Jūratė Jurginytė

2019.05.19

Kaip pasirinkti tolimesnį karjeros žingsnį?

Kasdien žmogus vidutiniškai priima apie 35000 įvairių sprendimų, iš jų sąmoningų ir rimtų vidutiniškai apie 70. Nuo sprendimo kelintą valandą rytoj kelsiuosi, ką valgysiu pusryčiams, ką vilkėsiu, kada sportuosiu, su kuo bendrausiu iki kokią dovaną nupirkti mylimam žmogui ir kaip pasirinkti (iš daugybės galimybių: kvietimų, idėjų, asmeninių norų) ką veiksiu savaitgalį. Ar pagalvojome kiek laiko skiriame vienam sprendimui? Nuo sekundės dalies iki keleto minučių, rimtiems sprendimams daugiau, priklausomai nuo sudėtingumo, turimos informacijos, mūsų pasiruošimo, išorinių veiksnių, tačiau būna, kad laiko arba informacijos mums pritrūksta ir sprendimas priimamas skubotai. Tai gali suteikti vidinę įtampą, nepasitikėjimą savimi ar net baimę pasekmių, jaučiant, kad sprendimas gali būti neteisingas. Kaip žinoti, ar skyriau pakankamai laiko, energijos ir kitų resursų savo pasirinkimui?

Jeigu įsigilinote į situaciją, apmąstėte visą šiuo metu svarbią bei jums pasiekiamą informaciją ir net užsirašėte privalumus, trūkumus, grėsmes ir galimybes, galbūt pasikalbėjote su ekspertu ar keliais, tuomet galite jaustis ramus, kad padarėte viską, ką galėjote. Vidinis vertinimas, kad tikrai išsiaiškinote, supratote, įsigilinote ir nusprendėte yra svarbiausias veiksmas. Mūsų viduje atsirandantis ramybės jausmas patvirtins, kad sprendimas geras, tuo metu svarbiausia savyje neleisti vidiniam kritikui kelti abejonių, baimių, neužtikrintumo, kuris gali stipriai išbalansuoti. Tai atsitinka nemažai daliai žmonių, kurie suabejoję, nebe priima sprendimo, užstringa nuolatinio sprendimo ieškojimo būsenoje, pradeda ieškoti patarimų iš įvairiausių žmonių, o galiausiai save kaltinti, kad yra „nepakankami geras, žinantis, išmanantis“, kad galėtų priimti tokį sprendimą. Sugriūnama ties savivertės klausimu.

Abejonės priimant sprendimą gali vesti link abejonės (kitaip tariant nepasitikėjimo) pačiu savimi, savo sugebėjimais bei savo vertės santykyje su kitais sumenkinimo. Norint to išvengti svarbu apibrėžti laiko ribas, kurio metu priimsite sprendimą ir juo pasidalinsite su asmeniu, kuris susijęs su šiuo klausimu. Dažnai padeda tam tikri klausimai: kodėl? Kaip? Kas pasikeis ir kokią įtaką tai turės tolimesnei veiklai? Ar tai turės teigiamą poveikį? Kokios galimos pasekmės? Kaip jausiuosi pasirinkęs/-usi vieną ar kitą sprendimą? Kas sukels vienus ar kitus jausmus? Ar turiu visą reikiamą informaciją? Jei ne, kokios dar trūksta ir kur ją galėčiau gauti? Ar šį sprendimą turiu priimti vienas/-a ar su kitu žmogumi? Iki kada turiu priimti sprendimą, gal galiu greičiau, o gal reikėtų papildomo laiko? Šis būdas veiksmingai padeda susidėlioti tikresnį vaizdą bei vidumi išjausti pasitenkinimą, ramybę, užtikrintumą, kad pasielgėte teisingai. Aiškumas suteikia tvirtumo ir pasitikėjimo savimi ne tik šioje situacijoje bet ir naujose, kuriose galėsite prisiminti „sėkmės istoriją“, padėsiančią priimti naujus sprendimus.

“It's not hard to make decisions once you know what your values are.” Roy Disney

Norint judėti savo karjeroje pirmyn, svarbiausia nuspręsti, kuria kryptimi ateinančius 5-10 metų tą darysite - horizontaliai ar vertikaliai. Horizontalus karjeros kelias yra augimas gaunant vis daugiau atsakomybės, kai tampama savo srities „vyresniuoju specialistu“, „projektų vadovu“, „ekspertu“, „konsultantu“. Čia neatsiranda tiesioginio vadovavimo komandai ar skyriui, tačiau augama ekspertinių žinių lygyje, priimami aukštesnio lygio sprendimai, dirbama su svarbiausiais klientais ar projektais. Tikslas - tapti savo srities profesionalu.

Priėmus sprendimą tobulėti vertikaliai dažniausiai atsiranda vadovavimas komandai, planavimo ir strateginio pobūdžio užduočių, ataskaitos, problemų sprendimas, žmogiškųjų išteklių valdymo klausimai, dalyvavimas sprendimų priėmime kartu su įmonės vadovais. Manęs dažnai klausia, ar kiekvienas savo srities profesionalas turi tapti vadovu? Atsakymas yra kiekvieno žmogaus individualus pasirinkimas, tačiau išsiugdyti lyderystės savybes gali beveik kiekvienas.

Karjeros pagrindu turėtų tapti tikslai pagrįsti mūsų vertybėmis. Jeigu sunku jas išsigryninti – koučerio / mentoriaus pagalba padės tai padaryti. Gausite aiškumo, kodėl vienas ar kitas tikslas šiuo metu jums reikalingas, o kuriuos galite palikti ateičiai.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Augimui
Kaip ambicingi profesionalai naudoja mentorystę ir asmeninį įvaizdį?
Tiek asmeninis įvaizdis, tiek ir mentorystė yra apie mūsų asmenines vertybes bei norą dalintis. Nesvarbu ko siekiame – ar tai būtų noras parduoti produktą, tapti autoritetu tam tikroje industrijoje, o galbūt auginti naują kartą profesionalų ir taip save realizuoti – mentorystė ir asmeninis įvaizdis šiame kelyje gali eiti išvien. Svarbu suprasti, kad nepaisant to, ar savo asmeninį įvaizdį kuriame sąmoningai ar paliekame formuotis savaime, kiekvienas žmogus jį turi. Tai yra mūsų reputacija bei tai, ką kiti apie mus galvoja ir kalba. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Tyrimo rezultatai: darbuotojų lūkesčiai darbdaviams
Šį balandį agentūros bei idialogue partnerių „DID Moons“ atliktas tyrimas apie darbuotojų lūkesčius parodė, kad darbą keisti labiausiai skatina nepagarbi aplinka bei per didelis darbo krūvis. Ar sutiktumėte? Šiame straipsnyje apžvelgiame tyrimo rezultatus. „Užmesti akį” verta, nes duomenys rodo, kad įmonės, kurios proaktyviai nekuria saugios darbo aplinkos, susiduria su darbuotojų išlaikymo ir pritraukimo iššūkiais.
Skaityti toliau
Henrika Bivainienė Praktinis patarimas
Infliacija vis dar auga: kaip argumentuoti algos pakėlimą?
Kuomet pirkinių krepšelio kainos auga, o projektų krūvis darbe nemažėja, yra įprasta svarstyti – „Argi neturėčiau gauti didesnio atlygio?“. Visgi prieš einant kalbėtis dėl didesnio darbo užmokesčio būtina įsivertinti ekonominę aplinką bei savo kompetencijas. Šiame straipsnyje kalbiname Henriką Bivainienę, HR ir atrankų sprendimų kompanijos „Amston“ vadovaujančią partnerę, dėl daugumai vis dar opaus klausimo – algos pakėlimo ir tam tinkamos argumentacijos.
Skaityti toliau