Olga Kairienė

2017.10.02

PERSONAL BRANDING – KODĖL TAI SVARBU?

Kai susiduriame su tikrai įdomiu reiškiniu, jį vis dažniau imame pastebėti ir savo aplinkoje. Ar ir Jums taip nutinka? Man – nuolat, todėl mintimis vis grįžtu prie Personal Branding reikšmės.

Personal Branding'u (toliau – PB) gyvenu jau trečius metus. Kasdien, penktą ryto, kai laikas man būna kokybiškiausias, kai esu ramiausiai nusiteikusi, imu tobulinti žinias šia tema. Mano tiesioginė veikla suteikia galimybę vėliau praktiškai pritaikyti ir patikrinti įsisavintą informaciją ir įsitikinti PB svarba – tuoj Jums paaiškinsiu, kodėl.

Personalo srityje esu jau 10 metų, žinau, kaip vykdomos darbo atrankos, kaip vyksta personalo procesai. Šiuo metu, kaip mokymų vadovė, daug bendrauju su mokymų kompanijomis, pati vedu mokymus, planuoju ir įgyvendinu įvairius personalo projektus. Taigi per visą šį laikotarpį esu susidūrusi su daugybe kandidatų, konsultantų, mentorių, vadovų ir talentų. Pastebėjau, kad vieni jų aukštesnių karjeros tikslų pradeda siekti vos pradėję dirbti, kiti, deja, taip ir nepajuda iš vietos, treti ateina ir išeina ieškodami savęs. Padariau paprastą išvadą – asmeninis brand‘as* turi didžiulę įtaką sėkmingam rezultatui: tiek sprendimui dėl tolimesio bendradarbiavimo, tiek ir karjeros perspektyvoms, jau nekalbant apie santykius su kolektyvu.

Apie PB nusprendžiau rašyti siekdama padėti sustiprinti Jūsų brand‘ą ir greičiau pasiekti norimų tikslų – ar tai būtų karjera ir pripažinimas dabartinėje įmonėje, ar naujas darbas, atsakomybė, klientas, naujas projektas, ar tiesiog pasitikėjimas savimi, savęs atskleidimas, stipresnis ryšys su kolektyvu bei įmone.

Taigi dabar trumpai paaiškinsiu, kas gi yra tas PB ir kam jis skirtas.

Tiesa ta, kad visi mes, norėdami to ar ne, nuolat kuriame savo brand‘ą. Tai, ką žmonės  apie Jus kalba ir galvoja, kaip Jus pristato kitiems ir yra Jūsų PB. Kitaip sakant, tai – Jūsų reputacija: patirtis, kokybė ir jausmai, kylantys susidūrus su Jumis.

Dažnai girdžiu teigiant, kad PB yra savireklama, todėl gali būti aktualu tik ieškantiems naujo darbo. Su šia nuomone 100% nesutinku – juk PB skirtas kiekvienam, siekiančiam profesinio ir asmeninio augimo, norinčiam atskleisti savo asmenybę, turinčiam tikslų, dirbančiam komandoje.

Su PB mes susiduriame kiekvieną dieną, tarkim, net ir rinkdamiesi asmeninį sporto trenerį, kirpėją, parduotuvės konsultantą, kolegą. Ar kada susimąstėte, kodėl pasirinkote vieną ar kitą asmenį? Sutikite, kad perkrautoje darbo rinkoje yra daugybė tokių pat kompetentingų žmonių. Taigi kodėl turėtų pasirinkti būtent Jus?

Asmeninis brand‘as kuriamas iš tam tikrų detalių, tokių kaip įvaizdis, bendravimas, rūpestis, profesionalumas ir t.t. Taip suformuojamas įsivaizdavimas, kuriuo asmeniu pasitikėti galime labiausiai, kuris geriausiai patenkins mūsų poreikius ir galės būti naudingiausias. Jei sugebėsime iškomunikuoti savo vertę, naudą ir asmenybę, tikėtina, greičiau sulauksime kitų dėmesio ir prašymo padėti.

Vėliau pasidalinsiu keletu paslapčių, kaip stiprinti savo PB, nuo ko pradėti šį procesą ir kokio elgesio modelio laikytis. O kol kas Jus palieku su mintimis apie asmeninę PB svarbą ir dabartinę Jūsų reputaciją. Skirkite porą minučių ir paanalizuokite savo kasdienių pasirinkimų motyvus: pagalvokite, kodėl renkatės bendrauti ir dirbti su tam tikrais žmonėmis, ką jie Jums duoda, kodėl mūsų akyse vieni asmenys turi stipresnį brand‘ą negu kiti?

*Šis angliškas terminas kol kas geriausiai atspindi paties žodžio reikšmę. Prekės ženklas, mano manymu, labiau tinka įvaizdžio ar išorinių savybių apibūdinimui.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Mentorius atsako: kaip karjeroje pasiekiamas sėkmės lūžis?
Tu taip pat kaip ir idialogue mentorius Daugradas Buinevičius trokšti energingo, drąsaus ir sėkmingo karjeros paveikslo, bet viduje jautiesi kaip „nepamaitintas viščiukas“ – be perstojo bėgantis per gyvenimą, kur aukštesnis lygis taip ir lieka nepasiektas? Šiame tekste, mentorius bei pardavimų lyderis D. Buinevičius atskleidžia, kad tikroji problema nėra įgūdžių trūkumas – tai profesinės tapatybės krizė.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Kodėl nereikėtų rinktis darbo vien todėl, kad tau puikiai jame sekasi?
Šiandienos darbo rinkoje profesionalai susiduria su paradoksu – galimybių yra daugiau nei laiko jomis pasinaudoti, o aplinka nuolat spaudžia imti viską, kopti aukštyn ir keisti pasaulį.  Tačiau „idialogue“ mentorė ir organizacijų vystymo ekspertė Audra Lauciuvienė įspėja apie tylią, bet pavojingą tendenciją – „kompetencijos spąstus“. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Naujienos
Nematomi mokslo architektai: lietuviai, be kurių neapsieina didžiausi pasaulio mokslininkai
Ar kada susimąstėte, kas nutinka su moksliniu straipsniu po to, kai mokslininkas paspaudžia „išsaugoti“? Kol pasaulis laukia naujų atradimų, prasideda nematomas, bet itin svarbus darbas, be kurio šiuolaikinis mokslas tiesiog sustotų.  Lietuvoje įsikūrusi įmonė „VTeX“ yra šio proceso epicentre – čia tiksliųjų mokslų profesionalai suformatuoja sudėtingus mokslinius tekstus į žmonėms ir mašinoms priimtinas formas.
Skaityti toliau