodelio kavos susitikdavome kas antrą savaitę.

 

Iš Juliaus išmokau paleidimo (bent kažkiek, nes tai vis tik yra ilgas procesas) - jis parodė kaip mąstyti apėmus nerimui, kokius klausimus sau užduoti, ir dabar tai darau itin dažnai. Manau, vienas iš svarbiausių Juliaus pratimų buvo savęs paklausti, kas blogiausia gali nutikti, mat išvardinus, viskas nebeatrodo taip jau blogai. Antras Juliaus klausimas buvo, o ką darysiu nutikus blogiausiam sugalvotam scenarijui – atsakymų variantai irgi visai negąsdinantys. Tokiu būdu nerimas ir baimė yra neutralizuojami ir padeda „neoverthinkinti”, o veikti toliau.

 

Galiausiai, pasipildžiau pasiryžimu eiti iki galo, nepaisant gausis mums ar ne. Julius padėjo suvokti kur dėmesys šiuo metu yra reikalingiausias vystant naują įmonę. Atrodo akivaizdu, bet svarbiausia yra pardavimai. Labai lengva „užsikuisti” atrodytų svarbiuose, bet iš tikro tuo metu įmonei ne tiek naudinguose dalykuose (ypač, kai įmonės įkūrimo pradžioje viską reikia daryti pačiam). Antras dalykas – nusimatyti apčiuopiamus tikslus ir jų siekti. Pavyzdžiui, per tris mėnesius įgyti tris klientus. Jeigu pavyksta, valio, galime nusimatyti didesnį tikslą, o jeigu tikslo nepavyko pasiekti, analizuojame kodėl.

 

Bendrai, iš pragmatinės verslo kūrimo pusės (įkvepiančių citatų ir išdailintų istorijų internete ir taip apstu), mes pradėjome nuo idėjos, svajonės, kūrybinių workshopų, bet pradėjus realiai dirbti pasimatė ir sunki buitinė pusė, kuri gali išgąsdinti. Kad verslo kūrimo idėja neatbaidytų (ypač tų, kurie nori pradėti verslą neturėdami didelio biudžeto ir yra pasiruošę nerti į tai visu savo pajėgumu, kaip mes su kolege), rekomenduočiau pirma pasiskaičiuoti santaupas, kad jų užtektų bent metams, arba vystyti verslą po dieninio darbo ir nemesti jo, kol verslas netaps bent minimaliai pelningas. Pravartu įsisąmoninti, kad įmonės egzistavimui pirmiausia yra reikalingas pelnas, nes produktą ar paslaugą galima tobulinti lygiagrečiai. 

 

Toliau, svarbu suprasti, kad gal net ne vieniems metams teks paaukoti nemažai asmeninių malonumų, nes norint auginti įmonę, reikia į ją investuoti. Galų gale verta atsiminti, kad Roma nebuvo pastatyta per dieną ir reikia kantriai dirbti, nes dalykai pasidaro, kai yra daromi. Visgi, kai tik atsiranda galimybė, verta iš karto samdytis pagalbą, kad liktų dar daugiau laiko klientų paieškai ir tinklaveikai. 

 

Galiausiai, esminė investicija yra į asmeninę psichologinę sveikatą. Šeima ir draugai gali palaikyti, bet nebūtinai atlieps tai, ką patiri dabar, todėl Mentoriaus turėjimas šiame procese padės spręsti sutinkamus iššūkius.

 

Stipriausias mentorystės su Juliumi rezultatas man buvo didesnė drąsa, daugiau pasitikėjimo, daugiau struktūros. Baimės jausmo sumažinimas ir prioritetų susidėliojimas, kuris leido užkalbinti daugiau žmonių, kažkam paskambinti, kažkam parašyti, kažką pakviesti pasikalbėti, papietauti, padėjo gauti kelis kontraktus su klientais, kurie atėjo žymiai greičiau, nei iki tol. 

 

„Ši mentorystės istorija labai įkvepia, – dalinasi idialogue įkūrėjas Saulius Alksnis, – nes ji yra pavyzdinė, žvelgiant iš efektyvaus mokymosi perspektyvos. Labai daug žmonių (savo laiku ir aš tam tarpe) seka visuomenės pripažintų lyderių gyvenimus ir vadovaujasi jų sėkmės istorijomis, bandydami atkartoti tam tikrus veiksmus ar performuoti savo asmenybę. Visgi, dažniausiai sutinkamas rezultatas yra nesėkmė, o to priežastis yra labai paprasta – per didelis patirties atotrūkis. Ievos atvejis absoliučiai priešingas, nes ji surado Julių, kuris dar visai neseniai buvo jos „batuose”, taip nesunkiai atliepdamas jos turimą poreikį ir pasidalindamas čia ir dabar pritaikomais ir Mentoriui sėkmingai suveikusiais sprendimais.”

 

Taigi rekomendacija viena – ieškokite ne vardų iš žurnalų „coverių”, o Jūsų individualius poreikius atliepiančių profesionalų, šviežiai išsprendusių iššūkius, ties kuriais šiandien „pakibote” Jūs.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Tobulėjimui
idialogue Praktinis patarimas
Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?
Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas. Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms. Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.
Skaityti toliau
neringa Sėkmės istorija
Karjeros pokytis: kai norisi daugiau prasmės ir ne komforto zonos
idialogue partnerių Omnisend el. laiškų pristatomumo ir atitikties produkto vadovė Lina Apanavičė prisimindama savo karjeros pokytį ir pirmąsias darbo dienas naujose srityse ir rolėse atvirauja, kad keisti karjerą nėra nei lengva, nei patogu. Moteris prisimena, kad kiekvieną kartą darydama karjeros pokytį jautėsi pasimetusi ir nesaugi, nes komforto zona buvo palikta toli. 
Skaityti toliau
Danske Bank Naujienos
Jeigu studijuoji, baigei studijas ar tiesiog nori keisti karjeros kryptį
„Danske Bank“ technologijų ir paslaugų centras Lietuvoje kviečia dalyvauti atrankoje į apmokamą vienerių metų trukmės karjeros (re)starto programą „FuturePros“. Programos metu bus ieškoma kandidatų užimti beveik 50 darbo vietų programavimo ir IT, duomenų mokslo ir inžinerijos, rizikų valdymo, verslo ir kiekybinės analitikos srityse.
Skaityti toliau