Neringa Sendriūtė

2024.06.06

Tyrimo rezultatai: darbuotojų lūkesčiai darbdaviams

Šį balandį agentūros bei idialogue partnerių „DID Moons“ atliktas tyrimas apie darbuotojų lūkesčius parodė, kad darbą keisti labiausiai skatina nepagarbi aplinka bei per didelis darbo krūvis. Ar sutiktumėte?

 

Šiame straipsnyje apžvelgiame tyrimo rezultatus. „Užmesti akį” verta, nes duomenys rodo, kad įmonės, kurios proaktyviai nekuria saugios darbo aplinkos, susiduria su darbuotojų išlaikymo ir pritraukimo iššūkiais.

 

Darbuotojams svarbiausia sąžiningumas jų atžvilgiu

 

61.94% respondentų paklaustų, kas jiems svarbiausia darbdavio reputacijoje atsakė, kad juos prisijungti prie vienos ar kitos įmonės motyvuoja organizacijos elgesys su savo darbuotojais.

 

„Nors galima teigti, kad hibridinis darbas atitolino kolegas, mūsų tyrimas rodo, kad respondentai yra pasiruošę puoselėti bendradarbiavimą. Net 56 proc. nurodė, kad ieško darbdavio, siūlančio jaukią, bendruomenišką aplinką ir šiltus santykius su kolegomis.

 

Tiesa, komandos formavimo renginių ir vakarėlių organizuoti skubėti nereikėtų. Apklaustieji atskleidė, kad santykiai su bendradarbiais kuriami per palaikymą, vienas kito vertinimą, skaidrią ir atvirą komunikaciją, vienijančius projektus”, – atskleidžia tyrimo bendraautorė ir idialogue mentorė A. Mikalajūnienė.

 

Tyrimas taip pat atskleidė, kad pagrindinės priežastys palikti darbdavį yra nepagarbi darbo aplinka (42.91%), per didelis darbo krūvis (40.22%) ir psichologinis smurtas bei priekabiavimas darbe (36.27%). 

 

Respondentai teigia, kad komunikacijos skaidrumo stoka, per didelės apkrovos neįvertinus asmens galimybių (situacijos tokios, kaip „ir projektų vadovas, ir pardavėjas”), tiesioginio vadovo nevykdymas bendrų susitarimų ar įmonės vertybių, kuria neigiamą darbo patirtį.

 

Tuo tarpu laisvė kurti, pasitikėjimas, galimybė pasiimti atostogas tada, kada reikia, stiprus lyderis, matantis aiškią organizacijos viziją bei aiškiai tai komunikuojantis, ir pastebėjimas gerai atliktų darbų skatina dar labiau stengtis ir išlikti lojaliems organizacijai.

 

Įmonė tapatinama su jos CEO

 

„Darbovietės įvaizdžiui labai svarbu ir jos vadovo vaidmuo, o kone kiekvienas kandidatas galimos naujos savo darbovietės reputaciją pasitikrina viešojoje erdvėje, internete ar kitais būdais”, – dalinasi tyrimo bendraautorė Justina Darulytė.

 

74% respondentų bendrovę tapatina su jos CEO, o 10 ir daugiau metų darbo patirties turintys darbuotojai nurodė, jog nekompetentingas vadovas būtų tas veiksnys, kuris skatintų juos galvoti apie darbdavio keitimą. 

 

„Ateinanti GenZ vertina įmonės prekinio ženklo žinomumą ir jo patikimumą (finansiniai rodikliai, augimas, patirtis), nes mato asmeninę naudą sau. Taigi darbo rinkoje didėjant GenZ kartos daliai, svarbu užtikrinti prekinio ženklo žinomumą.” – tvirtina A. Mikalajūnienė.

 

Tyrime respondentai nurodė šias organizacijas, kaip šiuo metu žinomiausias rinkoje: Vinted, „Tesonet” grupės įmonės kaip Nord Security, Oxylabs ir Surfshark, Kilo health, Ignitis, Danske Bank, Omnisend, Western Union, Hostinger, Thermofisher.

 

Prasmingas darbas „is the new black”

 

Įmonėms mąstant, kaip darbuotojus pritraukti ir išlaikyti, apklausa nurodo, kad darbdavio vertės pasiūlyme žmonėms svarbiausia galimybė mokytis ir tobulėti (75.4%), galimybė save realizuoti (69.12%), galimybė dirbti prasmingą darbą (66.43%) bei galimybė turėti šiltus santykius su kolegomis (56.01%).

 

Respondentai paklausti, kas jiems yra prasmingas darbas atsako, kad tai įmonės kuriamo produkto ar paslaugos svarba visuomenei (43.75%), darbas, kuris atitinka asmenines vertybes ir darbo etiką (41.67%) arba galimybė gauti pripažinimą ir įvertinimą už atliktą darbą (29.17%).

 

„Galimybė dirbti prasmingą darbą skatina daugelį, tad tos įmonės, kurios kuria produktus ar paslaugas, svarbias visuomenei, gali tikėtis lengviau ir greičiau rasti darbuotojų“, – teigia tyrimo bendraautorė ir „DID Moons“ strategė A. Mikalajūnienė.

 

Visgi įmonėms, kurios neišsiskiria savo paslaugos ar produkto svarba visuomenei, A. Mikalajūnienė rekomenduoja prasmę kompensuoti per įmonės vertybių stiprinimą, darbuotojų įvertinimą ir pripažinimą.

 

Trumpesnis darbo laikas vietoje papildomų laisvadienių

 

„Pamatėme, kad lankstus darbo grafikas, galimybė rinktis darbo vietą ir laiką (66.61%), darbo-gyvenimo balansas (46.68%) ir trumpesnis darbo laikas (37.88%) ženkliai prisideda prie darbuotojų pasitenkinimo darbu. 

 

Supratome, kad papildomi laisvadieniai neturi tokios paklausos, kaip manyta, o juos geriau paversti trumpesniu darbo laiku. Beje, šie rezultatai panašūs ir į kitose šalyse atliekamų apklausų duomenis.

 

Matome tendenciją, kad žmonės nori gyventi, ne tik dirbti. Tai yra globali kryptis, keičianti darbuotojų įpročius ir požiūrį į darbo aplinką bei patį darbdavį”, – komentuoja tyrimo rezultatus pašnekovė. 

 

Savo srities profesionalai – darbuotojų išlaikymui

 

Apibendrinant kandidatų lūkesčius, ekspertės teigia, kad mokytis nori visi, nepriklausomai nuo kartos, darbo patirties ar amžiaus, ir tai yra pagrindinis darbdavio vertės pasiūlymas, o patraukliausia mokymosi ir tobulėjimo galimybė yra darbas su savo srities profesionalais (77.94%). Mentorystė „strikes again”!

 

Visų lygių vadovų kompetencijų ugdymas tampa pagrindiniu HR prioritetu, o įmonės, kurios proaktyviai nekurs psichologiškai saugios ir motyvuojančios darbo aplinkos, susidurs su darbuotojų išlaikymo iššūkiais.

 

Visus tyrimo rezultatus rasite čia.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Neringa Sendriūtė

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Augimui
Kaip ambicingi profesionalai naudoja mentorystę ir asmeninį įvaizdį?
Tiek asmeninis įvaizdis, tiek ir mentorystė yra apie mūsų asmenines vertybes bei norą dalintis. Nesvarbu ko siekiame – ar tai būtų noras parduoti produktą, tapti autoritetu tam tikroje industrijoje, o galbūt auginti naują kartą profesionalų ir taip save realizuoti – mentorystė ir asmeninis įvaizdis šiame kelyje gali eiti išvien. Svarbu suprasti, kad nepaisant to, ar savo asmeninį įvaizdį kuriame sąmoningai ar paliekame formuotis savaime, kiekvienas žmogus jį turi. Tai yra mūsų reputacija bei tai, ką kiti apie mus galvoja ir kalba. 
Skaityti toliau
Henrika Bivainienė Praktinis patarimas
Infliacija vis dar auga: kaip argumentuoti algos pakėlimą?
Kuomet pirkinių krepšelio kainos auga, o projektų krūvis darbe nemažėja, yra įprasta svarstyti – „Argi neturėčiau gauti didesnio atlygio?“. Visgi prieš einant kalbėtis dėl didesnio darbo užmokesčio būtina įsivertinti ekonominę aplinką bei savo kompetencijas. Šiame straipsnyje kalbiname Henriką Bivainienę, HR ir atrankų sprendimų kompanijos „Amston“ vadovaujančią partnerę, dėl daugumai vis dar opaus klausimo – algos pakėlimo ir tam tinkamos argumentacijos.
Skaityti toliau
Vitalija Uzialaitė Praktinis patarimas
Organizacijų socialinis tvarumas – nebe mada, o nauja realybė
Įprasta manyti, kad tvarumas susijęs tik su CO2 skaičiais bei atliekų mažinimu, visgi socialinė atsakomybė bei organizacijų valdysena šioje temoje užima ne ką žemesnę vietą, apie kurią dar nepradėta daug kalbėti. Šiandien atsisukame į suvokimą, kad verslas turi ne tik siekti pelno, bet, ypač per socialinę sritį, kurti teigiamą poveikį visuomenei. Tvarus verslas privalo rūpintis savo darbuotojų gerove, bendruomenės poreikiais, žmogaus teisių apsauga, vertės kūrimu bei savo veiklą planuoti atsižvelgiant į „rytojų“.
Skaityti toliau