Olga Kairienė

2017.11.12

Kompanijos ateityje ir ateities darbuotojai

Ateityje kompanijos vis labiau rinksis darbuotojus, turinčius stiprų asmeninį brand’ą…


Ar kada teko susimąstyti, kaip pasikeistų mūsų profesinis gyvenimas, jei savo veiksmus imtume vertinti vadovo akimis? Štai mano mėgstamoje knygoje Work Rules apie kompanijos Google vidinę politiką ir požiūrį pabrėžiama: One of my hopes in writing this book is that anyone reading it starts thinking of themselves as a founder. Maybe not of an entire company, but the founder of a team, a family, a culture. The fundamental lesson from Google‘s experience is that you must first choose whether you want to be a founder or an employee. It‘s not a question of literal ownership. It‘s a question of attitude.1


Štai tokie stiprūs žodžiai, keliantys požiūrio ir atsakomybės klausimą apie savo vaidmenį bei veiksmus, geriausiai apibūdina asmeninio brand’o reikšmę. Tai, kaip mes elgiamės, su kokiu požiūriu dirbame, kaip bendraujame su kolegomis ir kaip atsiliepiame apie savo įmonę - ir yra vieni pagrindinių bei svarbiausių pasirinkimų mūsų kelyje. Šie pasirinkimai reprezentuoja asmeninį brand‘ą ir lemia mūsų reputaciją bei ateities rezultatus. Jei siekiame profesinių aukštumų, jei turime planų tapti vadovais, bet mūsų elgesys yra prieštaringas, kelias į sėkmę gali būti itin vingiuotas, tikėtina, netgi neįmanomas.


Šiais laikais ne tik įmonės, bet ir patys darbuotojai renkasi, kur ir su kuo dirbti. Manau, esate ne kartą girdėję apie tūkstantmečio kartą – amžių sandūroje gimusiems jaunuoliams itin aktualu jaustis svarbiais įmonės gyvenime, įžvelgti prasmę. Svarbą ir prasmę darbe be kita ko jiems suteikia žmonės: vadovas - autoritetas, profesionalūs kolegos. Štai mano vyras pasidalino jam darbe pasakytu komplimentu: O, geras, mačiau tavo TEDx pranešimą – nerealu, kad turiu tokį kolegą. Mes kiekvienas savo buvimu, veiksmais, komunikacija suteikiame prasmę ne tik sau, bet ir kitiems. Taigi tenka pripažinti, jog kiekvieno darbuotojo asmeninis brand’as lemia ir visos įmonės reputaciją.


Įmonė, prisidedanti prie darbuotojų asmeninio brand’o kūrimo, skatina darbuotojus žiūrėti į įmonę atsakingu ir rūpestingu vadovo / lyderio žvilgsniu, taip nulemdama ne tik sėkmingą darbuotojo kelią įmonėje, bet ir pačios įmonės patrauklumą bei veiklos efektyvumą. Tokią vidinę kultūrą puoselėjanti kompanija sėkmingiau konkuruoja rinkoje, nes ilgainiui įgyja patrauklaus darbdavio vardą.


Dažnai pastebiu, kad tam tikros įmonės privengia asmeninio brand’o temos, nes, esą, supratę savo vertę darbuotojai netruks pabėgti kitur. Gal ir atsiras dalis tokių (tikėtina, kad tai ir būtų nutikę), tačiau dauguma liks dirbti įmonėje ir kurs jos kultūrą, brand'ą. Kaip? Juk kuo daugiau stiprių asmenybių, tuo įmonė sparčiau auga. Asmeninio brand’o svarbą suprantančios kompanijos, be kita ko, pasižymi išskirtinai stipriais, charizmatiškais lyderiais, todėl neišvengiamai traukia potencialius talentus ir skatina pasitempti kolegas.


Straipsnio pabaigai belieka palinkėti, kad ką bedarydami, kur bedirbdami, mes žvelgtume į viską vadovo-lyderio-įkūrėjo akimis. Sėkmingą savo asmeninę asmeninio brand’o kelionę pradėsime tik tuomet, kai mums tai nuoširdžiai rūpės. Tokie pokyčiai, be abejonės, bus naudingi ir mums, ir mūsų aplinkai. Čia laimi visi, todėl tikrai verta pabandyti.


1 - Viena mano svajonių rašant šią knygą yra paskatinti jos skaitytojus mąstyti apie save, kaip apie įkūrėją. Galbūt ne kaip apie visos kompanijos, tačiau bent jau kaip apie savo komandos, šeimos, kultūros įkūrėją. Pagrindinė iš Google patirties išmokta pamoka yra ta, kad pirma turite pasirinkti ar norite būti įkūrėju, ar darbuotoju. Tai nėra tikrosios nuosavybės klausimas. Tai daugiau – požiūrio klausimas.

-

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
idialogue Praktinis patarimas
Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?
Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas. Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms. Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.
Skaityti toliau
neringa Sėkmės istorija
Karjeros pokytis: kai norisi daugiau prasmės ir ne komforto zonos
idialogue partnerių Omnisend el. laiškų pristatomumo ir atitikties produkto vadovė Lina Apanavičė prisimindama savo karjeros pokytį ir pirmąsias darbo dienas naujose srityse ir rolėse atvirauja, kad keisti karjerą nėra nei lengva, nei patogu. Moteris prisimena, kad kiekvieną kartą darydama karjeros pokytį jautėsi pasimetusi ir nesaugi, nes komforto zona buvo palikta toli. 
Skaityti toliau
Danske Bank Naujienos
Jeigu studijuoji, baigei studijas ar tiesiog nori keisti karjeros kryptį
„Danske Bank“ technologijų ir paslaugų centras Lietuvoje kviečia dalyvauti atrankoje į apmokamą vienerių metų trukmės karjeros (re)starto programą „FuturePros“. Programos metu bus ieškoma kandidatų užimti beveik 50 darbo vietų programavimo ir IT, duomenų mokslo ir inžinerijos, rizikų valdymo, verslo ir kiekybinės analitikos srityse.
Skaityti toliau