Amston

2024.05.09

Kaip pasiruošti darbo pokalbiui dėl IT pozicijos?

„Statista“ duomenimis, 2023-ieji buvo pažymėti vienais didžiausių atleidimų IT sektoriuje per pastarąjį dešimtmetį. Darbuotojus masiškai atleido technologijų gigantai „Amazon“, „Meta“, „Google“ ir „Microsoft“. Pasauliniai pokyčiai IT technologijų srityje neaplenkė ir Lietuvos – pirmąjį šių metų ketvirtį su visais arba dalimi savo darbuotojų atsisveikino ir ne viena Lietuvoje veikianti IT kompanija.

 

Tad kandidatų rinką papildė daug IT specialistų, kuriems reikės rasti naujų karjeros galimybių kiek priletėjusioje IT rinkoje. Norėdami padėti naują komandą rasti lengviau, dalinamės 5 idialogue partnerių ir HR specialistų Amston patarimais, kaip pasiruošti darbo pokalbiui dėl IT pozicijos.

 

Įvardinkite konkrečius projektus


Įprastai pirminis pokalbis dėl pozicijos vyksta su atrankų specialistu, kuris dažnu atveju nėra techninis žmogus – jam tiesiogiai neteko susidurti su Jūsų darbu, naudojamomis technologijomis ir sprendimais. Pirmąjį pokalbį veda atrankų specialistas arba kitas žmogiškųjų išteklių srities darbuotojas, bet ne programuotojas, testuotojas, projekto vadovas ar kitas IT profesionalas.

Todėl kalbėdami apie savo patirtis, trumpai pristatykite ne technines kompetencijas, bet projektus. Ką kūrėte ar bandėte pasiekti? Iš kur kilo poreikis tokiam projektui? Jei tai buvo komandos projektas, paaiškinkite savo konkretų vaidmenį ir pareigas, papasakokite, kokioje projekto eigos dalyje prisijungėte ir kokių pozicijų atstovai sudarė komandą.

Pasakodami apie kiekvieną projektą, išvardinkite kelias pagrindines naudotas technologijas. Išskirkite Jums žinomas programavimo kalbas, karkasus, duombazes, debesų kompiuterijos sprendimus Idealiu atveju, dalinkitės patirtimi dirbant su tomis technologijomis, kurių žinių reikalaujama darbo skelbime. Taip savo tiesioginę patirtį aiškiai ir susiesite su reikalavimais kandidatui ne techniniam specialistui suprantamais pavyzdžiais.

 

Kokias problemas sprendėte?


Vien pasidalinti technologijų pavadinimais gali nepakakti. Prisiminkite ir tai, su kokiais iššūkiais projektuose susidūrėte, kaip ieškojote ir radote sprendimą, ko išmokote.

Tai ne tik padės pristatyti savo technologines kompetencijas, bet ir kitus svarbius įgūdžius bei asmenines savybes – kaip tvarkotės su problemomis, reaguojate į iššūkius, kokią vertę atnešate komandai. Taip pat – kokios pagalbos jums gali prireikti ir kokią galėsite suteikti kitiems.

Pasakodami apie iššūkius ir kaip juos įveikėte, leisite kalbinančiam tinkamiau įvertinti jūsų patyrimo lygį, augimo galimybes, o gal net ir Jums tinkamiausią komandą.

 

Nepamirškite pasigirti


Baigdami pasakoti apie kiekvieną iš savo projektų, aiškiai nurodykite savo indėlį į projektą ir jo įtaką galutiniam rezultatui. Ar tai pagerino efektyvumą? Gal padidino vartotojų įsitraukimą? Gal leido vartotojams pasiūlyti naują paslaugą pasiūlyti? Gal parodėte didelę spragą, ir užkirtote kelią incidentams?

Tai svarbu, nes Jūsų būsimas darbdavys vertina ne tik patirties metus, įvaldytas technologijas ar metodikas, bet ir iniciatyvumą, atsakomybės jausmą, analitiškumą, gebėjimą numatyti ateities tendencijas, rinkos suvokimą. Tokie pavyzdžiai leis potencialiam darbdaviui geriau įsivaizduoti ir suprasti Jūsų galimą sukurti vertę kompanijai.

 

Ko išmokote?


IT sritis – ypač dinamiška ir nuolat kintanti, todėl atrankas vykdantiems kompanijos atstovams svarbu žinoti, kad ir kandidato žinios atitinka dabarties tendencijas. Tad darbo pokalbyje neužtenka formaliųjų kompetencijų – tik susijusios srities diplomo ar vieną kartą baigtų kursų.

Todėl trumpai paminėkite, ko išmokote buvusių projektų metu ir ką galėsite panaudoti ateityje. Kartu tai parodo ir Jūsų gebėjimą mokytis bei prisitaikyti – būtiną savybę darbui technologijų srityje.

 

Parodykite savo darbus

 

Didžioji dalis atrankų į technines pozicijas po pirmojo pokalbio nesibaigia. Kandidatams tenka dalyvauti ir techniniame interviu, atlikti namų darbą ar net atvykti į biurą pusdieniui, kad galėtų pademonstruoti savo žinias ir gebėjimus gyvai.

Todėl labai svarbu jau pirmojo susitikimo metu paminėti, jei turite savo darbų pavyzdžių, kuriais galėtumėte pasidalinti. Tai ne tik leis sutaupyti laiko, bet ir parodys Jūsų pasiruošimą pokalbiui, rimtą nusiteikimą ir patvirtins Jūsų patirtis čia ir dabar.

Svarbiausia – viso pokalbio metu stenkitės susieti savo patirtis su pareigybės aprašyme nurodytais įgūdžiais ir technologijomis. Tai padės suprasti, kuo galite būti naudingi konkrečios kompanijos situacijoje. Taip pat būkite pasirengę detalizuoti konkrečius techninius aspektus.

 

Jei šiuo metu ieškote ar planuojate ieškoti darbo IT srityje čia rasite daug perspektyvių pozicijų.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Amston

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Praktiniai mentoriaus patarimai kaip auginti savo karjerą
Pripažinkime, karjeros sėkmės istorijas dažnai idealizuojame, o profesinio pasaulio ekspertus bei vadovus aukštiname už, atrodo, įgimtus jų gebėjimus bei žinias. Visgi, nei vienas negimėme su nepriekaištingais analitiniais ar komandos darbo organizavimo įgūdžiais ir viską tenka išmokti bei praktikuoti patiems. Ši straipsnio istorija yra puikus pavyzdys, kaip nuolatinis mokymasis, smalsumas ir gebėjimas peržengti savo komforto zoną atveria naujas karjeros galimybes bei kelią pradedančiajam specialistui į vadovo rolę.
Skaityti toliau
Amston Praktinis patarimas
Darbuotojai – bumerangai: išėjau, bet noriu grįžti
43 proc. palikusių savo pozicijas teigia, kad buvęs darbas, jų nuomone, buvo geresnis už esamą, 41 proc. mano, jog sprendimą palikti įmonę priėmė neapgalvotai, o ketvirtadalis darbuotojų iš tiesų sugrįžta pas buvusį darbdavį.  Jei esi vienas tų darbuotojų, kuris svarsto apie grįžimą pas buvusį darbdavį, mūsų partnerių Amston, atrankų ir HR sprendimų agentūros, atrankų komandos vadovė Eivina Staniulytė dalijasi savo įžvalgomis apie tai, kaip būti sėkmingu darbuotoju – bumerangu. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Augimui
Partnerysčių rinkodara – tiems, kurie mėgsta bendrauti ir analizuoti
Ar žinojote, kad partnerysčių rinkodara tampa vis populiaresnė dėl savo efektyvumo ir patrauklumo tiek verslams, tiek turinio kūrėjams? Vienas iš lyderių, dirbančių šioje srityje, yra Rokas Ramanauskas, Surfshark partnerysčių rinkodaros vadovas bei idialogue mentorius, kuris naujajame mūsų straipsnyje pristato šios rinkodaros rūšies subtilybes bei patarimus tiems, kurie mato savo karjerą būtent čia. Rokas teigia, kad affiliate rinkodaros specialistu gali tapti žmonės iš įvairių sričių, tačiau sėkmingiausi yra tie, kurie turi patirties su partnerystėmis, pardavimais, skaitmenine rinkodara ir duomenų analize.
Skaityti toliau