idialogue

2024.04.18

Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?

Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas.

 

Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms.

 

Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.

 

Kodėl svarbu teikti grįžtamąjį ryšį?

 

Pasak Renatos, grįžtamojo ryšio teikimas augina ne tik jo davėją, bet ir patį vadovą, mentorių ar kolegą. 

 

Mentoriui, kuris skiria savo laisvą laiką neatlygintinai konsultuodamas mentee, tai yra lyg „kuras“ bei svarbiausias energijos šaltinis šios misijos kelyje, mat tai teikia pasitenkinimo jausmą, matant ar girdint apčiuopiamus mentorystės rezultatus. Atsiliepimų mentoriui palikimo pasekoje šis įgija motyvacijos toliau reikšmingai prisidėti prie mentee asmeninio ir profesinio tobulėjimo.

 

Na, o vadovui, kaip ir bet kuriam kitam darbuotojui, grįžtamasis ryšis reikalingas visų pirma asmeniniam augimui. Įprastai vadovai būna „vienišiai“ ir grįžtamasis ryšys jiems nėra toks dažnas kaip, pavyzdžiui, kolegoms ar komandos nariams. 

 

Vadovas turi išlaikyti motyvuotą komandą, susitarti dėl tikslų siekimo ir nuosekliai dirbti komandos pasiekimų link, tad grįžtamasis ryšys vadovui leidžia pasitikrinti kiek jis yra sėkmingas savo darbe.

 

Kaip teikti grįžtamąjį ryšį?

 

Sakoma, kad veiksmingas grįžtamojo ryšio teikimas yra menas, reikalaujantis subtilumo ir jautrumo. Renata teigia, kad grįžtamojo ryšio teikimui ir gavimui visų pirma svarbus nusiteikimas ir susitarimas, kad esame čia dėl dar geresnių rezultatų ir būsime atviri. 

 

Teikiant grįžtamąjį ryšį svarbu užtikrinti saugią aplinką ir tinkamai pasiruošti pokalbiui. Verta turėti aiškią struktūrą bei susitarimą koks bus šio pokalbio rezultatas. Taip pat Renata pataria kalbėti konkrečiais faktais, o ne abstrakčiai, tad teikdami grįžtamąjį ryšį būkite objektyvūs, remkitės konkrečiais pavyzdžiais ir venkite daryti prielaidas.

 

Grįžtamojo ryšio teikimui mentorė rekomenduoja šią struktūrą: 

 

1) Situacijos įvardijimas

2) Kas buvo gerai / kas buvo nelabai gerai 

3) Ar yra dar koks kitas sprendimo variantas, apie kuri pagalvojau?

 

Kaip priimti grįžtamąjį ryšį?

 

Esame pratę priimti teigiamus atsiliepimus, tad pirminė reakcija į neigiamą / korekcinį grįžtamąjį ryšį yra blokas. Visgi R. Šepetė ragina suprasti, kad grįžtamasis ryšys yra mus auginanti dovana, o tam, kad neigiamus atsiliepimus paverstume teigiamais, svarbu susitarti, kaip koreguojame elgesį ir kokio rezultato sieksime.

 

Tad jeigu dar nespėjai įvertinimo palikti savo mentoriui, vadovui ar kolegai, lai būna šis straipsnis to priminimas.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

idialogue

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Sėkmės istorija
Ilgalaikė strategija: kaip 11 metų vienoje įmonėje atvedė į CEO poziciją?
IT pasaulyje madinga kalbėti apie greitus laimėjimus ir drastiškus šuolius, bet ar įsivaizduojate IT specialistą, kuris 11 metų nekeičia darbdavio? Tai tiesa – Rokas Jankauskas ne tik išliko vienoje įmonėje, bet ir tapo jos CEO. Pasaulyje, kur IT specialistai keičia darbus greičiau nei išmaniuosius telefonus, jo karjera Present Connection įmonėje primena ramų ilgų distancijų bėgiką tarp rinkoje vyraujančių nekantrių sprinterių.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Augimui
Ką daryti, kai po daugybės metų, praleistų vienoje darbovietėje, tenka keisti darbą?
„Ar bėgu nuo savęs, ar į save?“ – šis klausimas ne kartą kilo idialogue mentee Rasai Fricaitei, kai po devyniolikos metų, praleistų toje pačioje darbovietėje, gyvenimas netikėtai privertė ją pradėti viską iš naujo. Rasos istorija – tai atviras pasakojimas apie tai, ką reiškia prarasti pagrindą po kojomis, išgyventi tapatybės krizę ir, nepaisant visko, atrasti savyje jėgų ne tik atsitiesti, bet ir rasti naują, širdžiai mielą veiklą.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Sėkmės istorija
Kaip mentorystė padeda specialistui, išaugusiam savo batus?
Įsivaizduokite, kad visą gyvenimą vaikščiojote su viena pora batų, tačiau vieną dieną pajutote – batai tapo per maži. Ką daryti? Pirkti naujus, perkonstruoti senus ar dar pakentėti? Būtent tokioje kryžkelyje atsidūrė Miglė Dembinskienė, Telia B2B pardavimų komandos vadovė, kai po 10 metų pardavimų srityje pajuto, kad metas pokyčiams.
Skaityti toliau