Jūratė Jurginytė

2019.08.20

4 būdai, kaip pagerinti nuotaiką įmonėje

Nors neįmanoma pašalinti visų negatyvų, galite sustiprinti bendrą nuotaiką, padėdami kolegoms pasiekti optimalią fizinę ir emocinę savijautą.

Tereikia kelių lašelių raudonos spalvos dažų, kad keli litrai vandens nusidažytų rožine spalva. Biure užtenka žiubsnelio nepasitenkinimo iš vieno darbuotojo, kuris nuspalvintų biuro nuotaiką viso kolektyvo negatyvumu.

Kai svarbaus darbuotojo nuotaika virsta toksiška, šios problemos pripažinimo neužtenka. Kažkas turi pasikeisti, kitaip - likusių darbuotojų energija išblės pakenkdama jų produktyvumui ir kiekvieno rezultatams. Beje, nelaimingi darbuotojai mėgsta palikti įmonę grupėmis, o juos pakeisti esančioje sistemoje kainuoja brangiai.

Nors neįmanoma panaikinti 100% negatyvumo, galime stiprinti bendrą nuotaiką padėdami darbuotojams siekti optimalios fizinės ir emocinės gerovės.

Sveikesni darbuotojai, protingesni verslo modeliai

Per pastaruosius kelis dešimtmečius tyrėjai įrodė ryšį tarp asmeninės savijautos ir darbe jaučiamos energijos. Tom Rath, „Gallup“ tyrėjas, analizavo šį reiškinį ir apie savo išvadas parašė knygoje „Are you fully charged?“. Jis atrado, kad tik 11% jo tirtų žmonių jautėsi energingi. Nenuostabu, kad būtent jie rado prasmę to, ką pasiekė, ir rūpinosi savimi laikydamiesi mitybos principų, mankštos ir psichinės pusiausvyros.

O kaip 89% žmonių, kurie visą dieną stengėsi tai padaryti? Būtent žmonėms, kuriems mokamas atlyginimas, kyla didžiausia rizika, kad jie pakeis bendrą nuotaiką darbo vietoje. Jie taip pat gali būti labiausiai nuviliantys kolegos, visada vėluojantys įgyvendinti projektus dėl žalingų įpročių, tokių kaip atidėliojimas. Kaip paaiškėja, atidėliojimas gali būti ne laiko valdymo, o emocinė problema. Žmonės, linkę atidėlioti, giliai viduje bando išvengti neigiamų emocijų, kurias jie nesąmoningai sieja su užduotimis. Deja, ši taktika yra trumpalaikė priemonė ir dažnai sukelia padidėjusį nerimą ir galimą depresiją.

Bendros atmosferos gerinimas įmonėje yra patikimas priešnuodis pesimizmui, nerimui ir kitoms problemoms. Nors ir negalime visų orų paversti saulėtesniais, galime keisti esamą situaciją, su tikslu - pagerinti bendrą patirtį darbo vietoje. Štai kelios strategijos jūsų lyderystei, kurios gali padėti.

Skatinkite sąmoningumą (arba ramybės akimirkas, meditaciją, susikaupimą)

Mes buvome išmokyti vertinti žmones, kurie stengiasi išspręsti bet kokią problemą, žmones, kurie „aplenkia“ išsekimą, kad atliktų darbą. Tačiau dauguma darbuotojų negali pakelti tokio greito tempo be kančios (fizinės, emocinės ar psichinės). Norėdami pasikrauti, jie turi daryti protines pertraukas. Sąmoningumas yra puiki pradžia.

Tyrimo metu dalyviai, kurie reguliariai meditavo, įgijo amygdalos, smegenų dalies, kuri yra labai svarbi emocijų apdorojimui, kontrolę.

„Sąmoningo elgesio meditacija gali padėti mums išlikti ramiems ir nepriimtiniems dėl streso darbe“, - pastebi „MyTravelNerd“ įkūrėjas Samas Kemmisas,„kuris leidžia mums labiau įsitraukti į užduotis, o tai sukelia mažiau streso“. Darbe apsvarstykime galimybę surengti seminarą, kuriame mokytume darbuotojus, kaip išjungti nereikalingas „pasipriešinimo“, „nepasitenkinimo“ būsenas, kad jie galėtų išlikti susikaupę, priimti iššūkių kupiną darbą naujoje šviesoje ir jaustis entuziastingiau.

Sveikatingumo puoselėjimas

Dauguma darbuotojų visą dieną sėdi prie savo darbo stalo, kas valandą prarasdami kūrybingumą ir energiją. Reguliari mankšta gali pagerinti smegenų veiklą, pagreitinti užduočių atlikimą ilgesnį laiką, be to, tai kelia nuotaiką. Įtraukime judėjimą į kasdienę darbinę veiklą. Gal darbuotojai galėtų apsilankyti trumpoje mankštoje, pajudėti lotynų ritmais, pasivaikščioti lauke ar padaryti keletą tempimo pratimų tyliame kambaryje? Padėti gali net stalo aukščio reguliavimas, kai dirbama atsistojus ar susitikimai stovint.

Jasonas McCannas, aktyvios darbo vietos baldų kompanijos „Varidesk“ generalinis direktorius, primena lyderiams, kad geriausias būdas skatinti veiklą, yra įsitraukti į tai su savo darbuotojais. „Kai darbuotojai mato, kaip vadovai prakaituoja šalia jų, jie atsitraukia nuo savo rūpesčių ir mėgaujasi gera nuotaika“, - sako jis.

Pakeiskite požiūrį į stresą ir jo valdymą

Stresas yra darbo dalis, jei savo reakcijomis jį įsileidžiame - tai tampa gyvenimo dalimi. Tačiau tai, kaip elgiatės stresinėse situacijose, gali daryti įtaką šalia esantiems. Galite pasirinkti „skubančio“ elgseną arba „mes esame kartu“ požiūrį. Rekomenduoju pasirinkti antrąjį. Asmenybės ir socialinės psichologijos žurnale (Journal of Personality and Social Psychology) paskelbtų tyrimų duomenimis, streso kontekstualizavimas padeda sumažinti neigiamus simptomus ir maksimaliai padidinti teigiamus rezultatus.

Atminkite, kad stresas ne visada yra blogas. Tai gali mus laikyti ant kojų ir priversti išmokti to, ko nežinome. Tai taip pat gali suteikti mums galingą endorfinų suaktyvėjimą, kai kažko pasiekiame vieni arba kaip komandos dalis. Akivaizdu, kad nenorite, kad jūsų darbuotojai patirtų didelį lėtinį stresą, tačiau padėdami jiems pozityviai prisitaikyti prie atsitiktinio streso, sulėtinsite toksinio požiūrio plitimą. Įsitikinkite, kad visi pasikrauna energijos, geria pakankamai vandens ir juda, kad išvengtų kylančio kortizolio lygio bei kilusio nerimo.

Sukurkite bičiulių sistemą

Darbuotojai, užmezgantys pasitikėjimu grįstus santykius su kolegomis, linkę dirbti daugiau nei tie, kurie to nedaro. Skatinkite teigiamą bendravimą, kad nariai geriau pažintų vienas kitą. Eidami į konferencijas kartu, mėgaudamiesi linksmomis penktadienio valandomis arba savanoriškai dirbdami grupėje, žmonės gali pamatyti vieni kitus skirtingoje šviesoje.

Kai darbuotojai jungiasi, jie bus mažiau linkę įsileisti netinkamą išorės įtaką, kuris sumažintų optimizmą ir energiją. Be to, jie natūraliai taps vienas kito palaikymo darbe sistemomis, padidindami tikimybę, kad savo darbo gyvenimą jie vertins kaip malonų ir svarbų.

Kiekviena diena neįmanoma tik su saule, būna ir lietaus. Tačiau turėdama tinkamus įrankius, įpročius, elgsenas, bet kuri komanda gali atlaikyti sudėtingus laikus ir suspindėti puikiai atliekamu darbu, gera nuotaika, bendryste.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Augimui
Kaip ambicingi profesionalai naudoja mentorystę ir asmeninį įvaizdį?
Tiek asmeninis įvaizdis, tiek ir mentorystė yra apie mūsų asmenines vertybes bei norą dalintis. Nesvarbu ko siekiame – ar tai būtų noras parduoti produktą, tapti autoritetu tam tikroje industrijoje, o galbūt auginti naują kartą profesionalų ir taip save realizuoti – mentorystė ir asmeninis įvaizdis šiame kelyje gali eiti išvien. Svarbu suprasti, kad nepaisant to, ar savo asmeninį įvaizdį kuriame sąmoningai ar paliekame formuotis savaime, kiekvienas žmogus jį turi. Tai yra mūsų reputacija bei tai, ką kiti apie mus galvoja ir kalba. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Tyrimo rezultatai: darbuotojų lūkesčiai darbdaviams
Šį balandį agentūros bei idialogue partnerių „DID Moons“ atliktas tyrimas apie darbuotojų lūkesčius parodė, kad darbą keisti labiausiai skatina nepagarbi aplinka bei per didelis darbo krūvis. Ar sutiktumėte? Šiame straipsnyje apžvelgiame tyrimo rezultatus. „Užmesti akį” verta, nes duomenys rodo, kad įmonės, kurios proaktyviai nekuria saugios darbo aplinkos, susiduria su darbuotojų išlaikymo ir pritraukimo iššūkiais.
Skaityti toliau
Henrika Bivainienė Praktinis patarimas
Infliacija vis dar auga: kaip argumentuoti algos pakėlimą?
Kuomet pirkinių krepšelio kainos auga, o projektų krūvis darbe nemažėja, yra įprasta svarstyti – „Argi neturėčiau gauti didesnio atlygio?“. Visgi prieš einant kalbėtis dėl didesnio darbo užmokesčio būtina įsivertinti ekonominę aplinką bei savo kompetencijas. Šiame straipsnyje kalbiname Henriką Bivainienę, HR ir atrankų sprendimų kompanijos „Amston“ vadovaujančią partnerę, dėl daugumai vis dar opaus klausimo – algos pakėlimo ir tam tinkamos argumentacijos.
Skaityti toliau