Olga Kairienė

2017.11.30

“PERSONAL BRANDING” - nuo ko pradėti?

 

Ankstesniuose straipsniuose mes aptarėme, kas yra asmeninis branding’as ir kodėl jis toks svarbus kiekvienam mūsų. Asmeninis branding'as  - tai ne savireklama, o savęs, savo išskirtinių savybių, kompetencijų reprezentavimas, akcentuojant savo vertybes ir taip kuriant savo identitetą, reputaciją bei pridėtinę vertę. Labai patinka šį apibrėžimą pailiustruoti mano mėgstama Oscar Wild fraze “Būk savimi, visi kiti vaidmenys jau išdalinti”.1

Autentiškumas - pamatinė ir auksinė asmeninio branding’o taisyklė. Dauguma mūsų bandome piešti “Idealaus Aš” portretą, vaizduojantį tai, kuom norėtume būti, kai, iš tiesų, reikėtų piešti "Tikrojo Aš” paveikslą, atspindintį unikalias žinias, vertingą elgesį. Taip, būtent tai ir yra pats pirmiausias ir vienas svarbiausių žingsnių kuriant asmeninį branding’ą - savęs identifikavimą, atsakant į klausimą “Kas aš esu?”, o dar tiksliau “Kas aš nesu?”. Sakysite, tai paprasta? O aš manau, kad tai yra viena sunkiausių užduočių: pirma, todėl, kad pradėti yra visada nelengva, o antra, suprasti ir priimti save yra sudėtingiau nei išsakyti savo nuomonę apie kitus. Taigi jei norėsime judėti link savo tikslų, namų darbus, identifikuojant savo autentiškumą, išskirtinumą, pridėtinę vertę, atlikti bus būtina.

Tad ko gi paklausti savęs, kad atpažintume savo “Tikrąjį Aš”? Rekomenduoju 5 klausimų grupes:

  1. Kokie 5 žodžiai mane geriausiai apibūdina ir kodėl? / Kuom esu unikalus? / Mano stipriosios savybės, išskirtiniai gebėjimai?
  2. Mano reputacija? / Dėl ko žmonės dažniausiai kreipiasi į mane? / Kuom esu naudingas? 
  3. Mano vertybės?
  4. Mano tolimesni tikslai (trumpalaikiai bei ilgalaikiai)?
  5. Mano veiksmų planas, siekiant tikslų?

Nesijaudinkite, jei iš karto nepavyks atsakyti į visus klausimus, neskubėkite, raskite tinkamą aplinką atsakymams apgalvoti, pasinaudokite naudingais įrankiais, pvz., ,,Minčių žemėlapiu”.

Kai atsakysite į šiuos klausimus, išdrįskite paklausti savo aplinkinių (tų, kurie aktyviai su jumis kontaktuoja šiame gyvenimo etape), o kaipgi jie mato Jus. Asmeninio branding’o kelionėje svarbu pažvelgti į save objektyviai, kitų akimis, nes būtent tai, kaip Jus mato kiti, ką apie Jus kalba, ir yra Jūsų dabartinis brandas. Kuo anksčiau Jūs sužinosite, kokia Jūsų reputacija kitų akyse, tuo greičiau galėsite atsakyti į klausimą, ar mano esamas asmeninis brand’as yra stiprus. Jei Jūs save matote vienokį, bet kiti Jus mato kitame vaidmenyje, susimąstykite, kodėl taip yra: ar Jūs su kitais bendraudami būnate ne savimi, o gal Jūsų dabartiniai veiksmai, komunikacija, įvaizdis siunčia prieštaringą žinutę? Tokia analizė leidžia numatyti tolimesnius veiksmus: ką daryti, kaip komunikuoti, kad kiti priimtų Jus tokį, koks iš tikrųjų esate - Jūsų autentiškumą.

Ateityje aptarsime kitus asmeninio branding’o kūrimo etapus, o kol kas palieku Jus su jūsų mintimis, ragindama pažvelgti į save kitų akimis.

1 -"Be yourself, everyone else is already taken” (Oscar Wilde)

-

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Vaida Garbauskė Praktinis patarimas
Klaidingi įsitikinimai apie mentorystę, stabdantys tave nuo augimo galimybių
Mentorystė neturėtų būti mitais ir klaidingais įsitikinimais apipintas procesas, mat tai dažną gali  sulaikyti nuo „siųsti užklausą mentoriui” mygtuko paspaudimo. Paradoksalu, kad mentee varžosi kreiptis į mentorius, kuomet šie geranoriškai siūlo savo laiką ir patirtį. O lygiai taip pat liūdina faktas, kad ne visi žino, jog į mentoriaus sąvoka įeina žymiai daugiau, nei dešimčių metų profesinė patirtis. Kokie yra pagrindiniai mitai, gaubiantys iš tiesų paprastą, prieinamą ir daug vertės abiem pusėms atnešantį mentorystės procesą, mums atsakyti sutiko idialogue mentorė ir sertifikuota koučerė Vaida Garbauskė.
Skaityti toliau
idialogue Augimui
Duomenų ar verslo analitikas: kur slypi skirtumas?
Riba tarp verslo ir duomenų analitikos yra plona ir bičiuliui pasakius, kad šis verslo analitikas, retas suprantame kuo tai skiriasi nuo pareigybių, kurias užima draugas, dirbantis duomenų analitikoje. Laikas išsiaiškinti, kur slypi plona skirtumų riba, mat analitika iš verslo arenos tikrai neplanuoja išeiti. Šiame straipsnyje kalbame ne tik apie analitinių rolių skirtumus, bet ir kodėl poreikis analitikams ir jų įtaka verslui ateinančiais metais tik augs. 
Skaityti toliau
idialogue Praktinis patarimas
Mentorių pavasario knygų rekomendacijos
Norint būti rezultatyviu profesionalu, už kurio darbą darbdaviams ar klientams nebūtų gaila mokėti didesnę nei rinkos kainą, reikia nuolat tobulėti – taip sukuriamas ekspertinis žinių bagažas ir kūrybiškų idėjų gausa. Mūsų nuomone, nėra lengvesnio bei malonesnio būdo kaip profesiškai tobulėti, nei kaip kasdien skirti valandą laiko skaitymui. Kad tavo brangios dienos valandos būtų skirtos tik vertingiems skaitiniams, dalinamės idialogue mentorių knygų rekomendacijomis.
Skaityti toliau