Jūratė Jurginytė

2019.08.07

3 priežastys, kodėl sėkmingiausi žmonės renkasi būti pažeidžiami

Brene Brown savo TED kalboje „Pažeidžiamumo Jėga“ pabrėžia, kodėl žmonėms reikia pilnai priimti pažeidžiamumą. Ji sako, kad žmonės, kurie turi gilius ryšius su kitais tiki, kad „kas padaro juos pažeidžiamus, padaro juos gražius“. Kai lyderis jaučiasi pakankamai saugus žengti žingsnį pirmyn ir pasakyti… „Žinot, aš nesu tobulas, nežinau, ką daryti šioje situacijoje, bet pasitikiu jumis ir žinau, kad kartu mes rasime geriausią sprendimą..“ Tai sukuria pasitikėjimo atmosferą kitiems būti autentiškais „aš“. Turime būti autentiškais savimi, kad užmegztume gilų ryšį su kitu žmogumi. Tai taip pat galioja darbiniuose santykiuose.

1. Pažeidžiamumas ir pasitikėjimas - neatskiriami

Jau įprasta, kad pažeidžiamumas ir pasitikėjimas lyderystės ir psichologijos literatūroje eina kartu, mokslininkai pastebi, kad noras būti pažeidžiamu yra viena pagrindinių savybių, kai bandome apibrėžti pasitikėjimą. Mayer ir Rousseau pasitikėjimą tarp lyderio ir sekėjo apibūdina kaip sekėjo norą būti pažeidžiamu, kuris paremtas teigiamu lūkesčiu, kad jo lyderis nepasinaudos jo pažeidžiamumu.

Ilgamečiai sociologijos tyrimai parodė, kad patys sėkmingiausi žmonės yra vienas su kitu sujungti: drąsa, tarpusavio ryšiu, gailestingumu ir pažeidžiamumu.

Kalbėdama su dviem įmonių savininkais (buvusiais verslo partneriais) išgirdau, kaip jie abu buvo nusivylę, jautėsi išduoti, praradę pasitikėjimą vienas kitu. Situacijoje, kai nesilaikoma žodžio, nesidalinama svarbiausia informacija priimant esminius sprendimus, šis jausmas yra visiškai suprantamas. Normalu nusivilti, tačiau nepamirškime rezultato - prarasto tarpusavio pasitikėjimo. Kas atsitinka, jei šioje situacijoje neįvyksta pokalbis apie tai, kas įvyko, kaip išspręsti susiklosčiusią padėtį ir kaip elgtis su pasekmėmis? Lieka nuoskauda vienas kitam, atšąla santykiai, o svarbiausia - į naujas partnerystes atnešama vis daugiau nepasitikėjimo, įtarumo, perdėto atsargumo. Pirmiausia, išmokti priimti pamoką, kad žmonės nėra visi vienodi - „jais negalima pasitikėti“ - tokia mąstysena parodytų, kad jumis pasitikėti taip pat negalima. Antra, pripažinti sau, kad suklydote, o jei nesuklydote - atleisti tam, kuris jus nuvylė. Pagieža tik teršia sąmonę, jausmus ir neleidžia veikti laisvai, kūrybiškai, kokybiškai. Trečia, tikėti, kad kiti bendradarbiavimai bus sėkmingi ir būti apdairesniam, įsigilinti į tai, kas svarbu.

2. Dalinkitės asmenine patirtimi ir klaidomis

Milijardierius Richard Branson, Virgin Group įkūrėjas, yra puikiai žinomas savo citata:

„Skaidrumas, tiesus tiesos sakymas ir paprastumas yra tikrasis Virgin verslo veikimo būdas“.

Tačiau ar galima tapti dar labiau pažeidžiamu, nei viešai dalinantis savo patirtimi važinėjant dviračiu, kai vos neužklupo mirtis, kuomet jis pasakė pasauliui: „Aš tikrai maniau, kad mirsiu“. Tai buvo didžiulis pažeidžiamumo pavyzdys, kuris priartino milijonus žmonių prie Bransono.

Harvard Business Review atliko lyderystės tyrimą, kurio metu analizavę labiausiai įkvepiančius ir stipriausius Europos lyderius atrado kai ką labai įdomaus - jie visi parodydavo savo pažeidžiamumą. Tyrėjai taip pat pabrėžė, kad Bransonas labai efektyviai komunikuoja savo pažeidžiamumą. Duodamas interviu jis išlieka nuoširdžiu, pasiekiamu - žmogus, žmogui.

Asmeninės istorijos padės jūsų komandai suprasti, kad jūs taip pat esate žmogus, netobulas, toks pat kaip ir jie. Dalindamiesi, jūs taip pat atskleisite pamokas, kurias išmokote, darbuotojai nebebijos išsakyti savųjų. Story-telingas būnant autentišku žmogumi leidžia darbuotojams suprasti, kad jūs patiriate tą patį, ką ir jie, o tai sustiprina emocinį ryšį su jais.

3. Susitaikykite su mintimi, kad jūs ne supermenas/supermoteris

Pažeidžiamo lyderio mąstymas prasideda paleidžiant neteisingą nuostatą, kad jis turi būti tobulas, stiprus ir pasitikintis visą laiką. Toks „supermeno mąstymas“ ir noras spręsti problemas pačiam neprašant kitų pagalbos kyla iš puikybės, o ne nuolankumo. Kai darbuotojai pradeda matyti lyderio autentiškąjį “aš”, jo žmogiškumą, buvimą tokiu kaip jie su tikromis problemomis, iššūkiais - jie artinsis prie jo ir norės eiti net per ugnį kartu.

Neseniai man paskambino vienas vadovas ir paklausė, ką daryti, šią savaitę jau antrą kartą patenku į situaciją, kai komanda tikisi iš manęs atsakymo apie dalykus, kurių neišmanau. Iš tikrųjų, jie yra tos srities specialistai, bet tikisi, kad atsakymą duosiu aš. Aptarę situaciją detaliau nusprendėme, kad geriausia išeitis yra suorganizuoti pasitarimą su keletu specialistų, kad jie pasiūlytų savo variantus, o tada apsvarstyti ir kartu priimti sprendimą. Kai darbuotojai įtraukiami į sprendimų priėmimą, jie jaučiasi svarbūs, taip pat jaučia atsakomybę bei dažnai jų lojalumas įmonei stipriai išauga.

Nors kiekviena situacija yra skirtinga, tačiau yra normalu pasakyti: „Aš pasigilinsiu, nes neturiu visos reikiamos informacijos“, „pasitarkime“, „aš nežinau/man reikia pagalbos gaunant papildomų duomenų“ ir pan. Neįmanoma visko žinoti ir duoti atsakymus į bet kurį pateiktą klausimą, juk esate tik žmogus.

Sėkmingiausi žmonės renkasi pažeidžiamumą, nes jie yra drąsūs. Priima riziką, kad gali nepavykti, kad juos gali išduoti ar apvilti, kad gali nepasisekti, tačiau vis tiek ryžtasi veikti. Drąsa veikti ir iš naujo pasitikėti, žinant, kad nusivylimas visada šalia, yra didelė vertybė.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
idialogue Praktinis patarimas
Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?
Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas. Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms. Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.
Skaityti toliau
neringa Sėkmės istorija
Karjeros pokytis: kai norisi daugiau prasmės ir ne komforto zonos
idialogue partnerių Omnisend el. laiškų pristatomumo ir atitikties produkto vadovė Lina Apanavičė prisimindama savo karjeros pokytį ir pirmąsias darbo dienas naujose srityse ir rolėse atvirauja, kad keisti karjerą nėra nei lengva, nei patogu. Moteris prisimena, kad kiekvieną kartą darydama karjeros pokytį jautėsi pasimetusi ir nesaugi, nes komforto zona buvo palikta toli. 
Skaityti toliau
Danske Bank Naujienos
Jeigu studijuoji, baigei studijas ar tiesiog nori keisti karjeros kryptį
„Danske Bank“ technologijų ir paslaugų centras Lietuvoje kviečia dalyvauti atrankoje į apmokamą vienerių metų trukmės karjeros (re)starto programą „FuturePros“. Programos metu bus ieškoma kandidatų užimti beveik 50 darbo vietų programavimo ir IT, duomenų mokslo ir inžinerijos, rizikų valdymo, verslo ir kiekybinės analitikos srityse.
Skaityti toliau