idialogue

2024.04.18

Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?

Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas.

 

Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms.

 

Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.

 

Kodėl svarbu teikti grįžtamąjį ryšį?

 

Pasak Renatos, grįžtamojo ryšio teikimas augina ne tik jo davėją, bet ir patį vadovą, mentorių ar kolegą. 

 

Mentoriui, kuris skiria savo laisvą laiką neatlygintinai konsultuodamas mentee, tai yra lyg „kuras“ bei svarbiausias energijos šaltinis šios misijos kelyje, mat tai teikia pasitenkinimo jausmą, matant ar girdint apčiuopiamus mentorystės rezultatus. Atsiliepimų mentoriui palikimo pasekoje šis įgija motyvacijos toliau reikšmingai prisidėti prie mentee asmeninio ir profesinio tobulėjimo.

 

Na, o vadovui, kaip ir bet kuriam kitam darbuotojui, grįžtamasis ryšis reikalingas visų pirma asmeniniam augimui. Įprastai vadovai būna „vienišiai“ ir grįžtamasis ryšys jiems nėra toks dažnas kaip, pavyzdžiui, kolegoms ar komandos nariams. 

 

Vadovas turi išlaikyti motyvuotą komandą, susitarti dėl tikslų siekimo ir nuosekliai dirbti komandos pasiekimų link, tad grįžtamasis ryšys vadovui leidžia pasitikrinti kiek jis yra sėkmingas savo darbe.

 

Kaip teikti grįžtamąjį ryšį?

 

Sakoma, kad veiksmingas grįžtamojo ryšio teikimas yra menas, reikalaujantis subtilumo ir jautrumo. Renata teigia, kad grįžtamojo ryšio teikimui ir gavimui visų pirma svarbus nusiteikimas ir susitarimas, kad esame čia dėl dar geresnių rezultatų ir būsime atviri. 

 

Teikiant grįžtamąjį ryšį svarbu užtikrinti saugią aplinką ir tinkamai pasiruošti pokalbiui. Verta turėti aiškią struktūrą bei susitarimą koks bus šio pokalbio rezultatas. Taip pat Renata pataria kalbėti konkrečiais faktais, o ne abstrakčiai, tad teikdami grįžtamąjį ryšį būkite objektyvūs, remkitės konkrečiais pavyzdžiais ir venkite daryti prielaidas.

 

Grįžtamojo ryšio teikimui mentorė rekomenduoja šią struktūrą: 

 

1) Situacijos įvardijimas

2) Kas buvo gerai / kas buvo nelabai gerai 

3) Ar yra dar koks kitas sprendimo variantas, apie kuri pagalvojau?

 

Kaip priimti grįžtamąjį ryšį?

 

Esame pratę priimti teigiamus atsiliepimus, tad pirminė reakcija į neigiamą / korekcinį grįžtamąjį ryšį yra blokas. Visgi R. Šepetė ragina suprasti, kad grįžtamasis ryšys yra mus auginanti dovana, o tam, kad neigiamus atsiliepimus paverstume teigiamais, svarbu susitarti, kaip koreguojame elgesį ir kokio rezultato sieksime.

 

Tad jeigu dar nespėjai įvertinimo palikti savo mentoriui, vadovui ar kolegai, lai būna šis straipsnis to priminimas.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

idialogue

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Praktiniai mentoriaus patarimai kaip auginti savo karjerą
Pripažinkime, karjeros sėkmės istorijas dažnai idealizuojame, o profesinio pasaulio ekspertus bei vadovus aukštiname už, atrodo, įgimtus jų gebėjimus bei žinias. Visgi, nei vienas negimėme su nepriekaištingais analitiniais ar komandos darbo organizavimo įgūdžiais ir viską tenka išmokti bei praktikuoti patiems. Ši straipsnio istorija yra puikus pavyzdys, kaip nuolatinis mokymasis, smalsumas ir gebėjimas peržengti savo komforto zoną atveria naujas karjeros galimybes bei kelią pradedančiajam specialistui į vadovo rolę.
Skaityti toliau
Amston Praktinis patarimas
Darbuotojai – bumerangai: išėjau, bet noriu grįžti
43 proc. palikusių savo pozicijas teigia, kad buvęs darbas, jų nuomone, buvo geresnis už esamą, 41 proc. mano, jog sprendimą palikti įmonę priėmė neapgalvotai, o ketvirtadalis darbuotojų iš tiesų sugrįžta pas buvusį darbdavį.  Jei esi vienas tų darbuotojų, kuris svarsto apie grįžimą pas buvusį darbdavį, mūsų partnerių Amston, atrankų ir HR sprendimų agentūros, atrankų komandos vadovė Eivina Staniulytė dalijasi savo įžvalgomis apie tai, kaip būti sėkmingu darbuotoju – bumerangu. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Augimui
Partnerysčių rinkodara – tiems, kurie mėgsta bendrauti ir analizuoti
Ar žinojote, kad partnerysčių rinkodara tampa vis populiaresnė dėl savo efektyvumo ir patrauklumo tiek verslams, tiek turinio kūrėjams? Vienas iš lyderių, dirbančių šioje srityje, yra Rokas Ramanauskas, Surfshark partnerysčių rinkodaros vadovas bei idialogue mentorius, kuris naujajame mūsų straipsnyje pristato šios rinkodaros rūšies subtilybes bei patarimus tiems, kurie mato savo karjerą būtent čia. Rokas teigia, kad affiliate rinkodaros specialistu gali tapti žmonės iš įvairių sričių, tačiau sėkmingiausi yra tie, kurie turi patirties su partnerystėmis, pardavimais, skaitmenine rinkodara ir duomenų analize.
Skaityti toliau