idialogue

2024.03.25

Kodėl kiekvienam vadovui reikia mentoriaus?

Vadovai, lyderiai ir darbo komandų vedliai, sukluskite jei savo žodyne randate „žinau daugiau nei kiti” ir „viską turiu padaryti pats”.

 

Nėra gėdinga nežinoti, o prašyti palaikymo nėra silpnumo ženklas. Tai patvirtina ir idialogue mentorių (ne tiki mūsų mentoriai) žodžiai, kurie šiame straipsnyje dalinasi, kodėl kiekvienam vadovui reikia mentoriaus.

 

Išduosime paslaptį – geriausieji ir daugiausiai pasiekusieji turėjo aplinkos pagalbą ir palaikymą bei savo profesinę išmintį pildė kitų žmonių įžvalgomis.

 

Irina Mažuolienė teigia, kad kiekvienam vadovui reikia mentoriaus, nes:

 

Dažnai versle vadovais tampa specialistai, kurie turi 5% daugiau iniciatyvos už likusius komandos narius. Mentorius yra būtinoji pagalba norint išlipti iš specialisto rolės ir žengti tvirtus žingsnius tapmant komandos vedliu.

 

Loreta Bitė teigia, kad kiekvienam vadovui reikia mentoriaus, nes:

 

Vadovavimas ir lyderystė yra kelionė, o patyrę vadovai kartais taip elegantiškai skrieja su savo XXL dydžio lūkesčių ir atsakomybės „lagaminais“, jog iš šono žvelgdamas nė nenuspėtum jų turinio ir svorio. 

 

Vadovo kelią pasirinkusiųjų iššūkiai galbūt yra labiau pastebimi, ypač jei spręstinų klausimų „segtuvėlis“ vis kiša kampą iš rankinio bagažo... 

 

Kaip bežiūrėtume, kiekvienas „lengvumas“ turi savo svorį, jaučiamą tik jo nešėjui, tad manau, tai pats geriausias argumentas susirasti labiau patyrusį bendrakeleivį – mentorių, kuris mielai pasidalins savo sukaupta išmintimi. 

 

Vadovui atverti savo „laikmenas“ ir kalbėtis apie tai, kas svarbu ir jautru, kas galbūt nekomfortiška, reikia ypač saugios bendravimo aplinkos, pasitikėjimo, abipusiai pagarbaus ir palaikančio santykio, o būtent tai ir suteikia mentorystė.

 

Laura Aga teigia, kad kiekvienam vadovui reikia mentoriaus, nes:

 

Tai praplės požiūrį, dovanos įkvėpimą, naujas mintis, idėjas bei palaikymą.

 

Ramutė Alechnavičiūtė teigia, kad kiekvienam vadovui reikia mentoriaus, nes:

 

Verslo mentorystė, koučingas, psichologija, mokymai yra būdai mąstyti, pajausti, kurti, veikti.

Mentoriaus pasidalinimas savo patirtimi dovanoja įžvalgas naujų dalykų atradimui bei suteikia šansą padaryti mažiau klaidų.

 

Kristina Mareckienė teigia, kad kiekvienam vadovui reikia mentoriaus, nes:

 

Kiekvienam žmogui, o juolab lyderiui ir vadovui verta turėti trijų rūšių santykius:

 

  1. Turėti kas MANE VEDA, moko, dalinasi savo patirtimi, padeda atrasti ir suprasti savo stiprybes. Taip pat matydami mūsų veikimą iš šono padeda suvokti, kokie mūsų veiksmai trukdo išsikeltam tikslui. Toks santykis kuria pasitikėjimą ir tuomet kur kas lengviau išgirstame ir priimame visokį (ir korekcinį) grįžtamąjį ryšį, nes jis yra nesupainiotas su vertinimu, finansiniu atlygiu ir pan. Savo mentorius mes visai kitaip klausome ir priimame jų patarimus, nes žinome, kad jie mums linki gero. Galų gale turime su kuo pasitarti, kam užduoti klausimus, išgirsti nuomonę iš šono.

 

  1. Turėti LYGIAVERTĮ santykį. Dažniausiai tai artimesnės bendruomenės nariai ir draugai, su kuriais išsikalbame, atrandame paguodą ir atjautą, kartu patiriame džiaugsmą ir dar daug visko nuostabaus.

 

  1. Turėti ką AŠ VEDU, su kuo dalinuosi savo nueitos profesinės ir / ar gyvenimiškos kelionės patirtimi, palaikau ir svarbiausia - su kuo jaučiuosi reikalingas.

 

Aš tai vadinu trijų ryšių filosofija ir priešnuodžiu prieš vienišumą, kuris lyderių tarpe ypatingai dažnas reiškinys.

 

Ramunė Gvozdaitė teigia, kad kiekvienam vadovui reikia mentoriaus, nes:

 

Mes žmonės ir kiekvienas, kuris turi savo tikslų bei ambicijų, susiduria su iššūkiais ir kiekvienam reikia to, kas padėtų išsilaikyti tame kelyje, primintų dėl ko tu darai tai, ką darai, padėtų adaptuotis pasikeitusiose situacijose ir, žinoma, motyvuotų bei palaikytų. Mentorius yra tokia atrama kiekvieno kelyje.

 

Irina Četovičienė teigia, kad kiekvienam vadovui reikia mentoriaus, nes:

 

Mentorius turi skirtingą patirtį ir žinias, todėl paskatintų pasižiūrėti į kylančius klausimus iš kitos perspektyvos.

 

Rita Patalavičienė teigia, kad kiekvienam vadovui reikia mentoriaus, nes:

 

Esame 5 mus supančių žmonių vidurkis, tad mentorius tikrai galėtų prisidėti prie to vidurkio pakėlimo. O kita mintis yra ta, kad aktyviai veikiant susikaupia daug klausimų ir situacijų, kuriose verta pasitikrinti savo elgseną.

 

Loreta Kačanauskienė teigia, kad kiekvienam vadovui reikia mentoriaus, nes:

 

1+1 = ne 2, o 11!

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

idialogue

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Praktiniai mentoriaus patarimai kaip auginti savo karjerą
Pripažinkime, karjeros sėkmės istorijas dažnai idealizuojame, o profesinio pasaulio ekspertus bei vadovus aukštiname už, atrodo, įgimtus jų gebėjimus bei žinias. Visgi, nei vienas negimėme su nepriekaištingais analitiniais ar komandos darbo organizavimo įgūdžiais ir viską tenka išmokti bei praktikuoti patiems. Ši straipsnio istorija yra puikus pavyzdys, kaip nuolatinis mokymasis, smalsumas ir gebėjimas peržengti savo komforto zoną atveria naujas karjeros galimybes bei kelią pradedančiajam specialistui į vadovo rolę.
Skaityti toliau
Amston Praktinis patarimas
Darbuotojai – bumerangai: išėjau, bet noriu grįžti
43 proc. palikusių savo pozicijas teigia, kad buvęs darbas, jų nuomone, buvo geresnis už esamą, 41 proc. mano, jog sprendimą palikti įmonę priėmė neapgalvotai, o ketvirtadalis darbuotojų iš tiesų sugrįžta pas buvusį darbdavį.  Jei esi vienas tų darbuotojų, kuris svarsto apie grįžimą pas buvusį darbdavį, mūsų partnerių Amston, atrankų ir HR sprendimų agentūros, atrankų komandos vadovė Eivina Staniulytė dalijasi savo įžvalgomis apie tai, kaip būti sėkmingu darbuotoju – bumerangu. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Augimui
Partnerysčių rinkodara – tiems, kurie mėgsta bendrauti ir analizuoti
Ar žinojote, kad partnerysčių rinkodara tampa vis populiaresnė dėl savo efektyvumo ir patrauklumo tiek verslams, tiek turinio kūrėjams? Vienas iš lyderių, dirbančių šioje srityje, yra Rokas Ramanauskas, Surfshark partnerysčių rinkodaros vadovas bei idialogue mentorius, kuris naujajame mūsų straipsnyje pristato šios rinkodaros rūšies subtilybes bei patarimus tiems, kurie mato savo karjerą būtent čia. Rokas teigia, kad affiliate rinkodaros specialistu gali tapti žmonės iš įvairių sričių, tačiau sėkmingiausi yra tie, kurie turi patirties su partnerystėmis, pardavimais, skaitmenine rinkodara ir duomenų analize.
Skaityti toliau