Jūratė Jurginytė

2019.05.19

Kaip pasirinkti tolimesnį karjeros žingsnį?

Kasdien žmogus vidutiniškai priima apie 35000 įvairių sprendimų, iš jų sąmoningų ir rimtų vidutiniškai apie 70. Nuo sprendimo kelintą valandą rytoj kelsiuosi, ką valgysiu pusryčiams, ką vilkėsiu, kada sportuosiu, su kuo bendrausiu iki kokią dovaną nupirkti mylimam žmogui ir kaip pasirinkti (iš daugybės galimybių: kvietimų, idėjų, asmeninių norų) ką veiksiu savaitgalį. Ar pagalvojome kiek laiko skiriame vienam sprendimui? Nuo sekundės dalies iki keleto minučių, rimtiems sprendimams daugiau, priklausomai nuo sudėtingumo, turimos informacijos, mūsų pasiruošimo, išorinių veiksnių, tačiau būna, kad laiko arba informacijos mums pritrūksta ir sprendimas priimamas skubotai. Tai gali suteikti vidinę įtampą, nepasitikėjimą savimi ar net baimę pasekmių, jaučiant, kad sprendimas gali būti neteisingas. Kaip žinoti, ar skyriau pakankamai laiko, energijos ir kitų resursų savo pasirinkimui?

Jeigu įsigilinote į situaciją, apmąstėte visą šiuo metu svarbią bei jums pasiekiamą informaciją ir net užsirašėte privalumus, trūkumus, grėsmes ir galimybes, galbūt pasikalbėjote su ekspertu ar keliais, tuomet galite jaustis ramus, kad padarėte viską, ką galėjote. Vidinis vertinimas, kad tikrai išsiaiškinote, supratote, įsigilinote ir nusprendėte yra svarbiausias veiksmas. Mūsų viduje atsirandantis ramybės jausmas patvirtins, kad sprendimas geras, tuo metu svarbiausia savyje neleisti vidiniam kritikui kelti abejonių, baimių, neužtikrintumo, kuris gali stipriai išbalansuoti. Tai atsitinka nemažai daliai žmonių, kurie suabejoję, nebe priima sprendimo, užstringa nuolatinio sprendimo ieškojimo būsenoje, pradeda ieškoti patarimų iš įvairiausių žmonių, o galiausiai save kaltinti, kad yra „nepakankami geras, žinantis, išmanantis“, kad galėtų priimti tokį sprendimą. Sugriūnama ties savivertės klausimu.

Abejonės priimant sprendimą gali vesti link abejonės (kitaip tariant nepasitikėjimo) pačiu savimi, savo sugebėjimais bei savo vertės santykyje su kitais sumenkinimo. Norint to išvengti svarbu apibrėžti laiko ribas, kurio metu priimsite sprendimą ir juo pasidalinsite su asmeniu, kuris susijęs su šiuo klausimu. Dažnai padeda tam tikri klausimai: kodėl? Kaip? Kas pasikeis ir kokią įtaką tai turės tolimesnei veiklai? Ar tai turės teigiamą poveikį? Kokios galimos pasekmės? Kaip jausiuosi pasirinkęs/-usi vieną ar kitą sprendimą? Kas sukels vienus ar kitus jausmus? Ar turiu visą reikiamą informaciją? Jei ne, kokios dar trūksta ir kur ją galėčiau gauti? Ar šį sprendimą turiu priimti vienas/-a ar su kitu žmogumi? Iki kada turiu priimti sprendimą, gal galiu greičiau, o gal reikėtų papildomo laiko? Šis būdas veiksmingai padeda susidėlioti tikresnį vaizdą bei vidumi išjausti pasitenkinimą, ramybę, užtikrintumą, kad pasielgėte teisingai. Aiškumas suteikia tvirtumo ir pasitikėjimo savimi ne tik šioje situacijoje bet ir naujose, kuriose galėsite prisiminti „sėkmės istoriją“, padėsiančią priimti naujus sprendimus.

“It's not hard to make decisions once you know what your values are.” Roy Disney

Norint judėti savo karjeroje pirmyn, svarbiausia nuspręsti, kuria kryptimi ateinančius 5-10 metų tą darysite - horizontaliai ar vertikaliai. Horizontalus karjeros kelias yra augimas gaunant vis daugiau atsakomybės, kai tampama savo srities „vyresniuoju specialistu“, „projektų vadovu“, „ekspertu“, „konsultantu“. Čia neatsiranda tiesioginio vadovavimo komandai ar skyriui, tačiau augama ekspertinių žinių lygyje, priimami aukštesnio lygio sprendimai, dirbama su svarbiausiais klientais ar projektais. Tikslas - tapti savo srities profesionalu.

Priėmus sprendimą tobulėti vertikaliai dažniausiai atsiranda vadovavimas komandai, planavimo ir strateginio pobūdžio užduočių, ataskaitos, problemų sprendimas, žmogiškųjų išteklių valdymo klausimai, dalyvavimas sprendimų priėmime kartu su įmonės vadovais. Manęs dažnai klausia, ar kiekvienas savo srities profesionalas turi tapti vadovu? Atsakymas yra kiekvieno žmogaus individualus pasirinkimas, tačiau išsiugdyti lyderystės savybes gali beveik kiekvienas.

Karjeros pagrindu turėtų tapti tikslai pagrįsti mūsų vertybėmis. Jeigu sunku jas išsigryninti – koučerio / mentoriaus pagalba padės tai padaryti. Gausite aiškumo, kodėl vienas ar kitas tikslas šiuo metu jums reikalingas, o kuriuos galite palikti ateičiai.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Praktiniai mentoriaus patarimai kaip auginti savo karjerą
Pripažinkime, karjeros sėkmės istorijas dažnai idealizuojame, o profesinio pasaulio ekspertus bei vadovus aukštiname už, atrodo, įgimtus jų gebėjimus bei žinias. Visgi, nei vienas negimėme su nepriekaištingais analitiniais ar komandos darbo organizavimo įgūdžiais ir viską tenka išmokti bei praktikuoti patiems. Ši straipsnio istorija yra puikus pavyzdys, kaip nuolatinis mokymasis, smalsumas ir gebėjimas peržengti savo komforto zoną atveria naujas karjeros galimybes bei kelią pradedančiajam specialistui į vadovo rolę.
Skaityti toliau
Amston Praktinis patarimas
Darbuotojai – bumerangai: išėjau, bet noriu grįžti
43 proc. palikusių savo pozicijas teigia, kad buvęs darbas, jų nuomone, buvo geresnis už esamą, 41 proc. mano, jog sprendimą palikti įmonę priėmė neapgalvotai, o ketvirtadalis darbuotojų iš tiesų sugrįžta pas buvusį darbdavį.  Jei esi vienas tų darbuotojų, kuris svarsto apie grįžimą pas buvusį darbdavį, mūsų partnerių Amston, atrankų ir HR sprendimų agentūros, atrankų komandos vadovė Eivina Staniulytė dalijasi savo įžvalgomis apie tai, kaip būti sėkmingu darbuotoju – bumerangu. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Augimui
Partnerysčių rinkodara – tiems, kurie mėgsta bendrauti ir analizuoti
Ar žinojote, kad partnerysčių rinkodara tampa vis populiaresnė dėl savo efektyvumo ir patrauklumo tiek verslams, tiek turinio kūrėjams? Vienas iš lyderių, dirbančių šioje srityje, yra Rokas Ramanauskas, Surfshark partnerysčių rinkodaros vadovas bei idialogue mentorius, kuris naujajame mūsų straipsnyje pristato šios rinkodaros rūšies subtilybes bei patarimus tiems, kurie mato savo karjerą būtent čia. Rokas teigia, kad affiliate rinkodaros specialistu gali tapti žmonės iš įvairių sričių, tačiau sėkmingiausi yra tie, kurie turi patirties su partnerystėmis, pardavimais, skaitmenine rinkodara ir duomenų analize.
Skaityti toliau