Ugnė Juodytė

2017.11.05

Kaip ne tik klausyti, bet ir girdėti?

Nors koučingo mokslus baigiau jau seniai, bet labai gerai atsimenu vieną asmeninę pamoką kursų metu. Sėdėjau su kolege, praktikavausi pokalbio vedimą ir didžiąją pokalbio dalį niekaip negalėjau išgirsti, ką ji nori pasakyti. Mačiau, kaip ji kalba, kaip reaguoja jos kūnas, bet turinio niekaip nepavyko girdėti. Tai buvo pirmas sąmoningas suvokimas, kad girdėti - tai įgūdis. 

Jį svarbu treniruoti, stebėti. Esu tikra, kad kiekvieną dieną ir jūs susiduriate su negirdėjimu - kartais negirdi jūsų, kartais negirdite jūs. Kai girdėjimo sąmoningai nepraktikuojame - praleidžiame svarbią informaciją, kyla konfliktų tikimybė, nereikalingumo pojūtis, nerimas.

Kodėl nėra paprasta girdėti?

  1. Klausantis gali užvaldyti stresas, nerimas.
  2. Turime stiprią savo nuomonę ir nenorime išgirsti kitos.
  3. Esame pavargę.
  4. Informacija, kuri mums sakoma, yra neaktuali ir neįdomi.
  5. Neturime klausymosi įgūdžio.
  6. Mums neįprastas, nepatogus kalbėtojo kalbos tempas.
  7. Užtriukšmaujame patys, nes vengiame tylos, kurioje daug neapibrėžtumo.

Keletas idėjų, kaip mokytis netriukšmauti ir girdėti:

  1. Būkime atidūs. Į šią sąvoką įeina: buvimas čia ir dabar, pasirengimas duoti, pastabumas. Bendraudama periodiškai pasitikrinu ar nenuklydo mintys; ar vis dar jaučiu save ir aplinką; ar neuždominavo mintys apie praeitį ar ateities planus; kiek esu pastabi savo pašnekovo siunčiamoms žinutėms.
  2. Nepertraukinėkime ir nereikškime vien savo nuomonės. Klausykite ir stebėkite. Prieš porą metų pasiryžau eksperimentui: 24 valandas darbe, šeimoje, susitikimuose su draugais tik klausiau - buvau davusi pažadą sau, kad nekalbėsiu. Labai nustebau, kiek įdomios informacijos praleidžiu ir nepamatau. Iš pradžių žmonės jautėsi nepatogiai būdami šalia, o po kelių akimirkų pradėdavo pasakoti neįtikėtinas istorijas. Jų tikrai nebūčiau sužinojusi, jei jie nebūtų turėję tiek erdvės minčių raiškai.
  3. Užduokime klausimus ir tikslinkimės su noru sužinoti, suprasti. Tai itin svarbu, nes kartais pradedame pašnekovus tardyti. Itin dažnai matau situacijas, kai susitinka du žmonės ir vienas jų jaučiasi pranašesniu. Darbo pokalbiuose taip pat patyriau, kad manęs klausia vien dėl to, kad klausti. O juk pasitikėjimas ir kokybiškas kontaktas kuriasi tada, kai klausiame iš tikro smalsumo.
  4. Praktikuokime tylą. Visame pasaulyje labai populiarios tylos stovyklos. Jų metu draudžiama ne tik kalbėtis, bet ir palaikyti bet kokį kitą kontaktą su dalyviais. Labai rekomenduoju, nes būtent ten gali tobulinti savęs stebėjimą bei kylančius impulsus - mokaisi juos užfiksuoti, bet nereaguoti. Šie įgūdžiai padeda pokalbių metu ne tik nepamesti savęs, bet kartu ir girdėti pašnekovą.
  5. Įsivaizduokime tai, ką pasakoja. Tai padeda sukoncentruoti dėmesį ir įsijausti į turinį.

Beje, labai įdomi John Francis istorija - jis tyloje praleido net 17 metų, nes norėjo mokytis ir suprasti šį reiškinį. John teigia, kad mokymasis vyksta tada, kai girdi, ką pasako kiti. Beje, jis net paskaitas studentams skaitė tylėdamas! Tokią patirtį išbandžiau ir aš - ačiū tiems, kurie išliko kantrūs. Kita vertus - ta paskaita patvirtino, kad žmonės yra begalo kūrybiški, ir kai lektorius neuždominuoja - jie itin daug atranda.

Pabaigai jus palieku su klausimais:

  1. Kiek girdi, ką sako kiti?
  2. Kas vyksta su tavimi tuo metu, kai negirdi?
  3. Kaip jautiesi, kai supranti, kad tavęs tikrai klauso?
  4. Kada paskutinį kartą buvai tyloje?

 

 

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Augimui
Kaip ambicingi profesionalai naudoja mentorystę ir asmeninį įvaizdį?
Tiek asmeninis įvaizdis, tiek ir mentorystė yra apie mūsų asmenines vertybes bei norą dalintis. Nesvarbu ko siekiame – ar tai būtų noras parduoti produktą, tapti autoritetu tam tikroje industrijoje, o galbūt auginti naują kartą profesionalų ir taip save realizuoti – mentorystė ir asmeninis įvaizdis šiame kelyje gali eiti išvien. Svarbu suprasti, kad nepaisant to, ar savo asmeninį įvaizdį kuriame sąmoningai ar paliekame formuotis savaime, kiekvienas žmogus jį turi. Tai yra mūsų reputacija bei tai, ką kiti apie mus galvoja ir kalba. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Tyrimo rezultatai: darbuotojų lūkesčiai darbdaviams
Šį balandį agentūros bei idialogue partnerių „DID Moons“ atliktas tyrimas apie darbuotojų lūkesčius parodė, kad darbą keisti labiausiai skatina nepagarbi aplinka bei per didelis darbo krūvis. Ar sutiktumėte? Šiame straipsnyje apžvelgiame tyrimo rezultatus. „Užmesti akį” verta, nes duomenys rodo, kad įmonės, kurios proaktyviai nekuria saugios darbo aplinkos, susiduria su darbuotojų išlaikymo ir pritraukimo iššūkiais.
Skaityti toliau
Henrika Bivainienė Praktinis patarimas
Infliacija vis dar auga: kaip argumentuoti algos pakėlimą?
Kuomet pirkinių krepšelio kainos auga, o projektų krūvis darbe nemažėja, yra įprasta svarstyti – „Argi neturėčiau gauti didesnio atlygio?“. Visgi prieš einant kalbėtis dėl didesnio darbo užmokesčio būtina įsivertinti ekonominę aplinką bei savo kompetencijas. Šiame straipsnyje kalbiname Henriką Bivainienę, HR ir atrankų sprendimų kompanijos „Amston“ vadovaujančią partnerę, dėl daugumai vis dar opaus klausimo – algos pakėlimo ir tam tinkamos argumentacijos.
Skaityti toliau