Olga Kairienė

2017.11.30

“PERSONAL BRANDING” - nuo ko pradėti?

 

Ankstesniuose straipsniuose mes aptarėme, kas yra asmeninis branding’as ir kodėl jis toks svarbus kiekvienam mūsų. Asmeninis branding'as  - tai ne savireklama, o savęs, savo išskirtinių savybių, kompetencijų reprezentavimas, akcentuojant savo vertybes ir taip kuriant savo identitetą, reputaciją bei pridėtinę vertę. Labai patinka šį apibrėžimą pailiustruoti mano mėgstama Oscar Wild fraze “Būk savimi, visi kiti vaidmenys jau išdalinti”.1

Autentiškumas - pamatinė ir auksinė asmeninio branding’o taisyklė. Dauguma mūsų bandome piešti “Idealaus Aš” portretą, vaizduojantį tai, kuom norėtume būti, kai, iš tiesų, reikėtų piešti "Tikrojo Aš” paveikslą, atspindintį unikalias žinias, vertingą elgesį. Taip, būtent tai ir yra pats pirmiausias ir vienas svarbiausių žingsnių kuriant asmeninį branding’ą - savęs identifikavimą, atsakant į klausimą “Kas aš esu?”, o dar tiksliau “Kas aš nesu?”. Sakysite, tai paprasta? O aš manau, kad tai yra viena sunkiausių užduočių: pirma, todėl, kad pradėti yra visada nelengva, o antra, suprasti ir priimti save yra sudėtingiau nei išsakyti savo nuomonę apie kitus. Taigi jei norėsime judėti link savo tikslų, namų darbus, identifikuojant savo autentiškumą, išskirtinumą, pridėtinę vertę, atlikti bus būtina.

Tad ko gi paklausti savęs, kad atpažintume savo “Tikrąjį Aš”? Rekomenduoju 5 klausimų grupes:

  1. Kokie 5 žodžiai mane geriausiai apibūdina ir kodėl? / Kuom esu unikalus? / Mano stipriosios savybės, išskirtiniai gebėjimai?
  2. Mano reputacija? / Dėl ko žmonės dažniausiai kreipiasi į mane? / Kuom esu naudingas? 
  3. Mano vertybės?
  4. Mano tolimesni tikslai (trumpalaikiai bei ilgalaikiai)?
  5. Mano veiksmų planas, siekiant tikslų?

Nesijaudinkite, jei iš karto nepavyks atsakyti į visus klausimus, neskubėkite, raskite tinkamą aplinką atsakymams apgalvoti, pasinaudokite naudingais įrankiais, pvz., ,,Minčių žemėlapiu”.

Kai atsakysite į šiuos klausimus, išdrįskite paklausti savo aplinkinių (tų, kurie aktyviai su jumis kontaktuoja šiame gyvenimo etape), o kaipgi jie mato Jus. Asmeninio branding’o kelionėje svarbu pažvelgti į save objektyviai, kitų akimis, nes būtent tai, kaip Jus mato kiti, ką apie Jus kalba, ir yra Jūsų dabartinis brandas. Kuo anksčiau Jūs sužinosite, kokia Jūsų reputacija kitų akyse, tuo greičiau galėsite atsakyti į klausimą, ar mano esamas asmeninis brand’as yra stiprus. Jei Jūs save matote vienokį, bet kiti Jus mato kitame vaidmenyje, susimąstykite, kodėl taip yra: ar Jūs su kitais bendraudami būnate ne savimi, o gal Jūsų dabartiniai veiksmai, komunikacija, įvaizdis siunčia prieštaringą žinutę? Tokia analizė leidžia numatyti tolimesnius veiksmus: ką daryti, kaip komunikuoti, kad kiti priimtų Jus tokį, koks iš tikrųjų esate - Jūsų autentiškumą.

Ateityje aptarsime kitus asmeninio branding’o kūrimo etapus, o kol kas palieku Jus su jūsų mintimis, ragindama pažvelgti į save kitų akimis.

1 -"Be yourself, everyone else is already taken” (Oscar Wilde)

-

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook
Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Kai patirtis kalba garsiau nei titulas: apie sąmoningą karjeros pokytį
„Mano profesiniai pokyčiai klostėsi labai natūraliai, nes nei vienas, nei antras karjeros pokytis nebuvo planuotas“, – pokalbį tęsia Evelina. Jos kelias į procesų valdymą, o vėliau ir į personalo sritį, nebuvo ilgo strategavimo rezultatas. Tai buvo greitai priimti sprendimai, atsiradus netikėtoms galimybėms.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Kryžkelėje: kurti savo verslą ar pasirinkti „intraprenerystę“?
Ar tikrai vienintelis būdas išlaisvinti savo verslumą yra mesti samdomą darbą ir pradėti verslą nuo nulio? O gal egzistuoja saugesnis kelias? Pokalbis su verslo koučingo specialistu ir mentoriumi Antanu Jurevičiumi atskleidžia, kad vis daugiau dėmesio sulaukia „intraprenerystė“ – galimybė realizuoti savo verslumo potencialą organizacijos viduje. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Kaip sėkmingai keisti karjerą, pasitelkiant radikalų atvirumą?
„Didžiosios rezignacijos“ (angl. the great resignation) ir „tyliojo pasitraukimo“ (angl. quiet quitting) eroje, kai milijonai žmonių visame pasaulyje permąsto savo santykį su darbu, mentorės Ramintos Bartkienės istorija yra ypač aktualus atvejis. 
Skaityti toliau