Amston

2024.02.04

Pokyčiai verslo sektoriuose: kokios specialybės šiandien – populiarumo viršūnėje?

Noris savo karjerą pasukti perspektyvia kryptimi? idialogue partneriai Amston, atlikdami dešimtis, o gal net virš šimto atrankų per metus, geriausiai žino kokios specialybės šiandien – populiarumo viršūnėje. Šiame straipsnyje Amston dalinasi ne tik specialybių sąrašu, bet ir įžvalgomis kuo išsiskiria kiekviena specialybė ir kokio tipo žmonėms ji tinkamiausia.


Finansai ir finansinės technologijos (angl. fintech)

 

Viena pagrindinių priežasčių lėmusių finansų bei finansinių technologijų sričių populiarėjimą yra šiame sektoriuje vis labiau įsigalinti skaitmenizacija. Todėl didėja poreikis specialistams, kurie gali kurti, diegti ir palaikyti skaitmeninius finansų sprendimus, pavyzdžiui, internetinę ar mobiliąją bankininkystę.

 

Taip pat Lietuvoje fintech įmonėms sąlygos itin palankios – čia ir tinkama teisinė aplinka, ir kvalifikuota darbo jėga, ir aukštos kokybės infrastruktūra. Ne veltui šalyje veikia daugybė fintech startuolių, kuriančių inovatyvius finansinius sprendimus ir įrodančių Lietuvos rinkos potencialą užsienio investuotojams. 

 

Finansų sektorių sparčiai transformuoja ir technologijų plėtra, todėl didėja paklausa žmonių, kurie geba suprasti ir praktiškai pritaikyti naujausias technologijas, pavyzdžiui, blokų grandinės (angl. blockchain), dirbtinio intelekto (angl. artificial intelligence) ar kitas.

 

Finansų ir fintech srities darbuotojai didelį dėmesį skiria įmonės patikimumui, stabilumui bei vertybėms. Dažnu atveju jie tikisi dirbti įmonėje, kuri siūlo aukštos kokybės paslaugas ar produktus ir rūpinasi savo darbuotojais skirdami personalizuotas papildomas naudas.

 

Taip pat šie specialistai itin vertina įmonių darbuotojų įvairovę (angl. diversity) ir galimybę dirbti globaliu mastu, siekiant įgyti kitų šalių gerųjų praktikų ir jas pritaikyti Lietuvoje. Kadangi ši sritis neatsiejama nuo technologijų, darbuotojai tikisi ne tik dirbti su naujausiomis technologijomis, bet ir reikšmingai prisidėti prie tų naujovių kūrimo bei diegimo.

 

Skaitmeninė rinkodara

 

Lietuva yra viena pirmaujančių Europos šalių pagal interneto vartotojų skaičių, bet vis daugiau žmonių naudojasi internetu, mobiliaisiais telefonais ir kitais skaitmeniniais įrenginiais, ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, todėl verslai daug dėmesio skiria skaitmeninei rinkodarai ir ją integruoja į savo strategijas. Atsisukti į skaitmeninę rinkodarą privertė ir dėl pandemijos pastaraisiais metais išaugęs internetinių pirkimų skaičius.

 

Be to, skaitmeninė rinkodara apima daugybę skirtingų kanalų ir priemonių, todėl įmonėms svarbūs specialistai, kurie geba profesionaliai valdyti šiuos kanalus. Tokių žmonių svarba dar labiau auga didėjant ir skaitmeninės rinkodaros lygiui Lietuvoje – norint pasiekti rezultatų, verslams nebepakanka formaliai naudoti šių priemonių ir reikia ieškoti kokybiškų, įtraukių bei šiandieninius auditorijos poreikius atitinkančių sprendimų.

 

Kadangi šis sektorius tampriai susijęs su kūrybiškumu, tokiems darbuotojams itin svarbi laisvė priimti kūrybiškus sprendimus, turėti galimybę eksperimentuoti, siūlyti savo idėjas ir erdvės jas įgyvendinti. Šios srities darbuotojams svarbi didelė laisvė saviraiškai bei galimybės nuolat auginti, tobulinti ir atnaujinti savo įgūdžius bei žinias dalyvaujant mokymuose, konferencijose ar kituose profesiniuose renginiuose.

 

Šios srities kandidatams svarbūs įdomūs, auginantys, prasmingi ar tiesioginę įtaką įmonės sėkmei turintys projektai – su tokiais jie nori dirbti labiausiai. Taip pat vienas šios srities specialistų lūkesčių yra tokia įmonės kultūra, kurioje suprantama ir vertinama skaitmeninės rinkodaros svarba, negailint jai papildomų resursų.  

 

Atsinaujinančios energetikos ištekliai (AEI)

 

Pasaulyje vyraujant gamtosaugos idėjoms, nuo jų neatsilieka ir Lietuva. Reikšmingai augantis gyventojų sąmoningumas ir dėmesys aplinkosaugos klausimams skatina ir verslus investuoti į šią sritį.

 

Be to, kaip valstybė esame įsipareigoję vykdyti ES klimato politiką, mažinant išmetamų dujų kiekį, šiltnamio efektą, tuo pačiu skatinant atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimą. Taip pat ES ir mūsų Vyriausybės teikiama finansinė parama projektams, susijusiems su žaliąja energija, paskatino kurtis naujus verslus bei pritraukti naujus investuotojus. Tai sukėlė didelę įvairių atsinaujinančios energetikos specialistų paklausą.

 

Šios srities darbuotojams ypač svarbus prasmingas darbas ir jų veiklos teigiamas poveikis aplinkai bei pasauliui.  Talentus taip pat vilioja galimybė dirbti su didelę apimtį turinčiais projektais bei užsienio rinkomis, siekiant plėsti akiratį ir sukaupti globalių patirčių bei žinių bagažą. Be to, didelės investicijos bei lengvatos šioje srityje darbuotojams sufleruoja apie galimybę užsidirbti.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Amston

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Praktiniai mentoriaus patarimai kaip auginti savo karjerą
Pripažinkime, karjeros sėkmės istorijas dažnai idealizuojame, o profesinio pasaulio ekspertus bei vadovus aukštiname už, atrodo, įgimtus jų gebėjimus bei žinias. Visgi, nei vienas negimėme su nepriekaištingais analitiniais ar komandos darbo organizavimo įgūdžiais ir viską tenka išmokti bei praktikuoti patiems. Ši straipsnio istorija yra puikus pavyzdys, kaip nuolatinis mokymasis, smalsumas ir gebėjimas peržengti savo komforto zoną atveria naujas karjeros galimybes bei kelią pradedančiajam specialistui į vadovo rolę.
Skaityti toliau
Amston Praktinis patarimas
Darbuotojai – bumerangai: išėjau, bet noriu grįžti
43 proc. palikusių savo pozicijas teigia, kad buvęs darbas, jų nuomone, buvo geresnis už esamą, 41 proc. mano, jog sprendimą palikti įmonę priėmė neapgalvotai, o ketvirtadalis darbuotojų iš tiesų sugrįžta pas buvusį darbdavį.  Jei esi vienas tų darbuotojų, kuris svarsto apie grįžimą pas buvusį darbdavį, mūsų partnerių Amston, atrankų ir HR sprendimų agentūros, atrankų komandos vadovė Eivina Staniulytė dalijasi savo įžvalgomis apie tai, kaip būti sėkmingu darbuotoju – bumerangu. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Augimui
Partnerysčių rinkodara – tiems, kurie mėgsta bendrauti ir analizuoti
Ar žinojote, kad partnerysčių rinkodara tampa vis populiaresnė dėl savo efektyvumo ir patrauklumo tiek verslams, tiek turinio kūrėjams? Vienas iš lyderių, dirbančių šioje srityje, yra Rokas Ramanauskas, Surfshark partnerysčių rinkodaros vadovas bei idialogue mentorius, kuris naujajame mūsų straipsnyje pristato šios rinkodaros rūšies subtilybes bei patarimus tiems, kurie mato savo karjerą būtent čia. Rokas teigia, kad affiliate rinkodaros specialistu gali tapti žmonės iš įvairių sričių, tačiau sėkmingiausi yra tie, kurie turi patirties su partnerystėmis, pardavimais, skaitmenine rinkodara ir duomenų analize.
Skaityti toliau