Eisvė Trečiakauskaitė

2022.04.14

Internetinių mokymų kūrimas: atrask savo nišą ir klientus

Prieš pradedant kurti internetinius mokymus, pirmiausia reikia nuspręsti kokiai nišai kursi ir kas bus tavo tiksliniai klientai. Tu privalai žinoti kam kuriamas produktas, tai – esminis dalykas, nes pagal tai žinosi ne tik kaip produktą kurti, bet ir kaip jį pateikti bei reklamuoti. Žinai, kaip sakoma: jeigu kalbėsi visiems, tuomet kalbėsi niekam. Taigi svarbu žinoti savo tikslinę auditoriją ir kiek įmanoma daugiau specifinių detalių apie ją.

idialogue Mentorė Eisvė Trečiakauskaitė, online informacinio verslo specialistė, dalinasi rekomendacijomis, kaip atrasti savo nišą ir klientus, kuriant internetinius mokymus.

Atrask savo nišą:

Jeigu jau esi lektorius ir turi klientų savo mokymo tema – tai tavo atsakymas dėl nišos krypties. Tiesiog įsitikink, kad tavo tema nėra per didelė ir plati, bet tuo pačiu metu ir ne per maža, norint būti matomu ir turėti užtektiną klientų rinką dabar ir ateityje.

Visgi jeigu dar nesi lektorius ir nežinai savo temos bei kliento profilio – tai dar ne problema. Kiekvienas iš mūsų savyje turime įgimtą gebėjimą, pavyzdžiui, dainavimas, iškalbos menas, mokėjimas rašyti CV, pasiruošimas darbo pokalbiui, taip pat tai gali būti gebėjimas kurti sistemas: kaip tvarkingai susidėlioti drabužių spintą, kaip surūšiuoti turinį virtuvės spintelėse ar pasiruošti mitybos planą bei sporto programą. Nustebtumėte pamatę, kiek yra įvairiausių internetinių mokymų temomis, kurių net neįsivaizdavote egzistuojant. Dažnai apie tokias temas nepagalvojame, nes tai atrodo neverta mokymų, mums tai gaunasi natūraliai ir nėra čia apie ką (už pinigus) mokyti kitus.

Vienas iš būdų sužinoti savo įgimtus gebėjimus – parašyti laišką 5 seniai pažįstamiems žmonėms ir paprašyti, jog jie atsakytų kokias natūralias savybes tu demonstruoji ir kuo šiems žmonėms esi ar buvai naudingas. Rašyti su tokiu prašymu iš pradžių gali būti nejauku, bet jeigu nori savo prekės ženklą reklamuoti internete, turi priprasti būti matomu ir tai gali būti viena iš praktikų to išmokti.

Jeigu jautiesi nepasiryžęs rašyti laiško ir nori visą darbą atlikti pats, tuomet paklausk savęs: kokiais klausimais į mane kreipiasi žmonės, ko jie tikisi iš manęs ir kokios pagalbos prašo. Tai ir bus tavo natūralus gebėjimas, kurį dažnai atlieki mažiausiai apie tai galvodamas ir tik vėliau papildydamas darbo procesuose, išmokdamas ir pridėdamas naujų įgūdžių.

Atrask savo klientą:

Kai jau turi bendrinę idėją apie ką norėtumei kurti internetinius mokymus, lieka atsakyti į šiuos klausimus:

  1. Kokia yra didžiausia problema, su kuria susiduria žmogus, potencialiai perkantis mano kursą, kurią aš noriu savo mokymais išspręsti? Dažnai tai gali būti problema, su kuria mes patys susidūrėme ir nuėjome ilgą kelią, kad ją išspręstume. Tokiu atveju su savo kursu norime sutrumpinti ir palengvinti klientams tą patį procesą. Dažnai mūsų idealus klientas yra mes patys praeityje. Na, o dabar mes kaip šiaurinė žvaigždė rodome klientams kelią, kad rezultatas yra įmanomas, nes mes patys tai praėjome ir atradome būdus, kaip tai padaryti.
  2. Kas yra tas žmogus, kuris susiduria su šia problema? Būk kuo labiau konkretus atsakydamas į šį klausimą. Tai turėtų būti labai išsamu, pavyzdžiui, tai jaunos mamos, auginančios vaikus jau kelis metus vidutinių pajamų šeimoje ir nusprendusios pradėti savo verslą bei realizuoti save kūryboje, dabar ieškančios informacijos ir palaikančios bendruomenės.
  3. Ką tavo idealus klientas išbandė anksčiau ir kodėl tai nesuveikė ir nepadėjo išspręsti problemos? Kuo tavo produktas skiriasi nuo kitų egzistuojančių rinkoje? Visada turi domėtis ir žinoti kokie internetiniai mokymai ar kiti sprendimai yra tavo nišoje, kuo tu esi kitoks – tai tau padės išsiskirti. Nebijok čia įdarbinti savo unikalios asmenybės, prijungti savo asmeninę istoriją, kodėl mokai būtent tai. Žmonės atranda ryšį per istorijas, taip jie tave įsimena ir tai sukuria tavo asmeninį išskirtinį požiūrį į problemą bei prekinį ženklą.
  4. Kur renkasi tavo idealūs klientai? Kai kalba eina apie internetinius mokymus, mes dažnai galvojame tik apie internetinę reklamą. Bet tikrai egzistuoja vieta, kur tavo idealūs klientai jau renkasi, tad tau tereikia pradėti su jais bendradarbiauti, kad galėtumei greitai įgyti klientų. Pavyzdžiui, gal yra kokia organiškų prekių krautuvėlė, kurioje tu galėtum palikti skrajutes apie sveikos mitybos kursą. Tai būtų naudinga ir tau, ir parduotuvės savininkams, nes tai pridėtinė vertė jų klientams, kuri nekonkuruoja su jų verslo idėja – pardavinėti prekes.

Atsakyk į šiuos klausimus ir tu jau būsi atlikęs pirmus žingsnius, siekiant suprasti kam tavo produktas yra skirtas ir kokia tema internetinius kursus galėtumei kurti. Ir, žinoma, lauk sekančio straipsnio, kuriame dalinsiuosi patirtimi kaip pritraukti klientus. Taip pat gali skaityti mano pirmąjį straipsnį „Paprasčiausias būdas pradėti savo verslą”.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Eisvė Trečiakauskaitė

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
10 būdų kaip "susimauti" ieškant darbo
Šis straipsnis – ciniškas, bet velniškai sąžiningas vadovas, kaip tapti savo paties nesėkmės architektu. Žingsnis po žingsnio, mes paversime jūsų darbo paiešką epine katastrofa. Kodėl? Nes tik tobulai įvaldę nesėkmės mechanizmus, galite sąmoningai jų išvengti. Perskaitę šį vadovą, jūs arba pasieksite tobulą ramybę amžinoje darbo paieškoje, arba – kas labiau tikėtina – netyčia atrasite tiesiausią kelią į sėkmę.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
IT darbo rinkos permainos: kaip išlikti patraukliu kandidatu?
Technologijų sektorius, ilgą laiką buvęs sparčiausio augimo ir galimybių sinonimu, šiandien išgyvena transformaciją. Ekonominis neapibrėžtumas, dirbtinio intelekto (DI) įtaka ir besikeičiantys darbdavių lūkesčiai kuria naują realybę tiek ieškantiems darbo, tiek siekiantiems karjeros aukštumų. Kaip šiandien atrodo IT rolių rinka ir kokių savybių reikia, norint joje ne tik išgyventi, bet ir klestėti?
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
„Kandidatas mane apkabino ir išėjo“: Ką personalo atrankos sako apie jūsų įmonę?
Požiūris, kad darbuotojų atranka – tai paprasta funkcija, o ne partnerystės kūrimas, atveria kelią didžiausioms proceso nuodėmėms, kurios kandidato patirtį paverčia nuoskauda. Pirmoji ir bene dažniausia – galios demonstravimas. Kai pokalbis praranda žmogiškumą ir virsta mechaniniu filtravimu.
Skaityti toliau