Olga Kairienė

2017.11.30

“PERSONAL BRANDING” - nuo ko pradėti?

 

Ankstesniuose straipsniuose mes aptarėme, kas yra asmeninis branding’as ir kodėl jis toks svarbus kiekvienam mūsų. Asmeninis branding'as  - tai ne savireklama, o savęs, savo išskirtinių savybių, kompetencijų reprezentavimas, akcentuojant savo vertybes ir taip kuriant savo identitetą, reputaciją bei pridėtinę vertę. Labai patinka šį apibrėžimą pailiustruoti mano mėgstama Oscar Wild fraze “Būk savimi, visi kiti vaidmenys jau išdalinti”.1

Autentiškumas - pamatinė ir auksinė asmeninio branding’o taisyklė. Dauguma mūsų bandome piešti “Idealaus Aš” portretą, vaizduojantį tai, kuom norėtume būti, kai, iš tiesų, reikėtų piešti "Tikrojo Aš” paveikslą, atspindintį unikalias žinias, vertingą elgesį. Taip, būtent tai ir yra pats pirmiausias ir vienas svarbiausių žingsnių kuriant asmeninį branding’ą - savęs identifikavimą, atsakant į klausimą “Kas aš esu?”, o dar tiksliau “Kas aš nesu?”. Sakysite, tai paprasta? O aš manau, kad tai yra viena sunkiausių užduočių: pirma, todėl, kad pradėti yra visada nelengva, o antra, suprasti ir priimti save yra sudėtingiau nei išsakyti savo nuomonę apie kitus. Taigi jei norėsime judėti link savo tikslų, namų darbus, identifikuojant savo autentiškumą, išskirtinumą, pridėtinę vertę, atlikti bus būtina.

Tad ko gi paklausti savęs, kad atpažintume savo “Tikrąjį Aš”? Rekomenduoju 5 klausimų grupes:

  1. Kokie 5 žodžiai mane geriausiai apibūdina ir kodėl? / Kuom esu unikalus? / Mano stipriosios savybės, išskirtiniai gebėjimai?
  2. Mano reputacija? / Dėl ko žmonės dažniausiai kreipiasi į mane? / Kuom esu naudingas? 
  3. Mano vertybės?
  4. Mano tolimesni tikslai (trumpalaikiai bei ilgalaikiai)?
  5. Mano veiksmų planas, siekiant tikslų?

Nesijaudinkite, jei iš karto nepavyks atsakyti į visus klausimus, neskubėkite, raskite tinkamą aplinką atsakymams apgalvoti, pasinaudokite naudingais įrankiais, pvz., ,,Minčių žemėlapiu”.

Kai atsakysite į šiuos klausimus, išdrįskite paklausti savo aplinkinių (tų, kurie aktyviai su jumis kontaktuoja šiame gyvenimo etape), o kaipgi jie mato Jus. Asmeninio branding’o kelionėje svarbu pažvelgti į save objektyviai, kitų akimis, nes būtent tai, kaip Jus mato kiti, ką apie Jus kalba, ir yra Jūsų dabartinis brandas. Kuo anksčiau Jūs sužinosite, kokia Jūsų reputacija kitų akyse, tuo greičiau galėsite atsakyti į klausimą, ar mano esamas asmeninis brand’as yra stiprus. Jei Jūs save matote vienokį, bet kiti Jus mato kitame vaidmenyje, susimąstykite, kodėl taip yra: ar Jūs su kitais bendraudami būnate ne savimi, o gal Jūsų dabartiniai veiksmai, komunikacija, įvaizdis siunčia prieštaringą žinutę? Tokia analizė leidžia numatyti tolimesnius veiksmus: ką daryti, kaip komunikuoti, kad kiti priimtų Jus tokį, koks iš tikrųjų esate - Jūsų autentiškumą.

Ateityje aptarsime kitus asmeninio branding’o kūrimo etapus, o kol kas palieku Jus su jūsų mintimis, ragindama pažvelgti į save kitų akimis.

1 -"Be yourself, everyone else is already taken” (Oscar Wilde)

-

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
10 būdų kaip "susimauti" ieškant darbo
Šis straipsnis – ciniškas, bet velniškai sąžiningas vadovas, kaip tapti savo paties nesėkmės architektu. Žingsnis po žingsnio, mes paversime jūsų darbo paiešką epine katastrofa. Kodėl? Nes tik tobulai įvaldę nesėkmės mechanizmus, galite sąmoningai jų išvengti. Perskaitę šį vadovą, jūs arba pasieksite tobulą ramybę amžinoje darbo paieškoje, arba – kas labiau tikėtina – netyčia atrasite tiesiausią kelią į sėkmę.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
IT darbo rinkos permainos: kaip išlikti patraukliu kandidatu?
Technologijų sektorius, ilgą laiką buvęs sparčiausio augimo ir galimybių sinonimu, šiandien išgyvena transformaciją. Ekonominis neapibrėžtumas, dirbtinio intelekto (DI) įtaka ir besikeičiantys darbdavių lūkesčiai kuria naują realybę tiek ieškantiems darbo, tiek siekiantiems karjeros aukštumų. Kaip šiandien atrodo IT rolių rinka ir kokių savybių reikia, norint joje ne tik išgyventi, bet ir klestėti?
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
„Kandidatas mane apkabino ir išėjo“: Ką personalo atrankos sako apie jūsų įmonę?
Požiūris, kad darbuotojų atranka – tai paprasta funkcija, o ne partnerystės kūrimas, atveria kelią didžiausioms proceso nuodėmėms, kurios kandidato patirtį paverčia nuoskauda. Pirmoji ir bene dažniausia – galios demonstravimas. Kai pokalbis praranda žmogiškumą ir virsta mechaniniu filtravimu.
Skaityti toliau