Olga Kairienė

2017.10.02

PERSONAL BRANDING – KODĖL TAI SVARBU?

Kai susiduriame su tikrai įdomiu reiškiniu, jį vis dažniau imame pastebėti ir savo aplinkoje. Ar ir Jums taip nutinka? Man – nuolat, todėl mintimis vis grįžtu prie Personal Branding reikšmės.

Personal Branding'u (toliau – PB) gyvenu jau trečius metus. Kasdien, penktą ryto, kai laikas man būna kokybiškiausias, kai esu ramiausiai nusiteikusi, imu tobulinti žinias šia tema. Mano tiesioginė veikla suteikia galimybę vėliau praktiškai pritaikyti ir patikrinti įsisavintą informaciją ir įsitikinti PB svarba – tuoj Jums paaiškinsiu, kodėl.

Personalo srityje esu jau 10 metų, žinau, kaip vykdomos darbo atrankos, kaip vyksta personalo procesai. Šiuo metu, kaip mokymų vadovė, daug bendrauju su mokymų kompanijomis, pati vedu mokymus, planuoju ir įgyvendinu įvairius personalo projektus. Taigi per visą šį laikotarpį esu susidūrusi su daugybe kandidatų, konsultantų, mentorių, vadovų ir talentų. Pastebėjau, kad vieni jų aukštesnių karjeros tikslų pradeda siekti vos pradėję dirbti, kiti, deja, taip ir nepajuda iš vietos, treti ateina ir išeina ieškodami savęs. Padariau paprastą išvadą – asmeninis brand‘as* turi didžiulę įtaką sėkmingam rezultatui: tiek sprendimui dėl tolimesio bendradarbiavimo, tiek ir karjeros perspektyvoms, jau nekalbant apie santykius su kolektyvu.

Apie PB nusprendžiau rašyti siekdama padėti sustiprinti Jūsų brand‘ą ir greičiau pasiekti norimų tikslų – ar tai būtų karjera ir pripažinimas dabartinėje įmonėje, ar naujas darbas, atsakomybė, klientas, naujas projektas, ar tiesiog pasitikėjimas savimi, savęs atskleidimas, stipresnis ryšys su kolektyvu bei įmone.

Taigi dabar trumpai paaiškinsiu, kas gi yra tas PB ir kam jis skirtas.

Tiesa ta, kad visi mes, norėdami to ar ne, nuolat kuriame savo brand‘ą. Tai, ką žmonės  apie Jus kalba ir galvoja, kaip Jus pristato kitiems ir yra Jūsų PB. Kitaip sakant, tai – Jūsų reputacija: patirtis, kokybė ir jausmai, kylantys susidūrus su Jumis.

Dažnai girdžiu teigiant, kad PB yra savireklama, todėl gali būti aktualu tik ieškantiems naujo darbo. Su šia nuomone 100% nesutinku – juk PB skirtas kiekvienam, siekiančiam profesinio ir asmeninio augimo, norinčiam atskleisti savo asmenybę, turinčiam tikslų, dirbančiam komandoje.

Su PB mes susiduriame kiekvieną dieną, tarkim, net ir rinkdamiesi asmeninį sporto trenerį, kirpėją, parduotuvės konsultantą, kolegą. Ar kada susimąstėte, kodėl pasirinkote vieną ar kitą asmenį? Sutikite, kad perkrautoje darbo rinkoje yra daugybė tokių pat kompetentingų žmonių. Taigi kodėl turėtų pasirinkti būtent Jus?

Asmeninis brand‘as kuriamas iš tam tikrų detalių, tokių kaip įvaizdis, bendravimas, rūpestis, profesionalumas ir t.t. Taip suformuojamas įsivaizdavimas, kuriuo asmeniu pasitikėti galime labiausiai, kuris geriausiai patenkins mūsų poreikius ir galės būti naudingiausias. Jei sugebėsime iškomunikuoti savo vertę, naudą ir asmenybę, tikėtina, greičiau sulauksime kitų dėmesio ir prašymo padėti.

Vėliau pasidalinsiu keletu paslapčių, kaip stiprinti savo PB, nuo ko pradėti šį procesą ir kokio elgesio modelio laikytis. O kol kas Jus palieku su mintimis apie asmeninę PB svarbą ir dabartinę Jūsų reputaciją. Skirkite porą minučių ir paanalizuokite savo kasdienių pasirinkimų motyvus: pagalvokite, kodėl renkatės bendrauti ir dirbti su tam tikrais žmonėmis, ką jie Jums duoda, kodėl mūsų akyse vieni asmenys turi stipresnį brand‘ą negu kiti?

*Šis angliškas terminas kol kas geriausiai atspindi paties žodžio reikšmę. Prekės ženklas, mano manymu, labiau tinka įvaizdžio ar išorinių savybių apibūdinimui.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Knygų rekomendacijos 2025 vasarai
Svajoji apie vasaros atostogas su knyga, kuri ne tik įtrauktų, bet ir įkvėptų naujiems darbams rudenį? Dažnai didžiausias iššūkis – ne rasti laiko skaitymui, o išsirinkti tą vienintelę, kuri tikrai verta laiko. Būtent todėl šiame straipsnyje idialogue mentoriai dalijasi knygomis, kurios pakeitė jų požiūrį, suteikė praktinių įrankių profesiniam augimui ar tiesiog padovanojo nepamirštamą intelektualinę patirtį. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
„Aš žinau geriau“ spąstai: kaip ego kenkia tavo karjerai ir ką su tuo daryti?
Profesinės ambicijos mus veda į priekį, tačiau kas nutinka, kai jos perauga į „aš žinau geriau“ spąstus? Ribą tarp pasitikėjimo savimi ir arogancijos neretai nubrėžia mūsų ego – žodis, kurį išgirdę linkstame galvoti apie kažką neigiamo. Įmonės netgi skelbia „jokio ego“ politiką, o mes patys kalbame apie kolegas, kurių „ego netelpa į kambarį“.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Sėkmės istorija
Ilgalaikė strategija: kaip 11 metų vienoje įmonėje atvedė į CEO poziciją?
IT pasaulyje madinga kalbėti apie greitus laimėjimus ir drastiškus šuolius, bet ar įsivaizduojate IT specialistą, kuris 11 metų nekeičia darbdavio? Tai tiesa – Rokas Jankauskas ne tik išliko vienoje įmonėje, bet ir tapo jos CEO. Pasaulyje, kur IT specialistai keičia darbus greičiau nei išmaniuosius telefonus, jo karjera Present Connection įmonėje primena ramų ilgų distancijų bėgiką tarp rinkoje vyraujančių nekantrių sprinterių.
Skaityti toliau