Kaip valdyti žmonių lūkesčius?
Visi sėkmingi profesionalai savo kailiu patyrę ir supratę – valdyti klientų lūkesčius yra “must”. Suvaldyti lūkesčiai = laimingi santykiai. Patarimų, kaip valdyti lūkesčius, toli ieškoti nereikės. Mes dalinamės jais čia, nes tai - vienas svarbiausių įgūdžių mentorystėje, padėsiantis tau sėkmingai bendradarbiauti.
Pradedame?
- Visų pradžioje be jokių užuolankų pasidalink savo motyvacija (mentorystės) procesui, taip pat nerimu (jei tokį jauti) ir siekiamu rezultatu. Negali tikėtis, kad kita pusė, pasitelkusi super galias, “perskaitys” tavo norus – tavo užduotis yra tai iškomunikuoti.
- Antra, išsakyk savo įsitraukimo į procesą ribas bei realų intensyvumą, bei kviesk tą padaryti kitą pusę. Taip ne tik žinosite kiek daug ar mažai galite vienas iš kito tikėtis, bet ir sutarsite abejoms pusėms tinkamą įsitraukimo lygį.
- Nepatingėk apibendrinti susitikimų metu išgrynintas įžvalgas ar prisiimtus įsipareigojimus - taškus ant “i” sudėti visuomet naudinga.
- Žinai posakį “Be a man of your word”? Tai va, čia svarbu ne tik kalbėti, bet ir įvykdyti savo prisiimtus įsipareigojimus, o jei negali padaryti to, ką susitarėte – iš anksto apie tai pranešk ir pasiūlyk alternatyvų sprendimą.
- Nepamiršk savo Mentoriaus informuoti apie progresą. Net jei progresas “pakibęs” ir be kruopelės šviesos – apie tai taip pat kalbėk, nes tai gali tapti labai svarbiu kontekstiniu turiniu duobėtoje augimo kelionėje. In other words - “don’t keep them guessing”.
- Galiausiai, įsiklausyk į kitos pusės atsiliepimus ir atsižvelgk į juos – tai reflektyvaus ir grįžtamąjį ryšį priimančio profesionalo požymis.