Neringa Sendriūtė

2023.05.05

Kas „paperka” recruiterius darbo pokalbio metu

Visiems patinka būti mėgiamiems – norime, kad gyvenimo partneris nenustotų vertinti, draugai žavėtis, o kolegos – gerbti. Brr.. o kas jei nuo to, ar sudarysi gerą įspūdį ir būsi pamėgtas, priklauso tavo profesinė sėkmė? Dalinamės patarimais, skirtais tiems, kurie ieško darbo – laikas sužinoti kas „paperka” recruiterius darbo pokalbio metu.

 

Atitinkamos patirties išskyrimas

 

Patirtis – gerai, bet tiesiogiai su pozicija, į kurią aplikuoji, susijusi darbo patirtis – dar geriau. Vietoje to, kad vardintumei visą savo sukauptą patirtį, pagalvok, kurios pozicijos ar net konkretūs įgyvendinti projektai galėtų suteikti recruiteriams tikėjimą, kad tu esi ne tik tinkamiausias kandidatas, bet taip pat puikiai žinai į kokią poziciją aplikuoji ir kokius įgūdžius joje galėsi pritaikyti.

 

Pasiektų rezultatų konkretus įvardinimas

 

Jei įvardinsi praeityje pasiektų rezultatų konkrečias metrikas, sudarysi įspūdį, kad tikrai supranti apie ką kalbi ir gali lygiai tokius pačius rezultatus sugeneruoti ir būsimiems darbdaviams. Pavyzdžiui, šalia to, kad sakytumei, jog esi puikus pardavimų vadybininkas, paminėk kiek pardavimų per X laiko atlikdavai, o jei pretenduoji į marketingo poziciją, nepamiršk paminėti, kokį engagement rate ar lead acquisition cost gebėdavai išgauti savo buvusioje rolėje. 

 

Žinios apie organizacijos veiklą ir prioritetus

 

Prieš darbo pokalbį skirk laiko pasidomėti organizacija, kurioje norėtum dirbti. Taip darbo pokalbio metu galėsi pademonstruoti, kad ne tik supranti ką įmonė veikia, bet taip pat turi neblogą supratimą kas yra organizacijos klientai, kokie yra produktų segmentai ar kokias rinkas įmonė nori pasiekti. Na, o jei dar paminėsi konkrečius įmonės pasiekimus, kuriais žaviesi, taip dar labiau atskleisi ne tik savo supratimą apie industriją, bet ir parodysi motyvaciją, kodėl nori prisijungti būtent prie šios organizacijos.

 

Profesionalumas ir bendravimo įgūdžiai

 

Recruiteriai atkreipia dėmesį į kandidatų profesionalumą ir bendravimo įgūdžius – profesionalumas daug pasako, nors ir netiesiogiai, apie tave ir tavo patirtį. Tai prasideda greitu ir taisyklingu (su nosinėmis raidėmis) bendravimu elektroniniu paštu, o tęsiasi tvarkinga išvaizda, punktualiu atvykimu į darbo pokalbį ir bendravimo stiliumi, kuris puikiai balansuoja tarp mandagaus profesionalumo ir nuoširdaus draugiškumo. 

 

Kalbant apie bendravimo stilių, turėtumei gebėti savo bendravimą pritaikyti pagal recruiterį. Galbūt vienoje situacijoje gali pasakoti anekdotą, o kitoje situacijoje turėtum išlikti žymiai santūresnis. Gebėjimas „skaityti kambarį” – patyrusio profesionalo įgūdis.

 

Problem-solver attitude

 

Pasakodamas apie įgyvendintus projektus ar spręsdamas recruiterio duotą hipotetinę situaciją – pasidalyk savo minties procesu. Tai yra, parodyk, kad problemas (tarp jų ir nestandartines) moki spręsti sistemiškai: analizuoji situaciją, renki informaciją, konsultuojiesi su suinteresuotomis šalimis, testuoji galimus sprendimus, įsivardini privalumus bei trūkumus ir pan. Dažnu atveju įspūdį padaro ne tik pasiekti rezultatai ar teisingai atsakytas klausimas, bet tai, kaip šį procesą tu analizuoji.

 

P.S. jei šiuo metu esi darbo paieškų kelionėje, užsuk į idialogue rekomenduojamų darbdavių puslapį čia – rasi puikių darbo pasiūlymų!

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Neringa Sendriūtė

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Augimui
Kaip ambicingi profesionalai naudoja mentorystę ir asmeninį įvaizdį?
Tiek asmeninis įvaizdis, tiek ir mentorystė yra apie mūsų asmenines vertybes bei norą dalintis. Nesvarbu ko siekiame – ar tai būtų noras parduoti produktą, tapti autoritetu tam tikroje industrijoje, o galbūt auginti naują kartą profesionalų ir taip save realizuoti – mentorystė ir asmeninis įvaizdis šiame kelyje gali eiti išvien. Svarbu suprasti, kad nepaisant to, ar savo asmeninį įvaizdį kuriame sąmoningai ar paliekame formuotis savaime, kiekvienas žmogus jį turi. Tai yra mūsų reputacija bei tai, ką kiti apie mus galvoja ir kalba. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Tyrimo rezultatai: darbuotojų lūkesčiai darbdaviams
Šį balandį agentūros bei idialogue partnerių „DID Moons“ atliktas tyrimas apie darbuotojų lūkesčius parodė, kad darbą keisti labiausiai skatina nepagarbi aplinka bei per didelis darbo krūvis. Ar sutiktumėte? Šiame straipsnyje apžvelgiame tyrimo rezultatus. „Užmesti akį” verta, nes duomenys rodo, kad įmonės, kurios proaktyviai nekuria saugios darbo aplinkos, susiduria su darbuotojų išlaikymo ir pritraukimo iššūkiais.
Skaityti toliau
Henrika Bivainienė Praktinis patarimas
Infliacija vis dar auga: kaip argumentuoti algos pakėlimą?
Kuomet pirkinių krepšelio kainos auga, o projektų krūvis darbe nemažėja, yra įprasta svarstyti – „Argi neturėčiau gauti didesnio atlygio?“. Visgi prieš einant kalbėtis dėl didesnio darbo užmokesčio būtina įsivertinti ekonominę aplinką bei savo kompetencijas. Šiame straipsnyje kalbiname Henriką Bivainienę, HR ir atrankų sprendimų kompanijos „Amston“ vadovaujančią partnerę, dėl daugumai vis dar opaus klausimo – algos pakėlimo ir tam tinkamos argumentacijos.
Skaityti toliau