Eisvė Trečiakauskaitė

2022.04.14

Internetinių mokymų kūrimas: atrask savo nišą ir klientus

Prieš pradedant kurti internetinius mokymus, pirmiausia reikia nuspręsti kokiai nišai kursi ir kas bus tavo tiksliniai klientai. Tu privalai žinoti kam kuriamas produktas, tai – esminis dalykas, nes pagal tai žinosi ne tik kaip produktą kurti, bet ir kaip jį pateikti bei reklamuoti. Žinai, kaip sakoma: jeigu kalbėsi visiems, tuomet kalbėsi niekam. Taigi svarbu žinoti savo tikslinę auditoriją ir kiek įmanoma daugiau specifinių detalių apie ją.

idialogue Mentorė Eisvė Trečiakauskaitė, online informacinio verslo specialistė, dalinasi rekomendacijomis, kaip atrasti savo nišą ir klientus, kuriant internetinius mokymus.

Atrask savo nišą:

Jeigu jau esi lektorius ir turi klientų savo mokymo tema – tai tavo atsakymas dėl nišos krypties. Tiesiog įsitikink, kad tavo tema nėra per didelė ir plati, bet tuo pačiu metu ir ne per maža, norint būti matomu ir turėti užtektiną klientų rinką dabar ir ateityje.

Visgi jeigu dar nesi lektorius ir nežinai savo temos bei kliento profilio – tai dar ne problema. Kiekvienas iš mūsų savyje turime įgimtą gebėjimą, pavyzdžiui, dainavimas, iškalbos menas, mokėjimas rašyti CV, pasiruošimas darbo pokalbiui, taip pat tai gali būti gebėjimas kurti sistemas: kaip tvarkingai susidėlioti drabužių spintą, kaip surūšiuoti turinį virtuvės spintelėse ar pasiruošti mitybos planą bei sporto programą. Nustebtumėte pamatę, kiek yra įvairiausių internetinių mokymų temomis, kurių net neįsivaizdavote egzistuojant. Dažnai apie tokias temas nepagalvojame, nes tai atrodo neverta mokymų, mums tai gaunasi natūraliai ir nėra čia apie ką (už pinigus) mokyti kitus.

Vienas iš būdų sužinoti savo įgimtus gebėjimus – parašyti laišką 5 seniai pažįstamiems žmonėms ir paprašyti, jog jie atsakytų kokias natūralias savybes tu demonstruoji ir kuo šiems žmonėms esi ar buvai naudingas. Rašyti su tokiu prašymu iš pradžių gali būti nejauku, bet jeigu nori savo prekės ženklą reklamuoti internete, turi priprasti būti matomu ir tai gali būti viena iš praktikų to išmokti.

Jeigu jautiesi nepasiryžęs rašyti laiško ir nori visą darbą atlikti pats, tuomet paklausk savęs: kokiais klausimais į mane kreipiasi žmonės, ko jie tikisi iš manęs ir kokios pagalbos prašo. Tai ir bus tavo natūralus gebėjimas, kurį dažnai atlieki mažiausiai apie tai galvodamas ir tik vėliau papildydamas darbo procesuose, išmokdamas ir pridėdamas naujų įgūdžių.

Atrask savo klientą:

Kai jau turi bendrinę idėją apie ką norėtumei kurti internetinius mokymus, lieka atsakyti į šiuos klausimus:

  1. Kokia yra didžiausia problema, su kuria susiduria žmogus, potencialiai perkantis mano kursą, kurią aš noriu savo mokymais išspręsti? Dažnai tai gali būti problema, su kuria mes patys susidūrėme ir nuėjome ilgą kelią, kad ją išspręstume. Tokiu atveju su savo kursu norime sutrumpinti ir palengvinti klientams tą patį procesą. Dažnai mūsų idealus klientas yra mes patys praeityje. Na, o dabar mes kaip šiaurinė žvaigždė rodome klientams kelią, kad rezultatas yra įmanomas, nes mes patys tai praėjome ir atradome būdus, kaip tai padaryti.
  2. Kas yra tas žmogus, kuris susiduria su šia problema? Būk kuo labiau konkretus atsakydamas į šį klausimą. Tai turėtų būti labai išsamu, pavyzdžiui, tai jaunos mamos, auginančios vaikus jau kelis metus vidutinių pajamų šeimoje ir nusprendusios pradėti savo verslą bei realizuoti save kūryboje, dabar ieškančios informacijos ir palaikančios bendruomenės.
  3. Ką tavo idealus klientas išbandė anksčiau ir kodėl tai nesuveikė ir nepadėjo išspręsti problemos? Kuo tavo produktas skiriasi nuo kitų egzistuojančių rinkoje? Visada turi domėtis ir žinoti kokie internetiniai mokymai ar kiti sprendimai yra tavo nišoje, kuo tu esi kitoks – tai tau padės išsiskirti. Nebijok čia įdarbinti savo unikalios asmenybės, prijungti savo asmeninę istoriją, kodėl mokai būtent tai. Žmonės atranda ryšį per istorijas, taip jie tave įsimena ir tai sukuria tavo asmeninį išskirtinį požiūrį į problemą bei prekinį ženklą.
  4. Kur renkasi tavo idealūs klientai? Kai kalba eina apie internetinius mokymus, mes dažnai galvojame tik apie internetinę reklamą. Bet tikrai egzistuoja vieta, kur tavo idealūs klientai jau renkasi, tad tau tereikia pradėti su jais bendradarbiauti, kad galėtumei greitai įgyti klientų. Pavyzdžiui, gal yra kokia organiškų prekių krautuvėlė, kurioje tu galėtum palikti skrajutes apie sveikos mitybos kursą. Tai būtų naudinga ir tau, ir parduotuvės savininkams, nes tai pridėtinė vertė jų klientams, kuri nekonkuruoja su jų verslo idėja – pardavinėti prekes.

Atsakyk į šiuos klausimus ir tu jau būsi atlikęs pirmus žingsnius, siekiant suprasti kam tavo produktas yra skirtas ir kokia tema internetinius kursus galėtumei kurti. Ir, žinoma, lauk sekančio straipsnio, kuriame dalinsiuosi patirtimi kaip pritraukti klientus. Taip pat gali skaityti mano pirmąjį straipsnį „Paprasčiausias būdas pradėti savo verslą”.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Eisvė Trečiakauskaitė

Tobulėjimui
idialogue Praktinis patarimas
Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?
Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas. Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms. Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.
Skaityti toliau
neringa Sėkmės istorija
Karjeros pokytis: kai norisi daugiau prasmės ir ne komforto zonos
idialogue partnerių Omnisend el. laiškų pristatomumo ir atitikties produkto vadovė Lina Apanavičė prisimindama savo karjeros pokytį ir pirmąsias darbo dienas naujose srityse ir rolėse atvirauja, kad keisti karjerą nėra nei lengva, nei patogu. Moteris prisimena, kad kiekvieną kartą darydama karjeros pokytį jautėsi pasimetusi ir nesaugi, nes komforto zona buvo palikta toli. 
Skaityti toliau
Danske Bank Naujienos
Jeigu studijuoji, baigei studijas ar tiesiog nori keisti karjeros kryptį
„Danske Bank“ technologijų ir paslaugų centras Lietuvoje kviečia dalyvauti atrankoje į apmokamą vienerių metų trukmės karjeros (re)starto programą „FuturePros“. Programos metu bus ieškoma kandidatų užimti beveik 50 darbo vietų programavimo ir IT, duomenų mokslo ir inžinerijos, rizikų valdymo, verslo ir kiekybinės analitikos srityse.
Skaityti toliau