Neringa Sendriūtė

2024.02.27

Darbo pokalbis: kaip pasirodyti geriausiai

Kas jau kas, bet idialogue partneriai – HR ir atrankų sprendimų kompanija „Amston“, atlikdama dešimtis darbo pokalbių kas mėnesį, žino tiksliausiai kokie kandidatai sudaro geriausią įspūdį bei dažniau nei kiti sėkmingai gauna darbo pasiūlymus. 

 

Pakalbinome „Amston“ augimo partnerę Birutę Sirgedaitę apie tai, kaip darbo pokalbyje pasirodyti geriausiai ir padidinti šansus gauti norimą poziciją.

 

Kūno kalba sudaro pasitikinčio savimi kandidato įspūdį

 

„Pati paprasčiausia, bet svarbiausia rekomendacija – darbo pokalbio metu palaikyti akių kontaktą. Tiesa, nereikia žaisti akių karo ir kuo ilgiau nenusukti akių nuo pašnekovo. Žvilgsnis veikiau turi judėti natūraliai, bet svarbu nebijoti žiūrėti įsidarbinančiam asmeniui į akis.” – dalinasi Birutė.

 

Pasak HR ekspertės, kandidatas, pokalbio metu išlaikantis akių kontaktą, darbdaviui atrodo įsitraukęs, gebantis komunikuoti ir kurti ryšį su kitais.

 

Antra, B. Sirgedaitė pripažįsta, kad šiomis dienomis dažnai užmirštama taisyklinga laikysena ir dažnas kandidatas nesuvokia kokią įtaką daro paprasčiausi dalykai, tokie kaip susigūžimas ar „sukritimas” kėdėje. 

 

„Laikysena turi komunikuoti tvirtumą, pasitikėjimą savimi ir laisvumą, o prastas sėdėjimo būdas darbdaviui gali pasirodyti net nemandagus. Taip pat susikūprinimas ir sukryžiuotos rankos darbdaviui siunčia signalus apie kandidato nepasitikėjimą savimi, priešiškumą ar net gynybą, todėl į savo laikyseną būtina atkreipti dėmesį viso pokalbio metu” – primena pašnekovė.

 

Trečia, Birutė rekomenduoja palaikyti kūno kalbą, kuri yra pozityvi. „Darbo pokalbio metu šypsokitės, kartas nuo karto pritariamai linktelėkite galvą ir parodykite, kad esate įsitraukęs į pokalbį – šios mažos detalės tikrai paskatins jus įdarbinančio asmens prielankumą.

 

Taip pat svarbu kalbėti aiškiai bei rišliai, t.y. neskubėti ir nemurmėti, o jei dar pasirinksite tinkamą aprangą bei būsite punktualus – geras pirmas įspūdis garantuotas.” – sėkmės receptais dalijasi B. Sirgedaitė.

 

Apie kompetencijas geriausia komunikuoti per konkrečius pavyzdžius

 

„Pristatant savo įgūdžius – svarbu jų nepervertinti, o juo labiau nenuvertinti, tad geriausia apie asmenines kompetencijas komunikuoti per konkrečius pavyzdžius.” – pataria B. Sirgedaitė, sakydama, kad tai galima padaryti nupasakojant buvusias darbines situacijas, tikslus, uždavinius ir rezultatus, kuriuose atsiskleidė pozicijai reikšminga kompetencija. 

 

Atrankų specialistė taip pat teigia, kad darbdaviai ypač vertina atvirumą, tad darbo pokalbio metu nereikia vengti atskleisti ir savo tobulintinų vietų. Pasak Birutės, svarbiausia parodyti žingeidumą ir motyvaciją mokytis.

 

Darbdaviai teikia pirmenybę pusiausvyrai tarp profesionalumo ir nuoširdumo

 

Remiantis „Amston” atstovės patirtimi, šiandien darbdaviai teikia pirmenybę darbuotojams, kurie gali rasti pusiausvyrą tarp profesionalumo ir nuoširdumo, kadangi tokiu būdu užtikrinamas efektyvus darbas ir tvirti tarpasmeniniai santykiai.

 

„Profesionalus bendravimas yra apie aiškią ir informatyvią kalbą, pagarbą kitiems pašnekovams, pamatuotą kritiką – tai parodo, kaip kandidatas geba kurti pozityvią ir produktyvią darbo aplinką. 

 

Na, o nuoširdi komunikacija – atviri atsakymai, klaidų ar žinių spragų pripažinimas – atskleidžia, ar kandidatas yra patikimas.” – dalinasi Birutė.

 

Atsakymas į papasakokite apie save” – tavo kaip eksperto paslaugų pardavimas

 

„Darbdaviai, prašydami kandidatų papasakoti apie save, dažniausiai tikisi išgirsti pagrindinius faktus apie kandidato patirtį – kokioje srityje specializuojasi, kiek metų patirties yra sukaupęs, kokias pareigas šiuo metu užima, kokios yra jo atsakomybės bei pasiekimai. 

 

Šis trumpas prisistatymas yra tarsi savo kaip eksperto paslaugų pardavimas, tad kuo įsimintinesnis prisistatymas – tuo didesnė sėkmės atrankoje tikimybė.” – tvirtina ekspertė.

 

Pasak jos, prisistatymo metu reikėtų vengti per ilgai kalbėti apie su darbu nesusijusius dalykus, nes darbdaviai šį klausimą užduoda ne iš mandagumo, o siekdami išgirsti samdos sprendimui naudingos informacijos.

 

Klausimų neturėjimą darbdaviai priima neigiamai

 

Pasak pašnekovės, klausimai potencialiam darbdaviui parodo kandidato motyvaciją, įsitraukimą į atranką, jo suinteresuotumą, tad jų nebuvimą darbdaviai priima neigiamai – taigi jei kyla neaiškumų, nereikėtų bijoti tikslintis informaciją. 

 

Taip pat svarbu kuo geriau pasiruošti pokalbiui, nes tai didina tikimybes sulaukti darbo pasiūlymo. „Norint sudaryti teigiamą įspūdį, klausimus reikėtų sugalvoti iš anksto, į pokalbį prisijungti pasidomėjus įmone, susipažinus su potencialios darbovietės internetine svetaine, kitais prieinamais šaltiniais.” – rekomendacijomis dalinasi B. Sirgedaitė.


Domina naujausi rinkos darbo pasiūlymai ir organizacijos, kuriose gera dirbti? Laikas pasižvalgyti savo būsimos darbo vietos tarp idialogue rekomenduojamų darbdavių čia.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Neringa Sendriūtė

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Sėkmės istorija
Iššūkių kupinas, bet prasmingas „MedFest“ festivalio organizavimas atvėrė mentorei naujas karjeros duris
Ar kada nors svajojote apie daugiau nei tik darbą? Apie veiklą, kuri ne tik teiktų prasmę, bet ir galėtų netikėtai atverti naujas karjeros duris? Daugelį mūsų nuo šių svajonių stabdo baimė, laiko stoka ar nežinojimas, nuo ko pradėti. Tačiau mentorės Kristinos Kripaitienės istorija – nuo Antakalnio poliklinikos personalo vadovės iki vienos iš unikalaus festivalio medikams „MedFest“ įkūrėjų – yra įrodymas, kad prasmingi projektai ne tik įmanomi, bet ir gali tapti netikėtu karjeros posūkiu. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Sėkmės istorija
Tikroji verslo kūrimo filosofija: kaip idėjos virsta realybe
Per tuos dešimtmečius Martynas išgrynino savitą antreprenerystės filosofiją, kuri toli pranoksta paprastą verslo kūrimo receptūrą. Tai gilesnė gyvenimo filosofija, apimanti požiūrį į riziką, nesėkmes, komandos formavimą ir, svarbiausia – gebėjimą transformuoti pasaulį. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Komandos bendradarbiavimo gerinimas: mentoriaus įžvalgos ir praktiniai patarimai vadovams
„Dažnai matau, kaip įmonės investuoja į technologijas, procesus, bet pamiršta investuoti į patį svarbiausią resursą – žmonių gebėjimą efektyviai bendradarbiauti”. Šiame straipsnyje Lukas dalijasi savo įžvalgomis apie tai, kaip kurti sveikesnius ryšius organizacijose ir kaip fasilitavimo įgūdžiai gali padėti dirbant su komanda.
Skaityti toliau