Olga Kairienė

2017.10.02

PERSONAL BRANDING – KODĖL TAI SVARBU?

Kai susiduriame su tikrai įdomiu reiškiniu, jį vis dažniau imame pastebėti ir savo aplinkoje. Ar ir Jums taip nutinka? Man – nuolat, todėl mintimis vis grįžtu prie Personal Branding reikšmės.

Personal Branding'u (toliau – PB) gyvenu jau trečius metus. Kasdien, penktą ryto, kai laikas man būna kokybiškiausias, kai esu ramiausiai nusiteikusi, imu tobulinti žinias šia tema. Mano tiesioginė veikla suteikia galimybę vėliau praktiškai pritaikyti ir patikrinti įsisavintą informaciją ir įsitikinti PB svarba – tuoj Jums paaiškinsiu, kodėl.

Personalo srityje esu jau 10 metų, žinau, kaip vykdomos darbo atrankos, kaip vyksta personalo procesai. Šiuo metu, kaip mokymų vadovė, daug bendrauju su mokymų kompanijomis, pati vedu mokymus, planuoju ir įgyvendinu įvairius personalo projektus. Taigi per visą šį laikotarpį esu susidūrusi su daugybe kandidatų, konsultantų, mentorių, vadovų ir talentų. Pastebėjau, kad vieni jų aukštesnių karjeros tikslų pradeda siekti vos pradėję dirbti, kiti, deja, taip ir nepajuda iš vietos, treti ateina ir išeina ieškodami savęs. Padariau paprastą išvadą – asmeninis brand‘as* turi didžiulę įtaką sėkmingam rezultatui: tiek sprendimui dėl tolimesio bendradarbiavimo, tiek ir karjeros perspektyvoms, jau nekalbant apie santykius su kolektyvu.

Apie PB nusprendžiau rašyti siekdama padėti sustiprinti Jūsų brand‘ą ir greičiau pasiekti norimų tikslų – ar tai būtų karjera ir pripažinimas dabartinėje įmonėje, ar naujas darbas, atsakomybė, klientas, naujas projektas, ar tiesiog pasitikėjimas savimi, savęs atskleidimas, stipresnis ryšys su kolektyvu bei įmone.

Taigi dabar trumpai paaiškinsiu, kas gi yra tas PB ir kam jis skirtas.

Tiesa ta, kad visi mes, norėdami to ar ne, nuolat kuriame savo brand‘ą. Tai, ką žmonės  apie Jus kalba ir galvoja, kaip Jus pristato kitiems ir yra Jūsų PB. Kitaip sakant, tai – Jūsų reputacija: patirtis, kokybė ir jausmai, kylantys susidūrus su Jumis.

Dažnai girdžiu teigiant, kad PB yra savireklama, todėl gali būti aktualu tik ieškantiems naujo darbo. Su šia nuomone 100% nesutinku – juk PB skirtas kiekvienam, siekiančiam profesinio ir asmeninio augimo, norinčiam atskleisti savo asmenybę, turinčiam tikslų, dirbančiam komandoje.

Su PB mes susiduriame kiekvieną dieną, tarkim, net ir rinkdamiesi asmeninį sporto trenerį, kirpėją, parduotuvės konsultantą, kolegą. Ar kada susimąstėte, kodėl pasirinkote vieną ar kitą asmenį? Sutikite, kad perkrautoje darbo rinkoje yra daugybė tokių pat kompetentingų žmonių. Taigi kodėl turėtų pasirinkti būtent Jus?

Asmeninis brand‘as kuriamas iš tam tikrų detalių, tokių kaip įvaizdis, bendravimas, rūpestis, profesionalumas ir t.t. Taip suformuojamas įsivaizdavimas, kuriuo asmeniu pasitikėti galime labiausiai, kuris geriausiai patenkins mūsų poreikius ir galės būti naudingiausias. Jei sugebėsime iškomunikuoti savo vertę, naudą ir asmenybę, tikėtina, greičiau sulauksime kitų dėmesio ir prašymo padėti.

Vėliau pasidalinsiu keletu paslapčių, kaip stiprinti savo PB, nuo ko pradėti šį procesą ir kokio elgesio modelio laikytis. O kol kas Jus palieku su mintimis apie asmeninę PB svarbą ir dabartinę Jūsų reputaciją. Skirkite porą minučių ir paanalizuokite savo kasdienių pasirinkimų motyvus: pagalvokite, kodėl renkatės bendrauti ir dirbti su tam tikrais žmonėmis, ką jie Jums duoda, kodėl mūsų akyse vieni asmenys turi stipresnį brand‘ą negu kiti?

*Šis angliškas terminas kol kas geriausiai atspindi paties žodžio reikšmę. Prekės ženklas, mano manymu, labiau tinka įvaizdžio ar išorinių savybių apibūdinimui.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Karjeros patarimai: kaip darbuotojui būti lygiaverčiu partneriu, o ne tik samdomomis rankomis
Dažnas jaučia, kad darbas tėra prievolė nuo 9 iki 17 valandos, ir tai nenuostabu. Toks požiūris kyla iš metų metus dominuojančios „samdomo darbuotojo“ mąstysenos, kai aklai vykdomi nurodymai, tačiau niekada nematuojama atliekamo darbo prasmė ir vertė. Neišvengiamai, tokia pozicija slopina asmeninį augimą, riboja karjeros galimybes ir palieka mus stagnacijoje, iš kuriuos dažnam ir gimsta noras keisti karjerą.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Mentorės patarimai, kaip vėl pamilti savo darbą
Daugelis iš mūsų prasmę darbe įsivaizduoja kaip pamestus raktus – tikime, kad jei pakankamai ilgai ir atidžiai ieškosime po stalu, keisime kambarius (darbovietes) ar klausinėsime praeivių (karjeros konsultantų), galiausiai juos rasime ir viskas stos į savo vietas. Tačiau kas, jei ši paieška yra iš anksto pasmerkta?
Skaityti toliau
neringa Praktinis patarimas
Kaip išsirinkti tinkamą mentorių?
Ar kada susimąstei, kodėl vieni žmonės sėkmingai keičia profesiją ar įgyja naujų įgūdžių, o kiti ilgai dvejoja ir stovi vietoje? Yra sakančių, kad tikrasis proveržis įvyksta tada, kai šalia turi patikimą vedlį.  Tinkamai pasirinktas mentorius gali tapti esminiu gidu tavo pokyčių kelyje, padėdamas sujungti teorines žinias su praktika, išvengti klaidų, ir įgyti pasitikėjimo, reikalingo žengiant į priekį. Nusistačius savo mentorystės tikslus, natūraliai kyla sekantis klausimas – kaip tinkamai pasirinkti, kai mentorystės platformose, tokiose kaip idialogue, yra virš 500 mentorių, pasiruošusių dalintis?
Skaityti toliau