Jevgenija Ešvovičiūtė

2022.03.04

Kaip valdyti darbuotojų nerimą krizių metu?

Istorinis laikotarpis, kuriame kartu su mūsų vienybe, taip pat testuojama HR darbuotojų ir vadovų kompetencija. idialogue Mentorės Jevgenijos Ešvovičiūtės žodžiais: „Dabartinė Ukrainos karo situacija kelia daug streso dėl nežinomybės. Kaip ir 2020 m. pradžioje, prasidėjus COVID, taip ir dabar organizacijose turime valdyti išorinę ir vidinę komunikaciją tam, kad darbuotojai jaustųsi jei ne saugiau, tai bent jau ramiau.“

Kaip jaučiasi jūsų komanda nūdienų fone? Kaip valdyti darbuotojų nerimą? Reaguodami į kylančius iššūkius, dalinamės idialogue Mentorių – ekspertų rekomendacijomis.

 

Jevgenija Ešvovičiūtė (idialogue Mentorė, personalo valdymo konsultantė ir lektorė, plačiau besidalinanti rekomendacijomis Instagram @laisvakede paskyroje ir www.laisvakede.lt internetiniame puslapyje):

 

K O M U N I K U O K I T E:

#1 Sukurkite terpę išsikalbėti, pasidalinti savo emocijomis, psichologijoje tai vadinama išsiventiliavimu.

#2 Sureaguokite, kad šie jausmai yra natūralūs ir visi turime teisę juos jausti.

#3 Jei turite kolegų Ukrainoje, ne tik kontaktuokite su jais, bet ir informuokite Lietuvos kolegas apie naujienas, kaip jiems sekasi.

#4 Raginkite darbuotojus riboti skaitomą informacijos srautą, pvz., tą daryti tam tikromis valandomis.

#5 Skatinkite toliau tęsti veiklą ir daryti tai, kas yra jų valioje. Priešas nori panikos, tačiau panika kartais būna baisesnė už patį priešą.

#6 Skatinkite užsiimti relaksuojančia veikla: meditacija, sportu, pasivaikščiojimu. Inicijuokite šias veiklas kolegoms.

 

Svarbiausia, R E A G U O K I T E, praėjusią ir šią savaitę įmonės rodo puikius išorinės komunikacijos pavyzdžius, tą patį turime daryti ir su vidine. Kanalai: intranetas, naujienlaiškiai (bendrinės žinutės, rekomendacijos), nepatingėkite paskambinti ir susitikti gyvai. Nenuvertinkite problemų: „Ai, viskas bus gerai. Nesiparink.” Būkite sveikai, o ne toksiškai pozityvūs. Dabar, kaip ir 2020 m. pradžioje, darbuotojams itin reikia palaikymo. Būkite pasiekiami, būkite Š A L I A.

 

Komunikacija organizacijoje krizių metu V A D O V A M S:

#1 Palaikantis laiškas ir susitikimas: „Taip, neramu ir tai suprantama, maksimaliai tęskime darbus, kad nebūtume nuolatiniame naujienų sraute.”

#2 Skirta įmonės ir / ar paties vadovo parama Ukrainos klausimui.

#3 Galimybė darbuotojams savanoriauti darbo valandų sąskaita. Paties vadovo savanorystė, komandos subūrimas bei savanoriavimas kartu.

#4 Turite ukrainiečių kolegų – asmeninis kontaktavimas su jais ir Lietuvos kolegų informavimas.

#5 Žinojimas, kas iš kolegų turi giminių / draugų Ukrainoje – nuolatinis domėjimasis.

 

„Kiekviena Lietuvos organizacija dabar gali turėti, o kai kurios jau seniai turi savo vadovą Zelenskį. Dabar ne laikas ir vieta: pasimetusiems vadovams, „darbas yra darbas” vadovams, „viskas bus gerai” vadovams. Taip, kaip Ukrainai nėra gėda už savo vadovą, taip ir jūsų darbuotojams neturi būti gėda už jus. Sakau iš visos širdies, dirbusi su daugeliu vadovų. O jei nesigauna, pasitelkite į pagalbą kolegas, kaip tai daro Ukrainos prezidentas, – sako Jevgenija, – Lyderystė – skambus žodis, ir visgi atėjo laikas jį taikyti praktiškai, kaip niekada anksčiau. Jei COVID pradžioje vadovai galėjo leisti sau klysti iš nežinojimo, dabar šios prabangos nėra.“

 

Daugiau informacijos apie komandos valdymą krizių metu rasi straipsnyje Ar krizės metu spėjate stiprinti komandos atsparumą?

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Jevgenija Ešvovičiūtė

Tobulėjimui
idialogue Praktinis patarimas
Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?
Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas. Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms. Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.
Skaityti toliau
neringa Sėkmės istorija
Karjeros pokytis: kai norisi daugiau prasmės ir ne komforto zonos
idialogue partnerių Omnisend el. laiškų pristatomumo ir atitikties produkto vadovė Lina Apanavičė prisimindama savo karjeros pokytį ir pirmąsias darbo dienas naujose srityse ir rolėse atvirauja, kad keisti karjerą nėra nei lengva, nei patogu. Moteris prisimena, kad kiekvieną kartą darydama karjeros pokytį jautėsi pasimetusi ir nesaugi, nes komforto zona buvo palikta toli. 
Skaityti toliau
Danske Bank Naujienos
Jeigu studijuoji, baigei studijas ar tiesiog nori keisti karjeros kryptį
„Danske Bank“ technologijų ir paslaugų centras Lietuvoje kviečia dalyvauti atrankoje į apmokamą vienerių metų trukmės karjeros (re)starto programą „FuturePros“. Programos metu bus ieškoma kandidatų užimti beveik 50 darbo vietų programavimo ir IT, duomenų mokslo ir inžinerijos, rizikų valdymo, verslo ir kiekybinės analitikos srityse.
Skaityti toliau