Neringa Sendriūtė

2025.05.09

Ekonomistę į brendo strategės rolę atvedė 7 metai motinystės atostogų

Finansų ekonomikos magistrė tapusi brendo stratege, trys vaikai, septynerių metų pertrauka darbo rinkoje – tai mentorės Simonos Damulienės istorijos kontūrai. Kai vaikai pagaliau užmiega, prasideda jos „antroji pamaina” – laikas, kai ji kuria naują profesinį kelią.

„Jau buvau perkopusi 30 metų, o jaučiausi „niekas”,” – konstatuoja Simona, kurios profesinė transformacija prasidėjo nuo taško, kuriame daugelis moterų mato tik aklavietę.

 

Diplomas ant sienos, o durys užtrenktos

 

Finansų ekonomikos specialybę įgijusi jauna mama greitai suprato, kad gyvenant Jonavos mieste jos išsilavinimas nebenaudingas.

„Užimtumo tarnyba buvo kategoriška: „Jūsų specialybei darbo čia nebus”. O kai pagaliau paskambino iš banko, išgirdau: „Jūsų kvalifikacija per aukšta. Ar tikrai norite čia dirbti?”” – prisimena Simona.

Objektyvios kliūtys būtų sustabdžiusios daugelį: vaikai nuolat sirgo, nebuvo galimybių dirbti pilną darbo dieną ar važinėti į didmiestį dėl tinkamo darbo. Visgi šioje aklavietėje ir prasidėjo Simonos transformacija.

 

Iš nuobodulio gimusi nauja veikla

 

Simonos profesinė kelionė prasidėjo ne nuo aiškaus tikslo, o nuo paprasčiausio noro ištrūkti iš namų rutinos.

„Po trečiojo nėštumo pasidarė jau nepakeliamai nuobodu sėdėti namuose, kai ko ne vieninteliai su kuo galiu bendrauti yra vaikai”, – Simona žaismingai pasakoja apie momentą, kuris pastūmėjo ją veikti.

Jos pirmieji žingsniai, atrodo, neturėjo nieko bendro su būsima karjera – gausioms šeimoms skirto klubo įkūrimas, protmūšių organizavimas bendruomenei, savanorystė nevyriausybinėse organizacijose, vėliau socialinės iniciatyvos „Noriu augti laimingas” vystymas.

„Kiekviena veikla mokė naujų dalykų: bendrauti su įvairiais žmonėmis, įgyvendinti projektus, rengti straipsnius, kurti vizualinę komunikaciją ir suprasti, kaip kiekvieno projekto sėkmei svarbu tinkama idėjos formavimo strategija, organizatoriaus reputacija, identitetas bei gebėjimas tiksliai ir įtaigiai komunikuoti”, – pasakoja Simona apie įgūdžius, kurie vėliau tapo jos profesinio gyvenimo pagrindu, nors tuo metu ji to dar nežinojo.

Dabar Simona ragina ir kitus: „Dalyvaukite projektuose, kurie reikalauja tik kelių valandų jūsų laiko per savaitę. Tai leis išbandyti naują sritį be didelio streso ir įsipareigojimų bei suteiks realią patirtį ir grįžtamąjį ryšį”, – pataria ji.

 

Kai aplanko profesinės tapatybės krizė

 

Nors projektai buvo sėkmingi, moteris išgyveno gilią profesinės tapatybės krizę, kuri kankina daugelį karjeros kryžkelėje atsidūrusių žmonių.

„Visą laikotarpį jaučiausi „išsibarsčiusi”. Jei fotografas fotografuoja, projektų rašytojas rašo projektus, tai kas esu aš? Įgijau patirties daugybėje sričių, bet jausmas buvo, kad mokėdama daug ką, tuo pat metu nieko nemoku iki galo”, – atvirai pasakoja mentorė.

Visgi Simona tvirtina, kad motinystės atostogose esanti mama tikrai gali skirti bent po valandą per savaitę karjeros mentorystei ir šiuos profesinės krizės klausimus bent truputį „prasispręsti”. idialogue platforma suteikia tokią galimybę, net neišeinant iš namų.

 

Atsitiktinumo galia ir drąsa pabandyti

 

Lemtingas posūkis Simonos gyvenime nutiko netikėtai – 2019-aisiais iš Užimtumo tarnybos ji gavo pasiūlymą keisti profesiją, o vienas iš krypčių – studijuoti multimedijos dizainą.

„Nors tuo metu iki galo nežinojau, ką tai reiškia, pagalvojau, kad tai panašu į tai, ką esu dariusi savo savanoriškų projektų metu – kurti vizualinę komunikaciją”, – prisimena ji.

Šis sprendimas mokytis srities, apie kurią žinojo mažai, tapo pirmuoju Simonos žingsniu į visiškai naują karjerą. Pokytis įvyko ne dėl ilgalaikio planavimo, o dėl drąsos išbandyti kažką naujo.

Po kelių pirmųjų maketavimo darbų moteris perėjo prie vizualinių identitetų kūrimo, nes suprato, kad vien estetikos neužtenka. „Į paviršių iškilo mano ekonominis išsilavinimas – juk brendas yra verslo investicija, o Lietuvoje retas kuris išnaudoja šią verslo vystymo galimybę. 

Į identitetų kūrimą įpyniau finansinę logiką, rinkos analizę, aiškų vertybių iškėlimą – taip kartu su šios srities mentorės pagalba natūraliai perėjau prie brendo strategijos specializacijos.“

 

Žmonių magija atrakino naujas galimybes

 

„Mano pirmi klientai buvo vien iš rekomendacijų – nėra nė vieno žmogaus, kuris būtų tapęs mano klientu visiškai nepažinodamas manęs, mat ankstesniuose projektuose sukurtas pasitikėjimas keliauja kartu – jei žmonės matė, kaip atsakingai dirbau anksčiau, jie pasitiki ir mano nauja kryptimi, todėl drąsiai rekomenduoja“, – sako S. Damulienė.

Būtent per pažįstamus ji gavo pirmąjį užsakymą sukurti logotipą naujai įmonei, per juos atrado mentorystės programą vizualinio identiteto srityje, per juos augo jos klientų ratas.

Simonos istorija aiškiai rodo, kad motinystės statusas gali būti netikėtai naudingas kuriant naujus profesinius ryšius. 

„Kitos mamos, vaikų būrelių vadovai, darželių auklėtojai, šeimos gydytojai – tai žmonės, kurie turi savo profesinį tinklą. Nesigėdykite pasakoti apie savo profesinį pokytį, nes niekada nežinote, kas gali tapti jūsų pirmuoju klientu ar rekomendacija”, – sako S. Damulienė.

 

Motinystę paverskite galimybe, o ne kliūtimi

 

Simonos istorija paneigia mitą, kad ilga motinystės pertrauka yra karjeros pabaiga. Ji siūlo konkrečius būdus, kaip išnaudoti šį laikotarpį ir jo metu įgyvendinti net ir profesinę transformaciją.

„Verta dirbti pagal individualią veiklą bent su keliais projektais arba įsitraukti į nevyriausybinių organizacijų veiklą, ypač tose srityse, kurios atitinka jūsų specializaciją. 

Net jei ir negalite įsipareigoti ilgalaikiam darbui, galima imtis mažų, trumpalaikių užduočių. Jos padės išlaikyti įgūdžius ar net atrasti naujas sritis”, – priduria mentorė, kurios istorija įrodo, kad profesinė transformacija įmanoma bet kuriame gyvenimo etape.

Simona pabrėžia, kad dažnai didžiausia kliūtis karjeros transformacijai motinystės atostogų metu yra ne laiko ar galimybių trūkumas, o vidinis įsitikinimas, kad „nieko neverta pradėti, kol vaikai maži”.

„Motinystės atostogos – tai ne tik laikas auginti vaikus, bet ir puiki galimybė „perauginti” save profesiškai. Kuo anksčiau pradėsite – netgi mažais žingsneliais – tuo daugiau laiko turėsite eksperimentuoti, mokytis iš klaidų ir rasti tiksliai tą sritį, kurioje norite dirbti ateityje”, – reziumuoja Simona.

 

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Neringa Sendriūtė

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Tarp nepakankamo ir pernelyg ypatingo: kas iš tiesų trukdo kelyje į pokytį?
Išorinės sėkmės taisyklės atrodo paprastos: patobulink CV, išmok naują įgūdį, sukurk verslo planą, pradėk sveikesnį gyvenimo būdą, ar tiesiog išdrįsk žengti pirmą žingsnį link naujo projekto. Tačiau kodėl, net žinodami šiuos „teisingus” žingsnius, dažnai jaučiamės įstrigę vidiniame labirinte, kurio sienų nematome?
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Darbo paieškos maratonas: kaip neperdegti siunčiant šimtąjį CV?
„Įsivaizduok: keliesi ryte, pusryčiaujant telefone naršai darbo skelbimus, per pietų pertrauką redaguoji CV, vakare rašai motyvacines eilutes ir ruošiesi būsimiems pokalbiams... savaitė po savaitės, mėnuo po mėnesio, o tavo pašte – tik atsiprašymai arba visiška tyla”, – vaizdingai pasakoja karjeros mentorė.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Kai darbas spaudžia: mentorės patarimai kaip nelikti be „nervų”?
„Aš pati asmeniškai patyriau momentų, kai atrodė, kad viskas klostosi puikiai, viską spėju, klientai patenkinti, bet tiesiog pradėjau alpti darbo vietoje”, – atvirai dalijasi Klaudija. „Praeini pro visus geriausius gydytojus, niekas nieko neranda. Kol galiausiai vienas gydytojas klausia: „Ar patiriate didelį stresą darbe?” O tau norisi tiesiog atsakyti: „O ar ne visi?”
Skaityti toliau