Olga Kairienė

2017.10.02

PERSONAL BRANDING – KODĖL TAI SVARBU?

Kai susiduriame su tikrai įdomiu reiškiniu, jį vis dažniau imame pastebėti ir savo aplinkoje. Ar ir Jums taip nutinka? Man – nuolat, todėl mintimis vis grįžtu prie Personal Branding reikšmės.

Personal Branding'u (toliau – PB) gyvenu jau trečius metus. Kasdien, penktą ryto, kai laikas man būna kokybiškiausias, kai esu ramiausiai nusiteikusi, imu tobulinti žinias šia tema. Mano tiesioginė veikla suteikia galimybę vėliau praktiškai pritaikyti ir patikrinti įsisavintą informaciją ir įsitikinti PB svarba – tuoj Jums paaiškinsiu, kodėl.

Personalo srityje esu jau 10 metų, žinau, kaip vykdomos darbo atrankos, kaip vyksta personalo procesai. Šiuo metu, kaip mokymų vadovė, daug bendrauju su mokymų kompanijomis, pati vedu mokymus, planuoju ir įgyvendinu įvairius personalo projektus. Taigi per visą šį laikotarpį esu susidūrusi su daugybe kandidatų, konsultantų, mentorių, vadovų ir talentų. Pastebėjau, kad vieni jų aukštesnių karjeros tikslų pradeda siekti vos pradėję dirbti, kiti, deja, taip ir nepajuda iš vietos, treti ateina ir išeina ieškodami savęs. Padariau paprastą išvadą – asmeninis brand‘as* turi didžiulę įtaką sėkmingam rezultatui: tiek sprendimui dėl tolimesio bendradarbiavimo, tiek ir karjeros perspektyvoms, jau nekalbant apie santykius su kolektyvu.

Apie PB nusprendžiau rašyti siekdama padėti sustiprinti Jūsų brand‘ą ir greičiau pasiekti norimų tikslų – ar tai būtų karjera ir pripažinimas dabartinėje įmonėje, ar naujas darbas, atsakomybė, klientas, naujas projektas, ar tiesiog pasitikėjimas savimi, savęs atskleidimas, stipresnis ryšys su kolektyvu bei įmone.

Taigi dabar trumpai paaiškinsiu, kas gi yra tas PB ir kam jis skirtas.

Tiesa ta, kad visi mes, norėdami to ar ne, nuolat kuriame savo brand‘ą. Tai, ką žmonės  apie Jus kalba ir galvoja, kaip Jus pristato kitiems ir yra Jūsų PB. Kitaip sakant, tai – Jūsų reputacija: patirtis, kokybė ir jausmai, kylantys susidūrus su Jumis.

Dažnai girdžiu teigiant, kad PB yra savireklama, todėl gali būti aktualu tik ieškantiems naujo darbo. Su šia nuomone 100% nesutinku – juk PB skirtas kiekvienam, siekiančiam profesinio ir asmeninio augimo, norinčiam atskleisti savo asmenybę, turinčiam tikslų, dirbančiam komandoje.

Su PB mes susiduriame kiekvieną dieną, tarkim, net ir rinkdamiesi asmeninį sporto trenerį, kirpėją, parduotuvės konsultantą, kolegą. Ar kada susimąstėte, kodėl pasirinkote vieną ar kitą asmenį? Sutikite, kad perkrautoje darbo rinkoje yra daugybė tokių pat kompetentingų žmonių. Taigi kodėl turėtų pasirinkti būtent Jus?

Asmeninis brand‘as kuriamas iš tam tikrų detalių, tokių kaip įvaizdis, bendravimas, rūpestis, profesionalumas ir t.t. Taip suformuojamas įsivaizdavimas, kuriuo asmeniu pasitikėti galime labiausiai, kuris geriausiai patenkins mūsų poreikius ir galės būti naudingiausias. Jei sugebėsime iškomunikuoti savo vertę, naudą ir asmenybę, tikėtina, greičiau sulauksime kitų dėmesio ir prašymo padėti.

Vėliau pasidalinsiu keletu paslapčių, kaip stiprinti savo PB, nuo ko pradėti šį procesą ir kokio elgesio modelio laikytis. O kol kas Jus palieku su mintimis apie asmeninę PB svarbą ir dabartinę Jūsų reputaciją. Skirkite porą minučių ir paanalizuokite savo kasdienių pasirinkimų motyvus: pagalvokite, kodėl renkatės bendrauti ir dirbti su tam tikrais žmonėmis, ką jie Jums duoda, kodėl mūsų akyse vieni asmenys turi stipresnį brand‘ą negu kiti?

*Šis angliškas terminas kol kas geriausiai atspindi paties žodžio reikšmę. Prekės ženklas, mano manymu, labiau tinka įvaizdžio ar išorinių savybių apibūdinimui.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
idialogue Praktinis patarimas
Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?
Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas. Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms. Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.
Skaityti toliau
neringa Sėkmės istorija
Karjeros pokytis: kai norisi daugiau prasmės ir ne komforto zonos
idialogue partnerių Omnisend el. laiškų pristatomumo ir atitikties produkto vadovė Lina Apanavičė prisimindama savo karjeros pokytį ir pirmąsias darbo dienas naujose srityse ir rolėse atvirauja, kad keisti karjerą nėra nei lengva, nei patogu. Moteris prisimena, kad kiekvieną kartą darydama karjeros pokytį jautėsi pasimetusi ir nesaugi, nes komforto zona buvo palikta toli. 
Skaityti toliau
Danske Bank Naujienos
Jeigu studijuoji, baigei studijas ar tiesiog nori keisti karjeros kryptį
„Danske Bank“ technologijų ir paslaugų centras Lietuvoje kviečia dalyvauti atrankoje į apmokamą vienerių metų trukmės karjeros (re)starto programą „FuturePros“. Programos metu bus ieškoma kandidatų užimti beveik 50 darbo vietų programavimo ir IT, duomenų mokslo ir inžinerijos, rizikų valdymo, verslo ir kiekybinės analitikos srityse.
Skaityti toliau